پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان کدام است؟

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

خبرآنلاین نوشت: اپل با ثبت یک رکورد دیگر، بیشترین میزان فروش اپل واچ در فصل سوم سال میلادی را تجربه کرد.

بررسی بازار ساعت هوشمند نشان می‌دهد که اپل واچ بهترین فروش خود را در سه ماهه‌ی سوم سال به ثبت رسانده؛ این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است. فروش اپل واچ در سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی هرگز تا این حد بالا نبوده است.

یکی از مدل‌ های اپل واچ، تحت عنوان اپل واچ SE که اندکی دیرتر از زمان مورد انتظار رونمایی ‌شد، نقش قابل توجهی در افزایش فروش ساعت‌های اپل داشته‌ است.

بر اساس گزارش مؤسسه‌ی کانترپوینت ریسرچ، فروش جهانی ساعت‌های هوشمند ۹٫۳ درصد افزایش یافته است. در ابتدای سال میزان فروش ساعت‌ها کاهش پیدا کرده بود اما پس از آن در سه‌ماهه‌ی دوم افزایش یافت و در سه ماهه‌ی سوم نیز این روند افزایشی ادامه پیدا کرد.

عوامل اصلی رشد بازار فروش ساعت‌های هوشمند، بازگشت فوق‌العاده ساعت‌ هوشمند هواوی در چین و فروش پایدار ساعت فایر بولت در هند هستند.

تحریم‌های آمریکا باعث شدند که هواوی نتواند مانند گذشته در بازار گوشی سلطه داشته‌ باشد و نقش هواوی در این بازار به‌شدت کم‌رنگ شد؛ از طرفی دیگر، بسیاری از ساعت‌های هوشمند هواوی به شکل باندل همراه با مدل‌های مختلف گوشی هواوی به فروش می‌رسیدند.

1

نمودار میزان فروش ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳

افزایش فروش گوشی‌های هواوی و در پی آن افزایش فروش باندل‌های ساعت هوشمند، نقش اصلی را در رشد ۵۶ درصدی سالانه فروش داشته است.

ساعت‌های هوشمند سری هواوی واچ ۴ و هواوی واچ ۴ پرو که در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ عرضه شدند و نیز هواوی واچ GT4 که در سه‌ماهه‌ی سوم معرفی شد، به محبوبیت خوبی دست یافته‌اند.

میزان فروش مدل های مختلف ساعت هوشمند سامسونگ نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته و به نظر می‌رسد که عامل اصلی کاهش فروش ساعت‌های هوشمند سامسونگ، افت شدید فروش مدل‌های قدیمی‌تر است.

فروش گلکسی واچ ۶ کلاسیک نسبت به گلکسی واچ ۵ پرو سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است اما با وجود این، به علت فروش ناموفق ساعت‌های قدیمی‌تر سامسونگ در این سه ماه، این غول کره‌ای نسبت به سال گذشته افت فروش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها