(ویدئو) رونمایی اوکراین از سهمگین ترین تانک روباتیک مجهز به مسلسل کالیبر علیه روسیه

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.4 دقیقه

پارسینه نوشت: ارتش اوکراین از تصاویر نادری از حملات وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین (UGV) در حمله به مواضع روسیه پرده برداری کرده است. 

تصاویر جدید نشان می دهد که این تانک روباتیک با پهپاد کنترل از راه دور با نیروهای نظامی روسیه درگیر شده است. این ویدئو حمله پهپاد به یکی از استحکامات روسیه در نزدیکی یک جاده را نشان می دهد. نتیجه این حمله و جزئیات مربوط به پهپاد خاص مورد استفاده در این عملیات فاش نشده است.

قابل قبول است که پلتفرم روباتیکی که در این حمله دخیل است، Ironclad باشد، محصولی انقلابی که توسط نوآوران اوکراینی در Roboneers مهندسی شده است. این پهپاد رویکرد به جنگ را تغییر می دهد و به حفظ جان نظامیان کمک می کند.

این تانک روباتیک دارای حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت، مجهز به دوربین تصویربرداری حرارتی و برجک رزمی Shablya M2 است . علاوه بر این، دارای محافظ زرهی در برابر شلیک سلاح های کوچک است.

عملکردهای آن از شناسایی گرفته تا پشتیبانی از آتش و حمله به سنگرهای دشمن را در برمی‌گیرد.

گفتنی است این محصول نسبتا جدید برای نخستین بار در نمایشگاه امنیت بومی این کشور در اکتبر ۲۰۱۴ مشاهده شد که یک پیکربندی بدون سرنشین ۱۱۰۰ کیلوگرمی با قابلیت حمل ۲۰۰ کیلوگرم بار است . در بخش جلویی این محصول ، یک برجک با قابلیت مسلح شدن به یک جنگ افزار کالیبر ۷.۶۲ یا ۱۲.۷ م.م و دو تیر موشک هدایت شونده وجود دارد. پیشرانه این ربات ، یک موتور دیزل ژنراتور به قدرت ۱۲ کیلووات بوده که توانایی ۱۰ ساعت کار مداوم در یک برد ۱۳۰ کیلومتری با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت را به آن داده است.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها