آینده ارزهای دیجیتال به کدام سو می رود؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.2 دقیقه

راهنماتو- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها معتقدند، ارزهای دیجیتال می توانند آینده امور مالی را کاملا تسخیر کنند. اما یک نکته مهم نیز در این نظرسنجی وجود دارد: هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان اعتقاد دارند که ارزهای دیجیتال نیاز به مقررات قوی تری دارند.

به گزارش راهنماتو، این موضوع که بتوان از ارزهای دیجیتال در قالب قوانین ملموس و مدون استفاده کرد، یک مطالبه جمعی است و بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال، این مطالبه را دارند. بخشی دیگر از نتایج این مطالعه که توسط survey انجام شد، نشان داد که نیمی از شرکت کنندگان در مطالعه، حداقل یک بار، به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال فکر کرده اند.

سایه بلند سیاست بر ارزهای دیجیتال

درست است که مسئله ارزهای دیجیتال، یک موضوع کاملا اقتصادی به نظر می رسد، اما جالب است بدانید که ماجرای ارزهای دیجیتال، به لحاظ سیاسی نیز قابل بررسی است. درواقع ارزهای دیجیتال از دید سیاستمداران مختلف، همزمان به عنوان یک ابزار اقتصادی مثبت و منفی شناخته می شوند.

برخی از سیاستمداران معتقدند که کار با ارزهای دیجیتال اجتناب ناپذیر است و باید پذیرفت که ارزهای دیجیتال نیز بخشی از اقتصاد آینده جهان هستند، اما برخی دیگر هیچ اعتمادی به ارزهای دیجیتال ندارند و هر نوع معامله با این ارزها را در ساختارهای اقتصادی کشورها ممنوع اعلام کرده اند.

رمزارزها

جذابیت ارزهای دیجیتال برای جوان ترها

شاید یکی از نکاتی که باعث می شود اغلب تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال به آینده امیدوار باشند، به اقبالی که ارزهای دیجیتال بین جوان ترها دارد برمی گردد. نظرسنجی های مختلف در کشورهای غربی نشان می دهد که نسل جوان ریسک پذیری بسیار بالایی برای ارزهای دیجیتال دارند و حاضرند بخشی از سرمایه های خود را در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

ناهمواری مسیر ارزهای دیجیتال

ناهمواری مسیر ارزهای دیجیتال

درست است که ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی دارند و برخی نیز در این حوزه سود سرشاری داشته اند، اما مسیر ارزهای دیجیتال همیشه هموار و رو به رشد نیست. حدود یک سال پیش بود که سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتال، بیت کوین را به عنوان آینده پول و اتریوم را به عنوان مهمترین ابزار توسعه دهنده جهان توصیف می کردند، در آن دوران سرعت رشد این دو ارز دیجیتال، خیره کننده بود.

اما حالا، با گذشت حدود یک سال، وضعیت کاملا تغییر کرده است و دیگر نمی توان گفت که این دو ارز دیجیتال سلاطین اقتصاد جهان محسوب می شوند. با گذشت 12 ماه از آن همه جنجال و هیاهو، اکنون این ارزهای دیجیتال حدود 68 هزار دلار از ارزش خود را از دست داده اند.

این عدد و رقم ها به معنای این نیست که باید از سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال ترسید، یا آینده ارزهای دیجیتال در سراشیبی است، اتفاقا برعکس، این عدد و رقم ها نشان می دهد که ارزهای دیجیتال می توانند به شدت غافلگیر کننده باشند و به همان سرعتی که رشد می کنند، در سراشیبی سقوط هم بیفتند. شاید به همین دلیل است که اغلب افراد، بخشی از سرمایه خود( نه همه آن را) در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.

پیش بینی های کارشناسان

پیش بینی کارشناسان از آینده ارزهای دیجیتال

اخیرا نشریه تایم، یک گزارش مفصل را با طرح پرسش از 8 متخصص ارشد حوزه ارزهای دیجیتال منتشر و تلاش کرده در این گزارش به یک پیش بینی جامع برای 6 ماهه دوم سال جاری میلادی در حوزه ارزهای دیجیتال برسد.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که اتریوم و بیت کوین، دو ارز سرشناس حوزه ارزهای دیجیتال، نسبت به بالاترین رکورهای خود در سال 2021 حدود 50 درصد تنزل کرده اند.

به گفته کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال، رسیدن به یک پیش بینی کاملا دقیق درباره این که ارزهای دیجیتال دقیقا به کدام سمت خواهند رفت، کار ساده ای نیست، برخی تغییرات در درگاههای پرداخت ارزهای دیجیتال و نوسان های بازار سرمایه نیز می تواند روند رشد بازار ارزهای دیجیتال را تغییر دهد.

یک نکته کاملا واضح است: تا زمانی که قانونگذاران در کشورهای مختلف اقدام به تعیین قوانین سخت گیرانه نکنند، سرمایه گذارانی که مایلند چراغ خاموش عمل کنند، تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال خواهند داشت.

برخی تغییرات مهم در نیم سال نخست سال جاری میلادی در حوزه ارزهای دیجیتال این است که بسیاری از خرده فروشان و شرکت های کوچک نیز تمایل نشان داده اند در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند یا با کمک ارزهای دیجیتال، پرداخت های خود را انجام دهند.

بر اساس گزارش تایم، نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال نشان می دهد که در حال حاضر، بیت کوین همچنان، محبوب ترین ارزدیجیتال در بازار سرمایه است و طی ماههای آتی نیز می تواند روند رو به رشد را تجربه کند، به خصوص با توجه به این که پس از سقوط سریع ماههای ابتدایی سال جاری میلادی، اکنون روندی رو به ثبات دارد.

اتریوم نیز به عنوان دومین ارز دیجیتال شناخته شده جهان، وضعیتی نسبتا مشابه دارد و همانطور که اشاره شد، برعکس سال گذشته میلادی، امسال چندان درخشان ظاهر نشده است، با این وجود هنوز هم برای بسیاری از افراد تازه کار حوزه ارزهای دیجیتال، اتریوم می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

با این وجود یک نکته بسیار مهم در حوزه ارزهای دیجیتال همیشه باید مورد توجه باشد، تا زمانی که قوانین بین المللی و دقیقی در حوزه ارزهای دیجیتال تدوین نشده و تا زمانی که ارزهای دیجیتال به رسمیت کامل نرسیده اند، نمی توان انتظار یک بازار با ثبات در حوزه ارزهای دیجیتال را داشت. بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر افت و خیز است و اگر قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارید، باید حتما این کار را با چشم باز و مشورت با فعالان این حوزه انجام دهید.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها