تست هوش نوری: این خطوط موازی هستند یا کج؟

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.4 دقیقه

راهنماتو- اگر جزو افرادی هستید که به حل معما علاقمند دارید، معماهای توهم تصویری را هم تجربه کنید. این گونه معماها اگرچه به نظر می رسد که با قدرت بینایی شما در ارتباط باشند اما بیش از همه مغز شما را به چالش می کشند و در واقع باید آنها را نوعی تست هوش در نظر گرفت.

به گزارش راهنماتو، پس معماهای توهم تصویری یا همان تست های هوش تصویری را فراموش نکنید و برای تقویت ذهن خود هر چند وقت یکبار آن ها را امتحان کنید. در اینجا ما یکی از این تست ها را برای شما در نظر گرفتیم تا توانایی های ذهنی خود محک بزنید و علاوه بر آن کمی ذهن خود را مشغله های روزمره رها سازید.

در تصویر زیر شما یک صفحه شطرنجی سیاه و سفید می بیند. خوب به این تصویر نگاه کنید و بگویید که خطوط موازی هستند یا غیر موازی؟ اگر خطوط غیر موازی می بینید، آیا همه آنها غیر موازی هستند یا برخی از آنها؟

1

پاسخ معمای توهم تصویری

این یکی از توهمات کلاسیک است که اکنون توسط بسیاری از معماران یا طراحان مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از دیوارهای مغازه ها یا کافه تریاها استفاده می شود. مربع های سیاه و سفید نامنظم مسئول این هستند که ما فکر کنیم که خطوط خمیده هستند، با این حال آنها نیستند. همه آنها موازی هستند. اگر مدرک می خواهید، می توانید اندازه گیری با خط کش را امتحان کنید.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها