Read Along Google؛ برنامه ای برای تقویت خواندن انگلیسی کودکان

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.7 دقیقه

راهنماتو- Read Along برنامه ای است که با استفاده از فناوری تشخیص گفتار Google قصد دارد به بهبود سواد کودکان و توانایی خواندن متون آنها کمک کند. این فناوری که در اصل یک اپلیکیشن مبتنی بر اندروید بود حالا برای در دسترس بودن ساده تر به فضای وب آمده است.

Read Along اولین بار در سال 2019 در کشور هند راه اندازی شد و یک سال بعد به مناطق دیگری از جهان گسترش یافت. این برنامه اکنون از 9 زبان (از جمله انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی و هندی) پشتیبانی می کند و در بیش از 180 کشور جهان در دسترس اسن. گوگل می گوید بیش از 30 میلیون کودک در طول سه سال گذشته 120 میلیون داستان را از طریق همین برنامه خوانده اند.

فناوری تبدیل متن به گفتار و تشخیص گفتار گوگل برای تشخیص اینکه «آیا دانش آموزی در حال تلاش است یا با موفقیت متن را می خواند» طراحی شده است. در این برنامه کودکان بازخورد «اصلاحی و تشویقی» خود را از دیا Diya، «دستیار خواندن» این برنامه دریافت می‌کنند و در جریان پیشرفت خود قرار می گیرند. از نظر حریم خصوصی، برنامه اندروید می تواند به صورت آفلاین (پس از دانلود داستان) کار کند. همچنین تمام پردازش های صوتی در دستگاه انجام می شود و به سرورهای Google ارسال نمی شود.

گوگل اکنون Read Along را به صورت بتا عمومی به وب می آورد و آن را به سمت لپ تاپ ها و رایانه های شخصی هدایت می کند. گفته می شود این تشخیص گفتار در مرورگرهایی کروم، فایرفاکس و اج قابل پشتیبانی است و پشتیبانی از طریق سافاری نیز به زودی عرضه می‌شود. ورود به سیستم اختیاری است و امکان ایجاد چندین حساب کاربری وجود دارد.

گوگل می گوید وبسایت readalong.google.com «فرصت جدیدی را در اختیار معلمان و برنامه ریزان آموزشی در سراسر جهان قرار می‌دهد که بتوانند از Readalong به عنوان ابزار تمرین خواندن برای دانش‌آموزان در مدارس استفاده کنند». این شرکت توصیه می‌کند برای استفاده از این وبسایت از حساب‌های Google Workspace for Education در مدارس و حساب‌های Google شخصی با Family Link در خانه استفاده کنید.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها