شاید آن اندازه که فکر می کنید چاق نیستید، ترازویتان را عوض کنید!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 6.7 دقیقه

راهنماتو-از وقتی یادم می آید خواهرم رژیم داشت. اصلا نام مستعارش در خانه ما بانوی دائم الرژیم بود. بله می دانم ترکیب این دو کلمه( دائم و رژیم) اشتباه است، اما ما که سر کلاس ادبیات نبودیم. به هر حال خواهر من هر بار رژیم می گرفت و می گیرد مدام در برابر پإیرفتن این که وزنش کم شده مقاومت می کند و می گوید مطمئنم یک کیلو هم کم نکرده ام.

به گزارش راهنماتو، خواهر من حتی وقتی لباسهایش از فرط گشادی به تنش زار می زند، می گوید که هنوز خیلی چاق است! همه این ماجراها باعث شد به فکر خرید یک ترازو دیجیتال برای او بگیرم گخه حداقل اگر حرف ما را قبول ندارد،به عددهای روی ترازو نگاه کند و دست ازاغراق درباره چاقی خود بردارد. وقتی مشغول گشت زدن در فضای مجازی برای پیدا کردن یک فهرست از ترازوهای دیجیتال بودم به یک فهرست 7 تایی رسیدم که از 300 هزار تومان تا 6 میلیون تومان گستردگی قیمت دارد.

1.ترازو دیجیتال کمری فیت (قیمت حدودی: 300 هزار تومان)

ترازوی دیجیتال

ارزان ترین ترازو در فهرست ما ترازوی دیجیتال کمری است.ابعاد این ترازو ۳۰x۳۰x۵ سانتی‌متر است و افراد بالای۱۸۰ کیلوگرم نمی توانند از این ترازو استفاده کنند. این ترازو۲ عدد باتری دارد و تا ۹۹ گرم را به دقت می سنجد.  

نوع نمایشگر این ترازو LCD است و بر اساس کیلوگرم وزن را می سنجد وزن این ترازو حدود ۱.۸ کیلوگرم است و از ابزارهایی از جمله سیستم خاموشی خودکار برخوردار است. یکی از ویژگی های خوب این ترازو دماسنج محیطی است. این ترازو را می توان محصولی مناسب برای خانواده های کم جمعیتی دانست که مایلند از طریق یک ترازوی استاندارد از وضعیت وزن خود مطلع باشند.

2. ترازو هوشمند شیائومی مدل Mi-Smart-Scale2(قیمت حدودی ششصد و ده هزار تومان)

ترازو هوشمند شیائومی

ابعاد این ترازو۲۸x۲۸x۲.۲ سانتی‌متراست. همچنین این ترازو از سیستم محاسبه شاخص توده‌ی بدنی (BMI) توسط نرم‌افزار برخوردار است و باتری که استفاده می کند نیم قلمی است. بیشترین وزن قابل تحمل توسط این ترازو ۱۵۰ کیلوگرم است و در نتیجه برای خانواده هایی که افرادی با وزن های بالاتر از حد استاندارد دارند، چندان مناسب نیست.

نوع نمایشگر این ترازو LED با نور سفید است و از واحدهای اندازه گیری از جمله کیلوگرم و پوند برخوردار است. وزن این محصول حدود۱.۲ کیلوگرم است و از سیستم خاموشی خودکار نیز برخوردار است. منبع تامین انرژی این ترازو سه باتری نیم قلمی است. ترازوی شیائومی هم از سیستم محاسبه شاخص توده بدنی برخوردار است و با ورژن بلوتوث ۵.۰ و سیستم عامل Android ۴.۴ و IOS ۹.۰ سازگاری دارد.

این ترازو درای سیستم کالیبراسیون خودکار و قابلیت اتصال به گوشی هوشمند از طریق نرم افزار است.این ترازو امکان ذخیره‌ی اطلاعات روی نرم‌افزار گوشی و قابلیت انتقال اطلاعات به گوشی هوشمند را نیز دارد.

3. ترازو دیجیتال آاگه (قیمت حدودی 1 میلیون تومان)

ترازوی آاگ

ابعاد این ترازو برابر با ۳۲*۳۲*۶ سانتی‌متر است. بیشترین وزن قابل تحمل توسط این ترازو برابر با ۱۵۰ سانتی متر است و تا ۱۰۰ گرم را با دقت می سنجد. این محصول از واحدهای اندازه‌گیری گرمgr – db پشتیبانی می کند. وزن این ترازو حدود ۲.۵ کیلوگرم است.

منبع انرژی این ترازو باتری است و به سیستم خاموشی خودکار نیز مجهز است. این ترازوی الکترونیکی جهت آنالیز وزن بدن نیز تکنولوژی مخصصو دارد و درصد چربی و درصد آب و درصد عضلات بدن را به درستی تعیین می کند.  حتی اطلاعات دقیق تری را هم می سنجد. برای مثال وزن استخوان ها و میزان کالری مورد نیاز بدن را مورد سنجش قرار می دهد. این ترازو دارای ۱۶ حافظه اطلاعات فردی است و قابلیت اندازه گیری وزن از ۲ تا ۱۵۰ کیلوگرم را نیز دارد.

4. ترازو دیجیتال ایکیا مدل Vikskar(قیمت حدودی: یک میلیون و پانصد هزار تومان)

ترازو دیجیتال ایکیا

ابعاد این ترازو برابر با ۳۰x۳۰x۳ سانتی‌متر است. این ترازو از شاخص‌های قابل اندازه‌گیری کیلوگرم، پوند، استون برخوردار است و بیشترین وزنی که تحمل می کند۱۵۰ کیلوگرم است. تعداد باتری های این ترازو دو عدد است و نمایشگر هم دارد. وزن این ترازو حدود ۱.۶۲۰ کیلوگرم است. صفحه رویی این ترازو از شیشه حرارت دیده ساخته شده است.

طراحید این ترازو نسبت به ترازوهای قبلی کمی به روز تر و جذاب تر است و می تواند برای خانواده های جوان و کم جمعیت گزینه مناسبی باشد. طراحی صفحه شیشه ای این ترازو نیز توجه افرادی که سخت پسند محسوب می شوند به خود جلب می کند.

5. ترازو دیجیتال لنوو مدل HS11(قیمت حدودی: یک میلیون و هفتصد هزار تومان)

ترازوی لنوو

ابعاد این ترازو برابر با ۲۸x۲۸x۲ سانتی‌متر است و از باتری نیم قلمی برخوردار است. بیشترین وزن قابل تحمل در این ترازو برابر با ۱۸۰کیلوگرم است. این ترازو از سه عدد  باتری برخوردار است و از دقت سنجش۰.۱ کیلو گرم برخوردار است.

نوع نمایشگراین ترازو از نوع  LED است و از واحد اندازه گیری کیلو گرم پشتیبانی می کند. وزن این ترازو برابر با ۱.۱ کیلوگرم است.این ترازو از سیستم خاموشی خودکار نیز برخوردار است و انرژی خود را از طریق ۳ عدد باتری نیم قلمی تامین می کند. ورژن بلوتوث ترازو: ۴.۲ است.

این ترازو دارای نمایشگر LED است و با سیستم عامل اندروید ۵ به بالا و ios ۸.۰ به بعد سازگاری دارد. این ترازو می تواند  با استفاده از تکنولوژی BIA اندازه گیری BMI را انجام دهد.

6. ترازوی تفال مدل PP1100(قیمت حدودی: 3 میلیون تومان)

ترازوی تفال

ابعاد این ترازو برابر با ۲.۲ × ۲۹ × ۳۰ سانتی‌متراست و بیشترین وزنی که تحمل می کند ۱۶۰ کیلوگرم است. شاخص های اندازه گیری این ترازو گرم و کیلوگرم است و از سیستم خاموشی خودکار نیز برخوردار است. منبع تامین انرژی این ترازو باتری است. ترازوی تفال دارای صفحه با ضخامت ۲۲ میلی‌متر و از نوع LCD است که تنها با یک باتری لیتیومی کار می کند.

این ترازو را می توان محصولی مناسب برای کاربراین دانست که مایلند یک ترازو نیمه حرفه ای از برندی سرشناس تهه کنند.طراحی این ترازو بسیار کلاسیک است و می تواند برای افرادی که به دنبال ترازوهای جذاب می گردند چندان جذاب ارزیابی نشود.

7. ترازو دیجیتال بیورر (قیمت حدودی:6 میلیون و چهارصد هزار تومان)

ترازو دیجیتال بیور

ابعاد این ترازو برابر با ۳۶x۳۶x۵ سانتی‌متر است و بیشترین وزنی که تحمل می کند ۱۸۰ کیلوگرم است.دقت سنجش این ترازو حدود ۱۰۰ گرم است. نوع نمایشگر این ترازو از نوع  LCD و وزن ترازو برابر با ۲۷۰۰ کیلوگرم است.

این ترازو از قابلیت اتصال به موبایل از طریق اپلیکیشن بیورر و نمایش آنالیز شاخص های سلامتی بدن برخوردار است. این ترازو  دارای حافظه برای ۸ کاربر با قابلیت تشخیص اتوماتیک کاربران است. بنابریان اگر خانواده پرجمعیتی دارید که دوست دارند دائم خود را وزن کنند، این ترازو یک محصول مناسب برای شما محسوب می شود.

این ترازو دارای قابلیت اندازه‌گیری درصد چربی، آب بدن، تراکم استخوان و ماهیچه‌ی بدن و البته دارای قابلیت اندازه‌گیری شاخص‌های BMI است. طراحی این ترازو کمی جدیدتر از ترازوهای قبلی است. شیشه این ترازو از جنس Safety glass است و از  قابلیت خاموش و روشن شدن خودکارنیز برخوردار است.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها