5 اشتباه رایج در هنگام اصلاح با ماشین ریش تراش

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.4 دقیقه

راهنماتو- ریش تراش یا ماشین اصلاح یکی از بهترین ابزارهای اصلاح است که در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به آماده سازی صورت و استفاده از کرم موبر صورت شما را اصلاح می کند. البته عملکرد ماشین های اصلاح جدید، تنها به اصلاح صورت محدود نمی شود و بسیاری از آنها قابلیت اصلاح موهای زائد قسمت های مختلف بدن و حتی اصلاح موهای ابرو و موهای زائد بینی را نیز دارند.

به گزارش راهنماتو، یکی از موارد مهمی که بر عملکرد و طول عمر ماشین های اصلاح تاثیر گذار است، نحوه استفاده صحیح و نگهداری از آنهاست. جالب است بدانید هنوز هم بسیاری از افراد هستند که در هنگام کار کردن با ماشین های اصلاح مرتکب اشتباهاتی شده و علاوه بر آسیب رساندن به دستگاه، موجب تحریک و قرمزی پوستشان می شوند. در ادامه قصد داریم به بررسی پنج اشتباه متداول در استفاده از ماشین های اصلاح بپردازیم. با ما همراه باشید.

1- عدم استفاده از روغن پیش از اصلاح

آماده سازی پوست پیش از اصلاح از اهمیت بالایی برخوردار است. روغن پیش از اصلاح به اصلاح راحت تر موها کمک کرده و از سوزش و خارش پوست پس از اصلاح کمک می کند. از یک روغن مناسب که فاقد مواد تحریک کننده باشد، استفاده کنید. از جمله بهترین روغن های پیش از اصلاح می توان به روغن هسته انگور، روغن نارگیل و روغن جوجوبا اشاره کرد. محصولی که استفاده می کنید، باید فاقد الکل باشد. در غیر این صورت ممکن است به خشک شدن و تحریک پوست شما منجر شود.

2- عدم استفاده از ابزار مناسب

یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است در هنگام پیرایش موهای صورت خود مرتکب شوید، استفاده از محصول نامناسب است. پیش از خرید ساختار، عملکرد و قابلیت های ابزار مورد نظر را بررسی کنید و ماشین اصلاح متناسب با نیازهای خود را انتخاب نمایید. بیشتر ریش تراش ها قادرند موهای صورت را بخوبی اصلاح کنند. از طرفی ماشین های ریش تراش با قابلیت اصلاح موهای بدن نیز به گونه ای طراحی شده اند که به آرامی و بدون هیچ گونه آسیبی موهای بدن شما را اصلاح کنند. توصیه می کنیم از استفاده از تیغ برای اصلاح صورت و موهای زائد بدنتان خودداری کنید. زیرا تیغ با هر بار اصلاح یک لایه کوچک از پوست بدن را جدا کرده و منجر به تحریک، سوزش و قرمزی پوست می شود.  

1

3- اصلاح سریع

عجله داشتن و اصلاح سریع می تواند موجب بریدگی، تحریک و آسیب رسیدن به پوست شما شود. پس سعی کنید در هنگام اصلاح آهسته پیش بروید. از استفاده از حرکات کوتاه در حین اصلاح کردن نیز خودداری کنید. این کار نیز ممکن است پوست شما را زخمی و دچار آسیب کند.

4- نکشیدن پوست

این مساله به قسمتی از بدن که در حال اصلاح آن هستید، بستگی دارد. به طور کلی اگر پوست بخشی که در حال اصلاح آن هستید، شل تر از سایر قسمت های بدنتان است، سعی کنید در هنگام اصلاح پوست آن را محکم بکشید. این کار به جلوگیری از بریدگی و آسیب دیدن و همچنین اصلاح بهتر پوست کمک می کند. علاوه بر این، توصیه می کنیم به مظور جلوگیری از آسیب دیدن پوست، از تماس ماشین اصلاح با سطح پوستتان نیز خودداری کنید.

5- عدم مراقبت از پوست پس از اصلاح

هیچ کس دوست ندارد خارش و سوزش پس از اصلاح را تجربه کند. بنابراین توصیه می کنیم حتما از یک لوسیون مناسب پس از اصلاح برای جلوگیری از آسیب و تحریک پوست استفاده کنید. می توانید از کمپرس سرد یا یک پارچه مرطوب برای جلوگیری از راش پوستی استفاده کنید. این کار برای افرادی که چند بار در هفته موهای صورت و دیگر قسمت های بدنشان را اصلاح می کنند، ضروری است. از استفاده از محصولات مراقبتی حاوی مواد خشن مانند الکل و عطر اجتناب کرده و یک محصول سازگار با پوستتان خریداری کنید.  

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها