عاشقانه‌‌ترین فیلم‌های شهاب حسینی

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.7 دقیقه

راهنماتو- از سال 1377 که شهاب حسینی کار خود را در رادیو شروع کرد تا کنون 26 سال گذشته است و او هر روز پر قدرت‌تر از دیروز در دنیای هنر می‌درخشد. حال شهاب حسینی در فیلم پر سروصدای «مست عشق» ظاهر شده و باری دیگر بر پرده سینما درخشیده است. در میان نقش‌های متفاوتی که شهاب حسینی بازی کرده است، برخی از نقش‌های او که حال‌وهوایی عاشقانه دارند به شدت تاثیرگذار هستند. به‌عنوان مثال نقش‌آفرینی شهاب حسینی در سریال «شهرزاد» در نقش قباد دیوان سالار که به یک باره در ازدواجی اجباری قرار گرفته، اما وارد دنیای عاشقی شده بود. با توجه به درخشیدن این بازیگر در فیلم «مست عشق» راهنماتو در نظر دارد عاشقانه‌ترین فیلم‌ها با بازی شهاب حسینی را به شما معرفی کند.

1. فیلم «مست عشق»

1

سال انتشار: 1403

کارگردان: حسن فتحی

بازیگران: پارسا پیروزفر، شهاب حسینی، حسام منظور، هانده ارچل، سلما ارگچ، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم

به گزارش راهنماتو، فیلم «مست عشق» با ژانر درام، تاریخی و عاشقانه فیلمی است که بالاخره در سال 1403 به روی پرده سینما رفته است. این فیلم به زندگی شمس و مولانا دو شاعر برجسته ایرانی اشاره دارد که نقش مولانا را پارسا پیروزفر و نقش شمس را شهاب حسینی بازی کرده است. داستان در دوره 640 تا 650 قمری می‌گذرد. اگرچه فیلم «مست عشق» با موضوعیت عشق روی پرده سینما رفته است، اما این عشق، یک عشق زمینی نیست. بلکه عشقی است عمیق که بر اشعار مولانا تاثیرگذار بوده است. در این میان مولانا که دلباخته شمس است توسط عشق او با عرفان پیوند بیشتری برقرار می‌کند و نتیجه آن چیزی است که امروز در اشعار او می‌بینیم. نکته جالب درباره فیلم «مست عشق» هم‌بازی شدن شهاب حسینی با برخی از بازیگران مطرح سینمای ترکیه مثل هانده ارچل و سلما ارگچ است.

2. فیلم «فروشنده»

1

سال انتشار: 1394

کارگردان: اصغر فرهادی

بازیگران: شهاب حسینی، ترانه علیدوستی.

یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های عاشقانه شهاب حسینی که عشق را در برابر تعصب و تردیدهای فراوان قرار می‌دهد، فیلم «فروشنده» است. در این فیلم شهاب حسینی در نقش عماد ظاهر می‌شود و همسر ترانه علیدوستی در نقش رعنا است. این زوج بازیگران صحنه تئاتر هستند و هم‌اکنون نمایشنامه «مرگ فروشنده» را تمرین می‌کنند. اما، آن‌ها مجبور به عوض کردن خانه خود می‌شوند ولی خانه جدید، خانه‌ای است که پیشتر زنی بدکاره به نام آهو در آن زندگی می‌کرده است. حال پیرمردی در حالی که رعنا تنهاست وارد خانه آن‌ها می‌شود و مسیر زندگی رعنا و عماد به طور کل عوض می‌شود. شهاب حسینی با بازی در نقش عماد توانست جایزه بهترین بازیگر مرد در مراسم اختتامیه جشنواره کن را از آن خود کند.

3. فیلم «دل شکسته»

1

سال انتشار: 1386

کارگردان: علی روئین تن

بازیگران: شهاب حسینی، بیتا بادران، خسرو شکیبایی، فریبا کوثری، محمود پاکنیت، رضا رویگری، گوهر خیراندیش، شقایق فراهانی

فرض کنید در فیلمی شهاب حسینی در کنار یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران؛ یعنی خسرو شکیبایی قرار گیرد، نتیجه بدون شک یک شاهکار خواهد بود. دل شکسته عشقی نامتعارف را تعریف می‌کند. عشقی که در دهه 80 بین پسری به شدت متدین (شهاب حسینی) و دختری از یک خانواده که فرهنگ متفاوتی دارد به وجود می‌آید. حال شهاب حسینی را می‌بینیم که در لباس یک فرد مذهبی به مرور دلباخته دختری می‌شود که غیرمذهبی است. در حالی که دختر نیز به مرور به او دل داده، اما خسرو شکیبایی که پدر این دختر است وارد عمل می‌شود. فیلم «دل شکسته» برای شهاب حسینی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل چراغ را به همراه داشت.

4. فیلم «حوض نقاشی»

1

سال انتشار: 1391

کارگردان: مازیار میری

بازیگران: شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفانی، سیامک احصایی، الهام کردا

یکی دیگر از فیلم‌های عاشقانه شهاب حسینی که عشق را از دید دیگری به تصویر می‌کشد فیلم «حوض نقاشی» است. این فیلم روایتگر زندگی زوحی است که از نظر ذهنی معلول هستند. شهاب حسینی در نقش رضا و نگار جواهریان در نقش مریم ظاهر می‌شوند؛ یعنی همین زوج! از قضا آن دو فرزندی دارند که کاملا سالم است. در این نقطه جهان عاشقانه رضا و مریم از جهان انسان‌های معمولی جدا می‌شود چراکه فرزندشان دوست دارد از آن دو بگریزد، درست مثل باقی مردم که مثل این زوج باور ندارند که عشق آن دو را درمان کرده است.

5. فیلم «محیا»

1

سال انتشار: 1386

کارگردان: اکبر خواجوی

بازیگران: شهاب حسینی، الهام حمیدی، برزو ارجمند، آزیتا حاجیان، مجید سعیدی، مهسا کرامتی.

فیلم «محیا» یکی دیگر از فیلم‌هایی است که عشق را در تصویری پرتلاطم نشان می‌دهد. شهاب حسینی این بار در نقش جاوید ظاهر می‌شود و به دختری با نام محیا با بازی الهام حمیدی دل می‌بندد. این فیلم فیلمی است که عشق را در برابر ترس‌های ما قرار می‌دهد. جاوید به شدت از دیدن مُرده می‌ترسد، اما خانواده محیا غسال هستند و این در حالی است که محیا هم برخی مواقع به پدر و مادرش کمک می‌کند. در این میان، دخترخاله جاوید هم سروکله‌اش پیدا می‌شود، اما جاوید هیچ علاقه‌ای به او ندارد و نمی‌خواهد با او ازدواج کند. حالا جاوید بر سر دوراهی و انتخاب‌ها گیر افتاده است، اما شاید عشق پیروز میدان شود.

6. فیلم کوتاه «همین یک ساعت پیش»

1

سال انتشار: 1398

کارگردان: سینا آذین

بازیگران: شهاب حسینی، نگار جواهریان

یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های عاشقانه شهاب حسینی که تنها 30 دقیقه است فیلم کوتاه «همین یک ساعت پیش» است. شهاب حسینی در این فیلم هنرمندی است که سال‌ها پیش به دختری (نگار جواهریان) دل باخته، اما دختر او را رها می‌کند و می‌رود. حالا پس از سالها سرو کله آن دختر پیدا می‌شود و بین این دو دیالوگی صورت می‌گیرد. لحن شهاب حسینی حین ادای این دیالوگ‌ها به قدری کوبنده است که می‌توان تنها چشم‌ها را بست و بدون دیدن فیلم، تنها به صدای او گوش سپرد.

 

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها