اگر اردیبهشت رفتی تبریز می‌تونی توی این پارک ها چادر بزنی!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- آخه تو آب‌وهوای تبریز توی ماه اردیبهشت رو ببین چقدر دلبره! سخت نگیر شب رو توی این پارک‌ها چادر بزن! وقتی نام تبریز را می‌شنویم به یاد هوایی کوهستانی و سرد می‌افتیم که نشان از طراوت و تازگی دارد.

حال آثار تاریخی در کنار طبیعت یک فضای جذاب و رویایی در تبریز ایجاد کرده است که نمی‌توان از آن دست کشید. وقتی در فصول سرد سال هستیم کمتر به این فکر می‌افتیم که به تبریز سفر کنیم، اما همین که کلید فصل بهار می‌خورد و از تعطیلات نوروزی به سمت ماه اردیبهشت می‌رویم، بهترین انتخاب برای سفر تبریز خواهد بود.

در این میان تبریز پارک‌هایی دارند که نسبت به باقی پارک‌ها متفاوت است. پارکی مثل ائل گلی که یک پارک معمولی نیست، بلکه پارکی تاریخی با زیبایی‌های معماری بی‌نظیر است و می‌توان آن را برای چادر زدن انتخاب کرد. اما، در تمامی پارک‌های تبریز نمی‌توان به راحتی چادر زد و استراحت کرد.

حال چه تبریزی هستید و می‌خواهید ساعاتی را در گوشه‌ای دنج و هوای اردیبهشتی تبریز سپری کنید، چه به تبریز سفر می‌کنید با راهنماتو همراه بمانید تا بهترین پارک‌های تبریز را بشناسید.

1

1. پارک شمس تبریزی تبریز

به گزارش راهنماتو، قرار نیست همیشه دل طبیعت تبریز و کوهستان‌ها و فضای سرسبز آن را بشکافیم. گاهی می‌توانیم در پارکی مثل پارک شمس تبریزی تبریز، داخل یک آلاچیق بنشینیم، داخل آتشدان آتشی روشن کنیم و از شنیدن صدای آبشار مصنوعی لذت ببریم. این پارک هرگونه امکانات رفاهی از جمله آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی را برای شما فراهم کرده است. پس اگر برای انتخاب محلی برای سکنی گزیدن سردرگم شدید به سراغ پارک شمس تبریزی بروید.

پارک شمس تبریزی تبریز در نزدیکی پل سنگی تبریز در بلوار علامه طباطبایی واقع شده است.

1

2. پارک شمیم پایداری تبریز

یکی از کابران تبریزی پارک شمیم پایداری تبریز را دنج و خوب توصیف کرده است. پارکی که در ارتفاعات تبریز مستقر شده است و منتظر است تا یک صبح خنک اردیبهشتی را در آن تجربه کنیم. اگر از استان‌های مرکزی به تبریز می‌روید قطعا منتظر هوای خنک هستید، پس این پارک گزینه خوبی است برای اقامت، اما فراموش نکنید یک لباس گرم با خود بردارید. این پارک علاوه بر جاده برای پیاده‌روی، آلاچیق‌هایی مناسب برای چادر زدن دارد که اوقات خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

پارک شمیم پایداری تبریز در بلوار ملکی تبریزی واقع شده است پس دسترسی به آن سخت نیست. ضمنا اگر در روزهای تعطیل و شلوغ به آن نرفته باشید به راحتی جای پارک گیر خواهید آورد.

1

3. پارک صائب تبریزی تبریز

یکی از مسائلی که پیش از چادر زدن در یک پارک به آن توجه می‌کنیم، امنیتی است که آن پارک برای ما به همراه دارد. پارک صائب تبریزی در تبریز آن امنیت مورد نظر را به شما خواهد بخشید. این پارک که با درخت‌های بلند قامتش این روزها شبیه به یک پارک جنگلی شده است، منظره‌ای مطلوب از طبیعت را به ما ارائه می‌دهد. درخت‌های توت در ماه اردیبهشت یا جوانه زده‌اند یا در حال بار دادن هستند که در این پارک میتوان به وفور آن‌ها را دید. حال در گوشه و کنار این پارک زیبا می‌توان فضای دنج یافت برای چادر زدن. قرار هم نیست نگران امکانات باشیم، همه چیز فراهم است، اما کمی آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

پارک صائب تبریزی تبریز واقع در بزرگراه کسائی است اگر نتوانستید آن را پیدا کنید به دنبال پمپ بنزین افتخاری بگردید.

1

4. پارک یادگار امام تبریز

یکی دیگر از پارک‌های تبریز که برای اقامت و چادر زدن مناسب هستند، پارک یادگار امام تبریز است. این پارک هرگونه امکانات رفاهی را برای مسافرین محترم فراهم کرده است. فضای پارک بزرگ است و برای امنیت و حفاطت از حریم خصوصی شما، آلاچیق‌هایی سراسر پارک وجود دارد. نکته قابل توجه این است که اگر هوا تاریک شود و به شب نزدیک شویم، لامپ‌های پارک روشن می‌شوند و در دل تاریکی فرو نخواهید رفت.

پارک یادگار امام تبریز دقیقا کنار باشگاه یادگار امام است پس برای پیدا کردنش زیاد به دردسر نمی‌افتید.

1

5. پارک مسافر تبریز

همانطور که از نام پارک مسافر تبریز مشخص است، این پارک از پایه برای اقامت و چادر زدن مسافران بنا شده است، بنابراین با خیالی راحت می‌توان در آن چادر زد و از هوای اردیبهشتی تبریز لذت برد. از آن‌جایی که این پارک مخصوص به مسافران است نگهبان‌های 24 ساعته از فضای داخلی پارک محافظت می‌کنند و تمامی امکانات رفاهی ساعت به ساعت تمیز و بازبینی می‌شوند تا همه چیز برای شما مناسب باشد.

پارک مسافر تبریز نزدیک به شهربازی باغلارباغی، چایکنار، بلوار شهریار واقع شده است.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها