فال حافظ امروز شنبه 6 مرداد ماه 1403

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 6 مرداد ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

(ویدئو) گرم‌ترین دمای ثبت‌شده در کره زمین چند درجه است؟

اطلاعات آنلاین نوشت: ویدئویی از توضیحات محمد اصغری، کارشناس معروف اخبار هواشناسی، درباره تفاوت دمای احساسی با دمایی که دماسنج‌ها نشان می‌دهند در تاک‌شوی «ای کاش» منتشر شده است.

برنامه امروز مسابقات نمایندگان ایران در المپیک، شنبه 6 مرداد

راهنماتو- طبق برنامه زمانبندی شده ورزشکاران کشورمان امروز شنبه 6 مرداد ماه در چند رشته ورزشی مسابقات خود را آغاز خواهند کرد.

از کجا بفهمیم گرما زده شده ایم یا نه؟

راهنماتو- گرمازدگی یک وضعیت جدی است که در اثر افزایش بیش از حد دمای بدن رخ می‌دهد. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که بدن نتواند خود را خنک کند و در نتیجه دمای داخلی بدن به شدت افزایش می‌یابد.

تبدیل معجزه‌آسای جاذبه به نور!

خبرآنلاین نوشت: دانشمندان اخیراً در زمینه تبدیل انرژی در فضا کشف حیرت‌انگیزی داشتند. مقاله منتشر شده در این باره حاکی از آن است که می‌توان به جستجوی فوتون‌های ایجاد شده توسط امواج گرانشی پرداخت.

دوش صبحگاهی یا شامگاهی؛ کدام بهتر است؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند صبح که از خواب برمی خیزند به حمام بروند و برخی دیگر شب و عصر را برای استحمام ترجیح می‌دهند.

این نوشیدنی باعث تنبلی روده می شود

همشهری آنلاین نوشت: برخی ادعا می‌کنند که دمنوش‌ها می‌توانند منجر به از بین بردن دردها شوند اما به تاکید متخصصان دمنوش‌ها لزوما باعث از بین رفتن دردها نیست و مصرف آنها نباید خودسرانه باشد و تجویز از سوی پزشک صورت بگیرد.

استرس و اضطراب چه تفاوتی با هم دارند؟ + بررسی علائم و راهکارهای درمانی

روزیاتو نوشت: در دنیای پرشتاب و پیچیده‌ امروزی، استرس و اضطراب دو حالت روانی رایج هستند که تقریباً همه‌ ما در مقاطعی از زندگی با آن‌ها مواجه شده‌ایم. ممکن است که در مواردی نتوانیم به‌درستی تفاوت استرس و اضطراب را تشخیص دهیم. اگر می خواهید بدانید که استرس و اضطراب چه تفاوتی با هم دارند، در ادامه با ما همراه باشید.

«شانس آوردی؛ می تونست بدتر از این بشه!» آیا این نگاه واقعاً کمک می کند؟

سواد زندگی نوشت: « ناراحت نباش، مهم نیست؛ می تونست خدای نکرده خیلی بدتر از این بشه، اما شانس آوردی»! « می دونی چه کسایی الان با چه بیماری ها و مصیبت های کلانی دست و پنج نرم می کنند، غم تو که چیزی نیست؛ الکی غصه میخوری؛ بدتر از بد بسیار است»! به نظر شما این عبارات برای تسکین درد و اندوه موثرند یا بیشتر با بی ارزش نشان دادن رنج ما، نمک بر زخم مان می پاشند؟! 

هشدار برای استفاده از تولیدات دافع پشه آئدس

ایلنا نوشت: معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: دو مورد از ۴ محصول معرفی شده دافع حشرات برای پشه آئدس توسط سازمان بهداشت جهانی، در کشور تولید می شود و در داروخانه ها موجود است.

«کالاش‌ها»؛ ساکنان حیرت‌انگیز یک دره در پاکستان

راز بقا نوشت: کالاش‌ها از اصیل‌ترین مردمان آریایی هستند. فرهنگ مردم کالاش بسیار منحصر بفرد و کاملاً متفاوت از اقوام همسایه ایشان است و به همین جهت این قوم بسیار مورد توجه مردم‌شناسان قرار گرفته‌اند. 

رابطه عجیب بیماری چهره‌کوری و یک سریال!

خبرآنلاین نوشت: روانشناسان دانشگاه یورک از طریق مطالعه‌ای در حال بررسی این هستند که مغز چگونه به ما کمک می‌کند تا چهره‌ها را شناسایی کنیم.

اگر از شنبه ها بدتان می آید این مطلب برای شماست!

روزیاتو نوشت: شروع هفته کاری اغلب می‌تواند حس کسالت و ناراحتی را به همراه داشته باشد. این احساس به عنوان «افسردگی شنبه» شناخته می‌شود و تقریباً همه ما آن را تجربه کرده‌ایم.

چرا استرس باعث درد کمر می‌شود و هفت تمرین برای رفع آن

فرارو نوشت: چه در حالت نشسته یا ایستاده، در حالی که بازو‌های خود را در کنار خود قرار داده‌اید، یک دست را به جلو و دیگری را به سمت عقب تاب دهید. اجازه دهید دست‌هایتان به طور طبیعی به سمت جلو و عقب تاب بخورند. حتی می‌توانید دستتان را در حالت چرخش بالای سر ببرید و یک دایره فرضی رسم کنید. این تمرین به سلامت ستون فقرات، قفسه سینه و کمر شما کمک می‌کند. 

ظاهر ناخن‌ها خبر از چه بیماری‌هایی می‌دهند؟

خبرآنلاین نوشت: بدن انسان بی‌نظیر است و اگر زبان آن را به‌خوبی بیاموزیم، به ما می‌گوید چه بیماری‌هایی در راه است و هشدارهای لازم را می‌دهد. ظاهر ناخن‌ها بهترین روش برای شناسایی چندین بیماری است. 

رنگ های مختلف چه تاثیری روی حال و هوا و احساسات شما دارند؟

روزیاتو نوشت: به دلیل تأثیرات فرهنگی و زیست‌شناسی، رنگ‌ها بر احساسات و رفتار ما تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل مردم معمولاً در اتاق‌هایی که کاملاً سیاه هستند، برای مدت زیادی نمی‌مانند.

(نصاویر) برف روبی در این شهر ایران در اوج گرمای تابستان

مهر نوشت: مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: با بازگشایی آخرین مسیر عشایر مشگین‌شهر به راحتی می‌توانند تردد خود را به مناطق ییلاقی نیر و سراب انجام داده و از این مناطق نیز بهره‌برداری کنند.

(تصاویر) چهره جذاب خانم معلم آنشرلی در ۸۴ سالگی

فرادید نوشت: موریل استیسی ۳۹ سال ویش نقش آنشرلی را ایفا کرد و اکنون در آستانه ۸۴ سالگی قرار دارد.

پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از فردا

تسنیم نوشت: در حالی قرار است پیش‌فروش بلیت اتوبوس در ایام اربعین از فردا ۶ مرداد آغاز شود که مدیرکل سازمان راهداری گفت: از میزان افزایش قیمت‌ها بی اطلاع هستم.

(تصویر) پردیس پورعابدینی از همسرش رونمایی کرد!

چندثانیه نوشت: در ادامه تصویری از پردیس پورعابدینی و همسرش خواهید دید.