سیب‌های توی یخچال رو دور نریز! مربای سیب خوشمزه درست کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

راهنماتو- «مربا رو با خامه بخور! دیگه هیچ چیز خوشمزه‌ای به چشمت نمیاد! قبول نداری؟!»

سیب جزو مظلوم‌ترین میوه‌هاست! اصلا بهتر است بگویم مظلوم‌ترین میوه، نه اینکه یکی از مظلوم‌ترین‌ها، اینگونه حق مطلب بهتر ادا می‌شود! همیشه میوه‌ای که در یخچال روزها و هفته‌ها می‌ماند و دم برنمی‌آورد سیب بیچاره است! گاهی تا مرز گندیدگی هم پیش می‌رود و کسی سراغی از آن نمی‌گیرد! اگر شما هم با این مساله روبه رو هستید بهتر است با سیب‌ها رفتار بهتری در پیش بگیرید! درست کردن مربای سیب یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید. سیب‌ها با این کار هم قابل استفاده خواهند بود و نیازی به دورریز ندارید و هم اینکه مربا زمان بیشتری برای ماندگاری دارد و هر وقت اراده کنید یک صبحانه خوشمزه انتظار شما را می‌کشد.

به گزارش راهنماتو، اگر وعده صبحانه از ویژگی خاصی برای شما برخوردار است حتما این مربا را درست کنید. نیاز به وسیله خاصی هم ندارید. همین که سیب و شکر در دسترستان باشد بخش عمده‌ی کار طی شده است.

مواد لازم:

مدلرنگ
سیب

2 کیلوگرم

شکر

یک کیلوگرم

آبلیمو

3 قاشق غذاخوری

سرکه

نصف لیوان

هل

چند عدد

طرز تهیه:

در ابتدا بگویم اگر می‌خواهید با سیب‌های موجود در یخچال تهیه کنید بنا به وزنی که دارند عمل کنید و به همان نسبت در بقیه مواد هم تغییر ایجاد کنید. این روش در مورد تمام مرباها جوابگو خواهد بود.

سیب‌ها را بشویید و پوست بگیرید و داخل آنها را با هر وسیله‌ای که امکانش برایتان است خالی کنید.

یک ظرف گود بزرگ را پر از آب کنید و سرکه را هم به آن اضافه کنید. حالا نوبت به سیب‌ها می‌رسد. آنها را در این محلول آب و سرکه خیس کنید. بگذارید برای یکی دو دقیقه در آن بمانند.

در این مرحله سیب‌ها را از ظرف بیرون بیاورید و دوباره بشویید.

یک قابلمه به اندازه حجم سیب‌ها انتخاب کنید و آنها را به قابلمه منتقل کنید. آب جوش را روی سیب‌ها بریزید تا جایی که روی تمام آنها را بگیرد. در قابلمه را بگذارید و حرارت گاز را روشن کنید تا سیب‌ها آرام آرام بپزند.

بعد از اینکه سیب‌ها پخته شدند (به مرز له شدگی نرسند!) آنها را از قابلمه خارج کنید و شکر و آب لیمو را به آبی که داخل ظرف است اضافه کنید و اجازه بدهید بجوشند. وقتی که جوش و خروش آن را مشاهده کردید سیب‌ها را دوباره به آن برگردانید.

دانه‌های هل را بکوبید یا آسیاب کنید. پودر هل مورد نیاز است که باید به سیب‌ها اضافه شود. عطر هل بی نهایت برای این مربا خوشایند است و طعم و رایحه مطبوعی به آن می‌بخشد. بعد از چند دقیقه که مواد در کنار همدیگر ماندند و طعم‌ها در یکدیگر ادغام شدند مربای شما حاضر است.

قابلمه را از روی گاز بردارید و اجازه بدهید مربا خنک شود.

شیشه‌ای را که می‌خواهید مربا را در آن بریزید بشویید و خوب خشک کنید. مربا را داخل آن بریزید و در ظرف را ببندید. بعد از اینکه مربا سرد شود غلیظتر خواهد شد و بعد از چند ساعت به راحتی قابل استفاده است، نوش جان.

نکته:

در این سبک مربا، سیب‌ها به صورت درسته آماده می‌شوند اما اگر دوست دارید آنها را به شکل‌های مختلف می‌توانید برش بزنید. از مکعبی گرفته تا قالب زدن گل و ماه و... این به سلیقه شما بستگی دارد و هیچ تغییری در روند طبخ آن به وجود نمی‌آورد.

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها