Morningstar S1؛ اولین ربات کنترل از راه دور لنوو

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

راهنماتو- در سال‌های اخیر، شرکت‌های زیادی به حوزه هوش مصنوعی و رباتیک روی آورده اند. هفته گذشته، در جریان نمایشگاه بین‌المللی خدمات چین، لنوو از اولین ربات خود توسعه یافته خود به نام Morningstar Robot S1 رونمایی کرد. این ربات، به منظور کنترل و بازرسی از راه دور استفاده طراحی شده است.

کاربران با گذاشتن عینک Morningstar AR بر روی چشمان خود، قادر خواهند بود تصاویر جمع آوری شده توسط ربات را بطور کاملا واضح و واقعی مشاهده کنند. این عملکرد، ویژگی منحصر به فرد این ربات را نشان می دهد. لنوو  می گوید ربات S1 به‌طور خلاقانه‌ای ربات‌های متاورس و صنعتی را با یکدیگر ادغام می کند.

این ربات می تواند به طور گسترده در خطوط مونتاژ دستی، کارگاه های سمپاشی، آزمایشگاه های رادیواکتیو و مکان هایی که حضور انسان در آنها خطرناک است، مورد استفاده قرار بگیرد. ربات Morningstar S1 با یک جفت عینک AR ارائه می شود. این عینک برای مشاهده تمام تصاویر و ویدئوهایی که ربات می گیرد، استفاده می شود.

به گفته لنوو، پلاستیک بازیافتی و آلومینیوم کم کربن به کار رفته در بدنه این ربات، عملکرد و دوام بالایی را ارائه می دهند. حداقل کربن به کار رفته در این ربات، آن را به یک ربات دوستدار محیط زیست تبدیل می کند. این ربات 142 سانتی متری دیدی تقریبا به اندازه ارتفاع بینایی انسان ارائه می دهد. ربات Morningstar S1 از طراحی سیستم تعلیق مستقل چهار چرخ بهره می برد. این طراحی سبب ثبات راه رفتن این ربات می شود.

همچنین به لطف استفاده از گیمبال دو محوره با کارایی بالا، کاربران خروجی تصویر پایداری را مشاهده خواهند کرد. این ربات برای استفاده تجاری ساخته شده است می تواند وظایف مختلفی را در شرکت ها و کارخانه ها به عهده بگیرد. احتمالا Morningstar S1 تنها در چین عرضه شود. در خصوص قیمت این ربات هنوز اطلاعاتی ارائه نشده است.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها