نگاهی به 8 بازی برتری که تونستن شمارو حسابی بازی بدن

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 8.4 دقیقه

ویجیاتو نوشت: دنیای بازی‌های ویدئویی، جهانی مملو از شگفتی‌ است که ابدا نمی‌توان آن را دست کم گرفت و باید انتظار هرچیزی را در آن داشت. صحبت از جهانی‌ست که هرچیزی در آن امکان‌پذیر است و بقدری دوست داشتنی است که گیمرها را عاشق خودش کرده. حال درست در این جهان پهناور، بازی‌سازهایی هستند که دوست دارند تا با شوخی‌های بامزه، ارتباط صمیمی‌تری با گیمرها برقرار کنند. این شوخی‌ها گاه در کالبد ایستراگ در بازی‌های ویدئویی مخفی می‌شوند و گاه در لا به لای دیالوگ‌ها و کات‌سین‌ها می‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی‌های ویدئویی هستید، در این مقاله با ما همراه ما باشید تا نگاهی به ۸ بازی برتری داشته باشیم که به روش‌های مختلف، گیمرها را دست انداختند و آن‌ها را سرکار گذاشتند. بازی‌هایی که با شکست دیوار چهارم، موفق شدند تا ارتباط خوبی با گیمرها برقرار کنند و بی‌شک شوخی‌هایشان تا ابد در ذهن هر گیمری باقی خواهد ماند.

Ghosts ‘n Goblins

best-8-games-that-played-the-gamers

سری Ghosts ‘n Goblins که با نام Makaimura در بازار ژاپن نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های ویدئویی است که در سال ۱۹۸۵ برای اولین‌بار برای کنسول نینتندو NES و Game Boy عرضه شد و خودش را یک بازی آرکید – پلتفرمر معرفی می‌کرد. این بازی به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد و نسخه‌های مختلفی از آن تاکنون منتشر شده‌اند. اما استودیوی کپ‌کام تصمیم گرفته بود تا برای اذیت کردن گیمرها با آن‌ها یک شوخی کوچک کند.

راستش را بخواهید، بازی پلتفرمر Ghosts ‘n Goblins یک بازی واقعا سخت بود که بیش از نیمی از گیمرها موفق به اتمام آن نشده بودند. به همین دلیل کپ‌کام تصمیم گرفت تا این بازی را سخت‌تر کند. به طور مثال اگر بازیکنی موفق می‌شد تا به پایان این بازی برسد، با پیامی از سوی سازندگان این بازی رو به رو می‌شد که در آن ضمن تقدیر از آن گیمر، از او خواسته بودند تا دوباره و مجددا Ghosts ‘n Goblins به پایان برساند تا به پایان حقیقی این بازی برسد.

Undertale 

best-8-games-that-played-the-gamers

بازی‌های نقش آفرینی جزو محبوب‌ترین سبک‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شوند. این بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند تا خط داستانی این بازی‌ها را به دست بگیرید و خودتان قهرمان داستان باشید. موضوعی که درباره بازی Undertale نیز صدق می‌کند. عنوانی که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و موفقیت بزرگی برای استودیوی Toby Fox به دنبال داشت. منتهی در دنیای این بازی شما با توجه به عملکردتان و رفتاری که با سایر کاراکترها داشتید، پایان متفاوتی نسببتان می‌شد. اما اگر تصمیم می‌گرفتید تا تمام کاراکترها و شخصیت‌های این بازی را بکشید، شرایط کمی متفاوت می‌شد.

اگر شما تمام شخصیت‌ها و کاراکترهای این بازی را بکشید، در پایان با یک صفحه سیاه رنگ رو به رو خواهید شد که هیچ گزینه‌ای در آن نیست. این بازی عملا شما را بخاطر کاری که کرده‌اید، تنبیه می‌کند. اما این تمام ماجرا نیست. زیرا شما باید برای خارج شدن از این صفحه، به فایل‌های بازی مراجعه کنید که در این صورت، با نوشته‌های تحقیر آمیزی رو به رو خواهید شد که توسط سازندگان بازی در آن‌جا قرار گرفته‌اند و شما را به دلیل کاری که کرده‌اید، محکوم می‌کنند.

Drakengard

best-8-games-that-played-the-gamers

Drakengard جزو بازی‌هایی محسوب می‌شود که در ایران چندان طرفدار ندارد. اما باور کنید که این بازی‌ لایق تجربه است و اگر فرصتی به آن دهید، Drakengard آن روی دوست داشتنی بودن خودش را به شما نشان می‌دهد. این بازی در سال ۲۰۰۳ عرضه شد و در همان سال نیز، توسط ناشرهای مختلفی مانند یوبیسافت، اسکوئر انیکس و Take Two Interactive عرضه شد. این بازی یک عنوان اکشن – نقش آفرینی بود که پایان‌های مختلفی داشت.

اما در یکی از پایان‌های این بازی، سازندگان عمدا باس‌فایت‌های Drakengard را به نوعی طراحی کرده بودند که شما ببازید. اگر شما در مقابل این باس فایت برنده شوید، پایان بد نسبتان می‌شود و اگر ببازید، پایان خوب بازی را خواهید دید. موضوعی که ابدا با عقل جور در نمی‌آید.

Nier

best-8-games-that-played-the-gamers

فرنچایز Nier یکی دیگر از آن دسته از بازی‌هایست که در میان گیمرهای ایرانی چندان شناخته شده نیست. عنوانی که با فضای دارک فانتزی خودش، موفق شده تا عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و درواقع دنباله معنوی بازی Drakengard است. اما در نسخه اول این بازی، بازی‌سازها تصمیم گرفتند تا گیمرها به طرز عجیبی دست بیندازند. Nier یک بازی نقش آفرینی است و درست مانند تمامی بازی‌های RPG؛ این بازی نیز پایان‌های مختلفی داشت.

در یکی از پایان‌های این بازی شما برای رسیدن به پایان واقعی و ۱۰۰ درصد کردن این بازی، باید بازی را دوباره از اول شروع کنید و برای این‌کار باید تمام فایل‌های بازی را حذف کنید. این درحالیست که تمام NPC‌های بازی به خاطر شروع دوباره این بازی شما را مسخره می‌کنند و در دیالوگ‌هایشان از شما به عنوان یک فرد تازه‌کار یاد خواهند کرد.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

best-8-games-that-played-the-gamers

یکی از چیزهایی که بازی‌سازها می‌توانند با استفاده از آن گیمرها را سرکار بگذارند، فرستادن آن‌ها به دنبال چیزیست که واقعا تاثیر چندانی در روند گیم‌پلی بازی ندارد. اما بقدری مهم جلوه داده می‌شود که از اهمیت بالایی برخودار باشد. موضوعی که درباره بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild صدق می‌کند. در یکی از مراحل این بازی، شما باید به دنبال آیتمی به نام Korok Seeds بگردید. شما می‌توانید این آیتم را به دوستتان یعنی Hestu هدیه کنید تا او بتواند سلاح‌هایش را ارتقا دهد. لینک برای انجام چنین کاری تنها نیاز به ۴۴۱ عدد Korok Seeds دارد. این درحالیست که در دنیای این بازی ۹۰۰ مورد از آن‌ها قابل یافت است.

اگر شما تمام این آیتم‌ها را جمع کنید و به دوستتان بدهید، او در به عنوان تشکر از شما، به شما یک گردن بند جادویی هدیه می‌کند. گردن‌بندی که در نگاه اول بنظر می‌رسد تاثیر بسیاری داشته باشد. اما واقعا اینطور نیست و عملا به هیچ دردی نمی‌خورد. جز آن‌که هروقت که خواستید، می‌توانید با استفاده از این گردن‌بند، به Hestu تلپورت کنید.

Eternal Darkness

best-8-games-that-played-the-gamers

هرچند که امروزه دیگر نامی از استودیوی بازی‌سازی Silicon Knights به میدان نمی‌آیند، اما زمانی آن‌ها یکی از بهترین بازی‌های ترسناکی را ساخته بودند که با تم لاوکرفتی و فضای تاریکی که داشت، مو به تن هر گیمری سیخ می‌کرد. روی صحبتمان با بازی Eternal Darkness است که بارها و بارها دیوار چهارم را شکست و گیمرها را دست انداخت. در دنیای این بازی، کاراکتر شما تحت تاثیر چیزهای مختلفی بود. موضوعاتی که بر روحیه و سلامت روانی او تاثیر گذار بودند.

اگر سلامت روان شما کاهش پیدا می‌کرد، کاراکتر توهمات ترسناکی را تجربه می‌کرد و شما نیز به عنوان گیمر این بازی، می‌توانستید از توهمات را مشاهده کنید. از کوچک و بزرگ شدن اعضای بدن شخصیتتان بگیرید، تا ناپدید شدن سر او و حتی نوشته‌های عجیبی که روی دیوارها ظاهر می‌شدند. اما این تمام ماجرا نبود. Eternal Darkness گاهی از شما می‌خواست که کنسول را خاموش کنید، تلویویزن را از برق بکشید و حتی تمام فایل‌های بازی را نیز پاک کنید!

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

best-8-games-that-played-the-gamers

راستش را بخواهید، سری متا‌ل‌گیر جزو آن دسته از بازی‌هایست که بارها و بارها گیمرها را دست انداخت. اما در نسخه دوم این بازی که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، بدنام‌ترین بازی در کل این سری است که گیمرها ترول کرد. عنوانی که یک شاهکار بود و موفق شد تا به امتیاز متای ۹۶ برسد و از این جهت، یکی از پر افتخارترین بازی‌های کل این سری به شمار می‌رود. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty یک بازی اکشن – ماجراجویی بود که داستان هیجان‌انگیز را بازگو می‌کرد. داستانی با حضور شخصیت‌های مختلف، دوست داشتنی‌تر نیز شده بود.

بازی ویدئویی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty مملو بود از شخصیت‌های مختلفی که در ابتدا کاملا متفاوت از چیزی بودند که گیمرها فکرش را می‌کردند. این بازی در داستان خودش، بارها و بارها گیمرها را ترول کرد و جزئیات و شوخی‌های بامزه‌ای داشت. شوخی‌هایی که باعث شدند تا Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty در این لیست قرار بگیرد.

Takeshi’s Challenge

best-8-games-that-played-the-gamers

بازی ویدئویی Takeshi’s Challenge متفاوت‌ترین بازی حاضر در این لیست است که برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۶ منتشر شد. یک بازی ویدئویی براساس مجموعه مسابقات تلویزیونی Takeshi که شما باید در آن یکسری تسک‌های مختلف را به پایان برسانید تا بتوانید برنده بازی شوید. از چیزهای ساده‌ای چون خوانندگی و حل کردن پازل‌ها بگیرید، تا سوالات اطلاعات عمومی!

منتهی برخی از این تسک‌ها به طرز غیرقابل باوری احمقانه‌اند! برای مثال در یکسری از تسک‌ها شما باید یک تکه آهنگ را با صدای خیلی کمی در میکروفون بازی بخوانید و حتی اگر ذره‌ای اشتباه کنید، بازنده خواهید شد و باید مجددا از نو شروع کنید. در یکی دیگر از تسک‌ها، بازی از شما می‌خواهد تا تلویزیون خانه‌ات را به مدت چندین ساعت خاموش نگه دارید و به صفحه سیاه آن نگاه کنید. همه این تسک‌ها درحالیست که اگر شما آن‌ها را به پایان برسانید، چیزی جز یک صفحه سیاه رنگ نسیبتان نخواهد شد.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها