(ویدئو) ربات گلف بازی که با دقت 70 درصد توپ را به هدف می زند

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۸ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.2 دقیقه

راهنماتو- گلف ورزش بسیار دشواری است و بازیکنان، چه حرفه ای و چه آماتور باید زمان زیادی را برای بهبود مهارت های این رشته ورزشی صرف کنند.

به گزارش راهنماتو، یکی از سخت ترین قسمت های این بازی، پرتاب توپ به هدف موردنظر است. عوامل زیادی در این بازی تاثیرگذار هستند؛ ارتفاع چمن و ناهمواری آن، میزان باد، درجه رطوبت و مهم تر از همه زمین. سبزه های زمین گلف معمولا صاف و هموار نیستند و این موضوع، انجام بازی را برای آماتورها دشوار تر می کند.

محققان به تازگی یک ربات گلف باز نسبتا ماهری طراحی کرده اند که با وجود برآمدگی ها و فرورفتگی های زمین ،می تواند بخوبی گلف بازی کند. محققان از یک مدل مبتنی بر فیزیک برای ساخت چنین سیستمی استفاده کردند. آنها یک دوربین دیجیتالی سه بعدی را در بالای دوربین آزمایشگاهی خود قرار داده و از فرآیند پرتاب توپ و شرایط قرارگیری آن تصاویر متعددی گرفتند. سپس آن تصاویر را برای ربات ارسال کردند.

آنها سپس به ربات آموزش دادند که با توجه به شرایط توپ در چه مکانی قرار بگیرد و با چه سرعتی به آن ضربه بزند. این ربات قادر است عواملی همچون تاثیر باد را نیز در نظر بگیرد. آزمایش های انجام شده نشان داد که این ربات گلف باز می تواند در تقریباً 60 تا 70 درصد مواقع در شرایط ایده آل توپ را به هدف بزند. این میزان دقت، اگرچه کامل نیست، اما از دقت یک گلف باز مبتدی بالاتر است. 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها