بهترین بازیهای Fallout که بعد تماشای سریالش باید بازی کنین

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.7 دقیقه

راهنماتو-حالا که سری Fallout به لطف سریالی که اخیرا توسط Amazon ساخته دوباره نونسته محبوبیتی که شایسته‌ست رو پیدا کنه، به نظر وقت اینه که برای کسایی که به خاطر سریال با این فرنچایز محبوب آشنا شدن فرصتی بدیم تا بتونن تجربیاتی که طرفدارای قدیمی این سری تونستن طی سال‌ها تجربه کنن رو برای اولین بار تجربه کنن و لذت ببرن.

به گزارش راهنماتو، از زمانی که Bethesda مالکیت این فرنچایز رو به دست آورد شاهد بازیهای مختلفی از این سری بودیم که هر کدومشون به نوعی تونستن توی یه زمینه خیلی خوب عمل کنن و این سری رو به روش خودشون بهتر کنن. حالا با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین بازیهای Fallout که حتما بعد تماشای سریالش باید بازی کنین بندازیم.

6. Fallout 76

best-fallout-games-to-play-after-the-show

هیچ وقت فکر نمی‌کردیم Bethesda اینقدر بخواد ریسک می‌کنه و یه بازی Fallout چند نفره بسازه. ولی وقتی که بازی Fallout 76 که تو 2018 عرضه شد، واقعاً شروع خوبی که لایقش بود رو نتونست داشته باشه. در واقع میشه گفت اولش اصلا وحشتناک بود، اون روزای اول بازی میشه گفت هیچ کاری نبود که بخواین انجام بدین، و محتوای داستانی خیلی کمی هم داشت که با بازی‌های قبلیش اصلا قابل مقایسه نبود (جوری که تا یه مدت طولانی اصلا بازی NPCای هم نداشت که بتونین باهاشون حرف بزنین). حتی عملکرد بازی هم وحشتناک بود، با اینکه تو هفته‌های اولش براش کلی پچ‌ منتشر کردن.

ولی خوب خبر خوب اینه که Fallout 76 از اون موقع تا الان خیلی بهتر شده. با اضافه شدن‌های بسته‌های الحاقی جورواجور اونم به طور رایگان و آپدیت‌هایی که طی زمان اومده، حالا محتوای خیلی بهتری داره و در کنار اصلا بازی به کل در سطح قابل قبولیه. همچنین عملکردش هم به طور قابل توجهی بهتر شده، ولی هنوز ممکنه تجربه‌ی هر کسی متفاوت باشه. بازی Fallout 76 هنوز هم دوست‌داشتنی‌ترین Fallout ما نیست، ولی حتماً ارزش یه بار امتحان رو داره، تازه یه خبر خوب که اگر تا 15 می اکانت آمازون پرایم دارین میتونین این بازی رو هم مجانی بگیرین.

5. Fallout 2

best-fallout-games-to-play-after-the-show

Interplay Entertainment به طرز جالبی هم سال بعدی که نسخه اول از سری Fallout  رو منتشر کرده بود، Fallout 2 رو منتشر کرد، و اگه چه دیدگاه ایزومتریک و سیستم‌های بازی تقریباً همونه، ولی در کل خیلی از بازی اصلی متفاوته. Fallout 2 خیلی بزرگتره، با تعداد زیادی از مکان‌ها، فرقه‌ها، شخصیت‌ها، کوئست‌ها، و رویدادهای تصادفی که می‌تونی باهاشون بازی کنی. البته این زیاد بودن محتوا بعضی وقت‌ها بهتون این حس رو میده که خود بازی انگار گم شده و نمیدونه چیکار باید بکنه، ولی در نهایت اکثر اون چیزها که اینجا هستن خیلی خوبن. همچنین جاهای خنده‌دار خودش رو داره ، که با تیره و جدی‌تر بودن بازی اصلی تضاد داره.

در این بازی، شما به عنوان The Chosen One بازی می‌کنین، یه عضو از روستایی به نام Arroyo که 80 سال بعد از رویدادهای Fallout اتفاق می‌افته، و مسئولیت دارین G.E.C.K رو توی باغ ادن پیدا کنین که مردم Arroyo بتونن ازش استفاده کنن و زمین‌شون رو تغییر شکل بدن و جامعه‌شون رو نجات بدن.

4. Fallout

best-fallout-games-to-play-after-the-show

Vault Dweller توی یه غاری با چندتا Radscorpion روبرو می‌شه و همین رویارویی ساده باعث آفرینش یه فرنچایز بیست و خورده‌ای ساده میشه. این بازی که توی سال 1997 توسط Interplay Entertainment منتشر شد، به گیمرا دنیای آیکونیک بازی‌های RPG پساجنگی رو معرفی کرد. همچنین، مثل Fallout 2، ایزومتریکه و همچنین کمی سخته بازی کردن باهاش به خاطر کنترل‌های خیلی چیزه و رابط کاربری پیچیده‌ش، ولی اگه می‌تونی از اون عبور کنی، یه بازی فوق‌العاده برای تجربه وجود داره. تو نقش Vault Dweller، یه بازمانده از جنگ بزرگ که 84 سال بعد از انفجار بمب‌ها از Vault 13 بیرون میاد تا برای پیدا کردن یه تراشه آب جایگزین برای سیستم تصفیه آب Vault بگرده.

با اینکه از اندازه Fallout 2 کوچکتره، اما دنیای‌سازیش عالیه، شخصیت‌های شگفت‌انگیزی داره، و تعادل خوبی از داستان‌های جدی و کمدی داره. همچنین، تعداد بی‌نظیری از مسیرهای داستانی و راه‌های مختلف برای انجام دادن ماموریت‌ها داره، ولی یه چیزی که باید بدونی اینه که بسیاری از این ماموریت‌ها محدودیت‌های زمانی اذیت‌کننده‌ای دارن. در نهایت، Fallout یه کلاسیک محبوبه، و هر طرفداری حداقل باید امتحانش کنه.

3. Fallout 4

best-fallout-games-to-play-after-the-show

Fallout 4 میشه گفت آخرین بازی تک‌نفره توی این سری از استودیو Bethesda Game Studiosئه، و تو دنیای ماساچوست 210 سال پس از جنگ بزرگ اتفاق می‌افته. در مقایسه با سایر بازی‌های تک‌نفره Fallout سه‌بعدی، Fallout 4 به خاطر بهترین گرافیک، تیراندازی، و تنوع فضاهای مختلفش تونسته خیلی محبوب باشه، و تنها بازی‌ای هست که از مکانیک ساخت پایگاه که فوق العاده پیش طرفدارای Fallout 76 محبوبه برای مکانیک C.A.M.P. خودش استفاده کرده. همچنین، این یه پایه فوق‌العاده برای مد‌های ساخته‌شده توسط جامعه است، که هر دو روی کامپیوتر شخصی و ایکس باکس موجود هستن.

با اینکه Fallout 4 دارای دنیای‌سازی عالی و تعداد زیادی از فرقه‌ها و شخصیت‌هاست که می‌تونی ببینی، اما گزینه‌های گفتگوش ناامیدکننده هستن و فرصت‌های ضعیفی برای نقش‌آفرینی داره که باعث میشه نتونه جای بهتری رو تو این لیست پیدا کنه. اما سلاح‌های قابل تنظیم، تیراندازی، و سیستم‌های مبارزه‌ایش از بهترین‌ها توی سری Fallout هستن، اما وقتی تیراندازی متوقف می‌شه و صحبت‌ها شروع می‌شه، مشکلات بازی به طور واضح ظاهر می‌شن.

2. Fallout 3

best-fallout-games-to-play-after-the-show

میشه گفت این بازی بودش که راه‌رفتن رو به سبک مدرنی به این فرنچایز یاد داد تا بازیهای آینده این سری مثل Fallout 4 و Fallout 76 بتونن خیلی راحت بدوئن. این اولین بازی بود که Bethesda مسئولیت ساختش رو بعد از به دست آوردن حقوق مالکیت این فرنچایز به گردن گرفت و در نهایت در سال 2007 این بازی رو منتشر کرد که تونست جون دوباره‌ای به این فرنچایز قدیمی بده. به طور قابل توجهی، این همچنین اولین عنوان سه‌بعدی در این سریه، و همچنین اولین بازی است که سیستم هدف‌گیری پویا V.A.T.S. را که در تمام بازی‌های جدید از آن استفاده شده است، معرفی کرده.

Fallout 3 در Wastelandای در جریانه که قبل جنگ اونجارو به اسم یه شهر کوچیک و نه‌چندان مهم Washington D.C میشناختن و شما هم برای پیداکردن پدر خودتون پس از ناپدید شدنش اونم به طور مرموزی دل به دریا میزنین و وارد این آشفته‌بازار میشین. فرقه‌هایی از Fallout و Fallout 2 مانند برادری فولاد و Enclave نقش‌های اساسی رو اینجا دارن، و رویدادهایی که در طول داستان اتفاق می‌افتد، مستقیماً بر روی داستان Fallout 4 تأثیر می‌گذارن.

1. Fallout: New Vegas

best-fallout-games-to-play-after-the-show

آره خب احتمالاً انتظار اینو داشتین، ولی کلی دلیل وجود داره که Fallout: New Vegas اغلب به عنوان بهترین بازی Fallout شناخته می‌شه، و همچنین یکی از بهترین بازی‌های PC و Xbox تاریخ هم محسوب می‌شه. چندین، واقعا؛ این همه چیزی است که ما دوست داریم درباره Fallout 3، اما با مکانیک‌های بهتر، نوشتن و گفتگو، یک تعداد مریزه از مسیرهای داستان و کوئست، و دنیای جهان‌باز غنی‌تر و متراکم‌تر. برداشت Obsidian Entertainment از Fallout دقیقا چیزی هستش که نه‌تنها طرفدارای قدیمی بلکه طرفدارای جدید این سری دنبالش بودن. البته ناگفته نماند که استودیوی Obsidian تشکیل شده از همون تیم قدیمی‌ای بودش که نسخه‌های اولیه این سری رو ساخته بودن.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها