بهترین گوشی ها برای بازی های ویدئویی در سال 2022

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

روزنامه هفت صبح نوشت؛ سال ۲۰۲۲ برای بازار موبایل در سطح جهان شاید از هر زمان دیگری قابل پیش‌بینی‌تر بود. تلفن‌هایی که نوآوری در آنها نهایتا به تا شدن صفحه نمایش خلاصه می‌شود و تنها سعی کرده‌اند تا خود را در زمینه سخت‌افزارهای پیش‌تر معرفی شده ارتقا دهند. شاید بزرگ‌ترین مثال این موضوع آیفون ۱۴ باشد. تلفنی که کمترین میزان تغییرات را نسبت به نسل پیش تلفن‌های اپل به خود دیده و بسیاری از طرفداران این برند گران‌قیمت را نگران آینده محصولات اهالی کوپرتینو کرد.

در مقابل گوگل اما با معرفی پیکسل جدید توانست به نوعی یکی از بهترین محصولات تاریخ خود در زمینه تلفن‌های هوشمند را روانه بازار کند. تلفنی که شاید بهترین تجربه ممکن از سیستم عامل اندروید را به مخاطب‌هایش ارائه کند. با این حال امسال بدون شک سال تلفن‌های تاشو بود. محصولاتی که به واسطه افزایش کارایی صفحه‌های خم شونده، به شکل گسترده‌تری روانه بازار شدند و توانستند مخاطب‌های خاصی را نیز به سمت خود جذب کنند. با تمام این تفاسیر ما اینجا نگاهی داریم به بهترین تلفن‌هایی که سال ۲۰۲۲ عرضه شده و بهترین خروجی ممکن در تجربه بازی‌های ویدئویی را ارائه می‌کنند.

گلکسی اس ۲۲ اولترا

پرچمدار کره‌جنوبی از جمله گوشی‌های قدرتمندی شمرده می‌شود که سامسونگ در ساخت آن حسابی سنگ تمام گذاشته است. درواقع گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌تواند در هر زمینه‌ای به‌خصوص در اجرای بازی‌های سنگین عملکرد بسیار خوب و چشمگیری در مقایسه با بعضی رقبای خود داشته باشد. پنل ۸/۶ اینچی اولد با وضوح ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل، تراکم پیکسلی بسیار خوب ۵۰۰ پیکسل‌براینچ و نسبت ۲/۹۰ درصدی تصویر به بدنه با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک از جمله خصوصیات بسیار عالی این پرچم‌دار با کیفیت سامسونگ محسوب می‌شود.

همچنین گوشی گلکسی اس 22 اولترا درکنار حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در دو نسخه با پردازنده‌های اگزینوس 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 عرضه شده‌اند که نسخه اسنپدراگون آن را به‌راحتی می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید. تراشه پرچم‌دار کوالکام از گرافیک ادرینو 730 قدرت می‌گیرد که طبق گفته شرکت سازنده، این پردازنده گرافیک می‌تواند ۳۰ درصد عملکرد بهتر یا ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری را ارائه کند.

وان پلاس ۱۰ پرو

وان پلاس از جمله گوشی‌هایی است که چه از نظر بهینه بودن و چه در زمینه پردازش بازی‌ها، تاکنون در نسخه‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.‌ حال گوشی‌ One Plus 10 pro که یکی از بهترین پرچم‌داران بالارده این روز‌های بازار موبایل محسوب می‌شود، درکنار سایر قدرت‌های این صنعت ایستاده است و حسابی خودنمایی می‌کند. وان پلاس 10 پرو درکنار استفاده از پردازنده Snapdragon 8 Gen1 از ماژول Adreno 730 برای انجام پردازش‌های گرافیکی قدرت می‌گیرد.

صفحه‌نمایش 7/6 اینچی وان‌پلاس از پنل OLED با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و رزولوشن ۳۲۱۶ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد و وضوح +QHD، تراکم پیکسلی بسیار عالیِ ۵۲۵ پیکسل‌براینچی را برای نمایش تصاویری شفاف و خوانا فراهم می‌آورد. همچنین این محصول قدرتمند وان پلاس از یک هسته 3 گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳ هسته 5/2 گیگاهرتز Cortex-A710 به همراه ۴ هسته 8/1 گیگاهرتز Cortex-A510 بهره می‌برد و عملکرد بسیار خوبی را در بخش CPU ارائه می‌کند.

شیائومی ۱۲ اس اولترا

با اینکه شرکت شیائومی به خوبی خود را در سری گوشی‌های میان‌رده و پایین رده به اثبات رسانده است، در جمع محصولات پرچم‌دار بالا رده نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. شیائومی 12 اس اولترا یکی از قدرتمندترین گوشی‌های گیمینگ این روز‌ها محسوب می‌شود که به خوبی می‌تواند از پس نیاز‌های گیمینگ کاربران خود بربیاید. Xiaomi 12S Ultra از پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام و ماژول Adreno 730 بهره می‌برد که در اجرای بازی‌های سنگین، عملکرد پایداری را ارائه می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که 12اس اولترا دارای ۸ هسته قدرتمند است که درکنار ۱۲ گیگابایت رم خود، به خوبی پایداری و بهینه بودن این پرچم‌دار شیائومی را تایید می‌کند.

ردمی کی۵۰ گیمینگ

این محصول از جمله گوشی‌هایی است که خریداران می‌توانند با خیال راحت برای اجرای بازی‌های سنگین به آن اطمینان کنند. این محصول قدرتمند شیائومی با هدف تأمین خواسته‌های گیمر‌ها عرضه شده است تا در میانه بازار امکانات بیشتری را نسبت به بعضی از رقبای خود ارائه کند. در وهله اول باید به پردازنده قدرتمند K50 Gaming که با Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام مجهز شده است اشاره کرد که به خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین بر می‌آید. گوشی ردمی K50 گیمینگ شیائومی از صفحه نمایش اولد با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و استاندارد‌های HDR10+ بهره می‌برد که باعث خلق تصاویر زیبا و با کیفیتی، به‌خصوص در بازی‌ها گرافیکی می‌شود.

پوکو اف۴

تلفن Poco F4 را به جرات می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی در این روز‌های بازار ایران دانست که ارزش خرید بالایی در حدود قیمت ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان دارد. اگر پیش از این، آوازه گوشی Poco F3 را شنیده‌اید، باید گفت که Poco F4 هم به خوبی توانسته است تا ویژگی اقتصادی بودن، که مهم‌ترین میراث این سری از گوشی‌های Poco است را ادامه دهد. پوکو اف4 در اجرای بازی‌های سنگین، عملکرد خوبی دارد و می‌تواند نرخ فریم پایداری را در بسیاری از بازی‌های سنگین ارائه کند.

گوشی Poco F4 دارای پردازنده Snapdragon 870 کوالکام است که درکنار یک هسته 2/3 گیگاهرتز Kryo 585 و ۳ هسته 42/2 گیگاهرتز Kryo 585 به همراه ۴ هسته 8/1 گیگاهرتز Kryo 585 سخت‌افزار قدرتمندی را در این رده قیمت شاهد هستیم.همچنین Poco F4 دارای استاندارد‌های HDR10+ است و درکنار فناوری امولد از حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در نمایشگر خود نیز بهره می‌برد. پوکو اف3 یک موبایل قدرتمند اقتصادی در رده محصولات گوشی‌های گیمینگ است که می‌تواند عملکرد خوبی در اجرای بازی‌های روز داشته باشد.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها