رویایی‌ترین پارک‌های کرمان در فصل بهار

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.1 دقیقه

راهنماتو- از قلعه‌هایی مثل قلعه دختر و قلعه اردشیر در کرمان کاملا مشخص است که این شهر زیبا سال‌ها است نقطه‌ای برای سکنی گزیدن ایرانیان بوده. وقتی از جیرفت و شهر دقیانوس حرف می‌زنیم و بعد به سراغ باغ شاهزاده کرمان می‌رویم مسلما می‌دانیم که برای بازدید از تمام زیبایی‌های کرمان فرصت زیادی نیاز دارد. حتی بازدید از شهری مثل بم که در این استان وجود دارد نیز حدود یک روز زمان نیاز است (با این وجود که پس از زلزله تخریب شده است). اما، شاید یک عصر بهاری دلمان بخواهد فارغ از تاریخ در پارکی قدم بزنیم، زیراندازی پهن کنیم و به صدای بلبل‌ها گوش فرادهیم. پس پارک‌های کرمان را نباید از نظر دور نگه داریم. اگر نمی‌دانید بهترین پارک‌های کرمان کدام پارک‌ها هستند با راهنماتو همراه بمانید.

1

1. پارک جنگلی قائم کرمان

به گزارش راهنماتو، ریه‌های استان کرمان پارک جنگلی قائم است. این پارک بزرگ و زیبا حدود 225 هکتار مساحت دارد و 50 سالی هست که نهال‌های کوچک را تبدیل به درختان تنومندی کرده است. وقتی که از آلودگی شهری وارد این فضای دلنشین در فصل بهار می‌شویم به راحتی متوجه می‌شویم که هوا واقعی این است! درخت‌های نارون، سرو و کاج در حالی در این پارک قرار گرفته‌اند که کمی آن سوتر کوه صاحب‌الزمان قد برافراشته است. نکته این است که در این پارک هرگونه امکانات رفاهی و تفریحی از آب آشامیدنی گرفته تا آمفی تئاتر وجود دارد و شما می‌توانید آرامش خود را در این فضای دل‌انگیز بازیابید.

برای رفتن به پارک جنگلی قائم کرمان به خیابان ظهور در نزدیکی کوه صاحب الزمان مراجعه کنید.

1

2. پارک و باغ شاهزاده ماهان کرمان

یکی از زیباترین پارک‌های کرمان که بهتر است نام باغ را به آن بدهیم پارک و باغ شاهزاده ماهان کرمان است. این باغ که طبق سنت‌ها و روحیات ایرانیان شبیه به باغی بهشتی ساخته شده است، با عمارتی زیبا، جوی و حوض‌هایی طبقاتی، آبنماهای بلند قد و درخت‌هایی سربه فلک کشیده دل شما را چنگ می‌زند. این باغ زیبا که در دل کویر ساخته شده است بیشتر شبیه به رویا می‌ماند تا واقعیت. یعنی اصلا باور کردنی نیست که بتوانیم پس از نیم ساعت رانندگی در جاده‌ای کویری به چنین بهشت زیبایی برسیم. این باغ دارای امکاناتی مثل تخت برای نشستن و استفاده از فضای زیبا و مهمانسرا برای خوابیدن، آب آشامیدنی و غیره است.

برای رفتن به پارک و باغ شاهزاده ماهان کرمان به آدرس ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان و دو کیلومتری شهر ماهان مراجعه کنید.

1

3. پارک پدر کرمان

همانطور که پیشتر یاد شد، کرمان پر است از آثار تاریخی که برخی از آن‌ها قدمتی چندهزارساله دارند. در این میان در میانه سال 1396 پارک پدر در مجاورت دو قلعه زیبا و تاریخی کرمان یعنی قلعه دختر پارک پدر کرمان در سه فاز احداث شده است. این پارک جذاب که در کنار تپه‌ها و صخره‌هایی جذاب ساخته شده است، آبنماها، درخت‌ها و زیبایی‌های متنوعی دارد. نکته این است که ورودی پارک پدر کرمان را با الهام از باغ شاهزاده ماهان ساخته‌اند و همین مساله باعث شده که افراد زیادی به این پارک علاقمند شوند. به هنگام بهار باغچه‌های کوچک پارک پدر گلکاری می‌شوند و می‌توان با قدم زدن عصرانه در یک روز بهاری دلی از عزا درآورد و جانی تازه گرفت. از جاذبه‌های تاریخی زیبایی که در نزدیکی پارک پدر وجود دارند می‌توانیم به گنبد جبلیه و موزه سنگ اشاره کنیم.

برای رفتن به پارک پدر کرمان به آدرس بلوار امام حسن مجتبی، کوچه 2 مراجعه کنید.

1

4. پارک مادر کرمان

پارک مادر کرمان یکی از آن پارک‌های جذاب کرمان است که در برخی از روزها تنها به خانم‌ها اختصاص یافته. این پارک فضای سبز مناسبی برای پیاده روی در عصرها و شب‌های بهاری دارد، بعلاوه امکانات تفریحی و ورزشی متفاوتی در این پارک قرار گرفته است. بعنوان مثال بزرگترین شهربازی سرباز در جنوب شرق کشور است. جدای از این شهربازی باید به آبنماها و حوضچه‌های این پارک اشاره کنیم و فضایی مطبوع برای قدم‌زنی‌های بهاری در شهر کرمان به وجود آورده است.

برای رفتن به پارک مادر کرمان به آدرس علوم پزشکی، بلوار امام رضا مراجعه کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها