برای اولین تولید یک کودک چه هدیه ای بگیریم؟

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- «هدیه خریدن کار سختیه! برای بچه‌ی یکساله سختترم هست!»

یکی از کارهای هیجان‌انگیز و در عین حال دشوار خرید هدیه است. اینکه گیرنده‌ی هدیه را با تمام ویژگی‌های سنی، جنسی، شخصیتی در نظر بگیرید اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش راهنماتو، درنظر بگیرید که تولد دعوت شده‌اید. اصلا تولد هم نه، قرار است به دیدن یک کودک یکساله بروید و تصمیم گیری در مورد خرید هدیه برایتان کار سختی است. با خودتان فکر کنید: کودک یک ساله‌ای که هنوز نمی‌تواند از علاقمندی‌هایش بگوید، هر اسباب بازی مناسب سنش نیست و حتی ممکن است خطراتی او را تهدید کند، وسیله‌ای باشد که برایش سودمند باشد و دقایقی مشغولش کند و این مشغول شدن آنقدر اهمیت دارد که باعث استقلال کودک می‌شود و تازه، مادر و پدر او را هم شاد خواهد کرد! باور نمی‌کنید؟ از هر کسی که فرزند یک ساله دارد سوال کنید! یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا برای والدین سرگرم کردن بچه‌هاست!

در این مقاله چند هدیه مناسب بچه‌های یک ساله معرفی خواهیم کرد که علاوه بر جذابیت ظاهری، برای آنها خیلی مفید است و هیچ خطری هم تهدیدشان نمی‌کند ضمن اینکه تا مدت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند بدون اینکه دچار آسیب بشوند.

  • بازی آموزشی مرتب کردن اشکال

بازی فکری

اسباب‌بازی‌هایی که از اشکال مختلف ساخته شده باشد و قابل جابه جایی باشد. به صورتی که بتوان چند مدل با آنها بازی کرد. این اسباب‌بازی‌ها می‌تواند باعث رشد حرکتی در انگشت‌های کودک بشود و تمرکز و همچنین هماهنگی چشم و دست را بالا می‌برد.

  • کتاب‌های تصویری 

کتاب تصویری

کتاب‌های تصویری و جذاب مخصوصا از جنس پارچه‌ای، پلاستیکی یا چوبی که قابلیت پاره شدن نداشته باشد برای بچه‌ها هم می‌تواند جذاب باشد و هم در علاقمند کردن آنها به مطالعه کتاب در آینده خیلی موثر خواهد بود. 

  • اسباب بازی سیلیکونی

اسباب بازی سیلیکونی

پازل‌های بزرگ سیلیکونی برای محدوده سنی 1 سال خیلی مناسب است. چون این قطعات به خاطر جنسیت سیلیکونی که دارند اگر توسط کودک به دهان برده شود نه تنها خطری ندارد بلکه باعث خارش لثه‌ها هم می‌شود.

  • جداسازی اشکال

جداسازی

یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌ها برای بچه‌های کوچک است. با بالا رفتن سن کم کم علاوه بر اشکال، رنگ‌ها و اعداد هم می‌توانند هدیه مناسبی باشند.

  • اسباب بازی مخصوص حمام

اسباب بازی حمام

اسباب بازی‌هایی که شوق حمام رفتن را بیشتر خواهند کرد. ضمن اینکه در یادگیری کودک و آموزش به او خیلی مفید هستند. بچه‌ها آب بازی را خیلی دوست دارند و این قبیل اسباب بازی‌ها کاربرد بالایی خواهند داشت.

  • کامیون

کامیون

کامیون در ظاهر شاید برای پسرها مناسب باشد اما کودک یک ساله درکی از جنسیت خود و دیگران ندارد. صرفا استفاده از کامیونی که بتواند با چرخ‌هایش حرکت کند و وسیله‌های دیگری را حمل کند برای هم دختران هم پسران جذابیت دارد.

  • توپ

توپ

توپ‌های بزرگ برای کودک یک ساله کارایی ندارد. اما توپهای رنگی کوچک که بتواند به راحتی در دست بگیرد علاوه بر اینکه خوشحالش خواهد کرد باعث می‌شود مهارت‌های حرکتی‌اش که هنوز ضعیف هستند به چشم نیاید.

  • بلوک‌های چوبی

بلوک

بچه‌ها بدون تصور اینکه با بلوک‌ها باید برج بسازند یا خانه یا هر شکل معقولی، از آنها استفاده می‌کنند تا خلاقیتشان را نشان دهند. به مرور با یادگیری بیشتر، بر اساس رنگ یا شکل آنها را دسته بندی خواهند کرد. در کل برای تقویت حس تخیل بچه‌ها خیلی مفید است.

  • اسباب بازی موزیکال

موزیکال

اسباب بازی‌های موزیکال زیادی در بازار موجود است. اما آنهایی که به هدف تقویت گوش موسیقایی کودک طراحی شده‌اند و از موسیقی‌های فاخر مثل موتزارت که بچه‌ها هم علاقه زیادی دارند در آن استفاده شده است خیلی مفیدند. بهتر است از مدل‌هایی استفاده کنید که کودک بتواند در دست بگیرد و دکمه و دستگیره داشته باشد.

  • وسایل پزشکی

پزشکی

کودک از بدو تولد برای چکاپ زیاد با پزشکش ملاقات خواهد کرد. داشتن وسایل پزشکی امن و مناسب در بهبود رابطه‌اش با پزشک و احساس امنیت بیشتر خیلی خوب عمل می‌کند.

  • اسباب بازی با صدا و شکل حیوانات

حیوانات

این مدل از آن اسباب‌بازی‌هایی است که هیچ وقت کهنه نمی‌شود و بچه‌ها تا 3 سالگی هم با آن مشغول خواهند بود. اینکه یک دکمه را بزند و شکل یک حیوان را به همراه صدایش بشنود قطعا برای هر کودکی هم جذاب است و هم آموزنده خواهد بود.

  

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها