سونی Xperia 5 IV؛ بهترین پرچمدار کامپکت سال 2022

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۶ شهریور ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- شرکت سونی در اوایل سال میلادی جاری گوشی پرچمدار Xperia 1 IV را معرفی کرد اما با اینکه بسیاری از شایعات نشان میداد که گوشی دیگری به نام Xperia 5 IV نیز معرفی خواهد شد، در نهایت این اتفاق نیفتاد و این گوشی دومی تاکنون روانه بازار نشده است.

سونی Xperia 5 IV اگرچه مدتهاست در شایعات دنیای فناوری دیده می شود اما واقعیت این است که سونی به خوبی توانسته مشخصات اصلی این گوشی را از دید افشاگران دنیای فناوری پنهان کند. اکنون این غول فناوری ژاپنی اعلام کرده در تاریخ اول سپتامبر، ساعت چهار بعد از ظهر به وقت ژاپن یک رویداد معرفی اکسپریا را برگزار خواهد کرد که از طریق کانال یوتیوب این شرکت به صورت مستقیم منتشر خواهد شد. با این همه، سونی هنوز اعلام نکرده که کدام محصول اکسپریا را قرار است در این رویداد به نمایش بگذارد.

این شرکت از طریق تیزر منتشر شده در یوتیوب، به یک گوشی Xperia اشاره دارد. جالب اینجاست که سونی با هنرمندی به نام Cat Burns همکاری کرد که ظاهراً آخرین تک آهنگ او "People Pleaser" را روی یک تلفن جدید Xperia فیلمبرداری و ضبط کند. این تیزر حاکی از آن است که گوشی هوشمند Xperia آینده دارای فرمی کوچک خواهد بود. این دستگاه احتمالاً همان طراحی جیب‌پسند را مانند سایر گوشی‌های هوشمند سری Xperia 5 خواهد داشت. برای همین کارشناسان معتقدند که این دستگاه باید همان Xperia 5 IV باشد.

اطلاعات افشا شده اخیر از فهرست FCC نشان می دهد که صفحه نمایش Xperia 5 IV به صورت مورب 153.5 میلی متر (تقریباً 6 اینچ) خواهد بود. علاوه بر این، لیست شده است که مجهز به جک هدفون 3.5 میلی متری و پورت USB Type-C است. انتظار می رود که این گوشی از جدیدترین پردازنده اسنپدراگون 8+ نسل 1 استفاده کند. اما امکان وجود یک پردازنده قدیمی تر اسنپدراگون 8 نسل 1 را نمی توان به کلی رد کرد. علاوه بر این، ممکن است دارای صفحه نمایش اولد 120 هرتزی، مقاومت در برابر آب IP68، سیستم دوربین سه گانه و بلندگوهای دوگانه استریو باشد.

یکی دیگر از افشاکنندگان مشهور دنیای فناوری به نام ZACKBUKS نیز اشاره می کند که ضخامت این دستگاه تنها 67 میلی متر است و به شارژ سریع و یک باتری بزرگ مجهز خواهد بود. متآسفانه این تمام اطلاعاتی است که از گوشی Sony Xperia 5 IV داریم در حالی که این دستگاه تنها 3 روز دیگر با رونمایی فاصله دارد. ما حتی اطلاعی از برچسب های قیمت احتمالی این گوشی که لقب بهترین پرچمدار کامپکت 2022 را نیز یدک می کشد، نداریم.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها