گوشی پرچمدار Moto X30 Pro با دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه شد

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3.5 دقیقه

راهنماتو- شرکت موتورولا سرانجام رویداد معرفی محصولات خود را که پیش از این به تعویق افتاده بود، روز گذشته در چین برگزار کرد. طی این کنفرانس، موتورولا سه مدل گوشی هوشمند جدید را معرفی کرد که شاخص ترین آنها Moto X30 Pro بود که جدیدترین گوشی پرچمدار این برند محسوب می شود. بنابراین بیایید نگاهی به مشخصات، ویژگی ها و قیمت آن بیندازیم.

طراحی و صفحه نمایش Moto X30 Pro

حتی قبل از معرفی رسمی، بیشتر مشخصات طراحی Moto X30 Pro فاش شده بود. این گوشی دارای یک لبه خمیده در دو طرف پنل پشتی است و همچنین دارای یک ماژول دوربین بزرگ است که سه سنسور تصویر را در خود جای داده. در همین حال، جلو دارای یک دوربین سوراخ پانچ تراز متوسط است. سمت راست گوشی دارای یک دکمه روشن/خاموش و دکمه تنظیم صدا است، در حالی که قسمت پایین دارای یک پورت USB نوع C، یک گریل بلندگو و شیار سیم‌کارت است.

در قسمت جلویی، دستگاه از یک صفحه نمایش 6.73 اینچی POLED بهره می برد که دارای وضوحFull HD+  و نرخ تازه سازی 144 هرتز است. قابل ذکر است که این پنل دارای لبه های منحنی در طرفین است که امروزه چندان معمول نیست. این پنل از هر طرف با حداقل حاشیه احاطه شده و برای امنیت به اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش مجهز شده است.

مشخصات فنی Moto X30 Pro

در زیر کاپوت، گوشی هوشمند پرچمدار جدید به جدیدترین و بهترین پردازنده Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1  مجهز شده است. این چیپست مبتنی بر فرآیند پیشرفته 4 نانومتری است که توسط TSMC ساخته شده است و نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 پیشرفت های بهتری را ارائه می دهد. این پردازنده همچنین با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 جفت می شود. این گوشی هوشمند همچنین دارای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 125 واتی پشتیبانی می کند. با این سیستم شارژ، دستگاه می تواند تنها در 7 دقیقه تا 50 درصد و در 19 دقیقه 100 درصد شارژ شود. لازم به ذکر است این گوشی حتی از شارژ سریع بی سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می کند.

دوربین های Moto X30 Pro

موتورولا بر روی دوربین Moto X30 Pro تمرکز ویژه ای کرده است. به عبارت دیگر این اولین گوشی هوشمند جهان است که دارای سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی است. در قسمت پشتی یک سیستم دوربین سه گانه قرار دارد که سنسور اصلی آن یک دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ با اندازه 1/1.22 اینچ است. این دوربین همچنین دارای یک فناوری کاملاً جدید Chameleon Cell است، یک فناوری binning پیکسلی که بسته به محیط از طرح بندی پیکسل های دو در دو، چهار در چهار یا پیکسل کامل استفاده می کند.

Moto X30 Pro

گوشی X30 Pro دید رنگ اصلی دامنه RAW و پشتیبانی داخلی را برای همه سنسورهای دوربین نیز به ارمغان می آورد. این سنسور حتی می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و با حداقل از دست دادن میدان را ثبت کند. در مورد دو سنسور دیگر باید گفت که ما یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی که با یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی جفت شده است را دریافت می کنیم. در قسمت جلو نیز ما شاهد یک دوربین سلفی بسیار شاخص 60 مگاپیکسلی هستیم.

قیمت Moto X30 Pro

موتورولا ایکس 30 پرو یک گوشی پرچمدار است، بنابراین قیمت آن از 3699 یوان (تقریباً 549 دلار آمریکا) برای مدل پایه 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود. نسخه بالاتر 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی 4199 یوان (تقریباً 623 دلار آمریکا) قیمت دارد در حالی که مدل رده بالای 12 گیگابایت + 512 گیگابایت قیمت 4499 یوان (تقریباً 668 دلار آمریکا) دارد. در حال حاضر مشخص نیست که فروش عمومی این دستگاه از چه زمانی آغاز می شود و چه زمانی به بازرهای بین المللی راه می یابد اما این تاریخ نباید خیلی دور باشد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها