به کسی که داره مهاجرت می‌کنه این هدیه‌ها رو بده!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۶ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهنماتو- «این روزها همه مهاجرت می‌کنند، شما چطور؟!»

یکی از اتفاقات پیرامون ما مهاجرت کردن دوستان و عزیزان است. دل کندن از کسانی که با آنها خو گرفته‌ایم و خاطره داریم کار دشواری است ولی ناگزیر از پذیرش آن هستیم.

به گزارش راهنماتو، به صورت معمول مرسوم است که وقتی عزیز یا عزیزانی تصمیم به ترک وطن گرفته و در جای دیگری زندگی خود را دنبال می‌کنند برای خداحافظی و یادگاری به آنها هدیه بدهیم. اما چه هدیه‌ای مناسب است؟ آیا برایتان پیش آمده که دغدغه‌ی زیادی برای پیدا کردن یک هدیه‌ی مناسب داشته باشید؟ در انتخاب هدیه‌ای با این شرایط بیشتر از آن که درگیر مساله مالی آن باشید بُعد معنوی آن است که اهمیت دارد. همه دوست دارند با یک هدیه در آن سمت مرزها همیشه به یاد آورده شوند!

این چند مورد شاید برای شما هم مناسب باشد. یک نگاهی به آنها بیندازید!

  • کتاب

کتاب

شاید به نظر نرسد ولی اهمیت داشتن کتاب یا کتاب‌های مختلف و مجلات به زبان خودتان در کشوری غریب از ارزش بالایی برخوردار است. هدیه‌ی شما می‌تواند فرد مهاجر را ساعات زیادی به خود مشغول کند و این در ابتدای سفر خیلی ارزشمند است.

  • پاوربانک پرقدرت

پاوربانک

داشتن یک پاوربانک که بتواند همیشه به گوشی خود دسترسی داشته باشد و مشکل شارژ نداشتن آن را متوجه نشود خیلی لازم است. مخصوصا در سفرهای طولانی این ارزشمندی بیشتر به نظر خواهد رسید.

  • ادویه‌ها و سبزیجات خشک!

ادویه‌ها و سبزیجات خشک

ذائقه‌ی غذایی مردم دنیا با هم متفاوت است. تا زمانی که به غربت خو گرفته شود و سلیقه‌ی خوراکی فرد موردنظر شما با مردم در سمت دیگر دنیا هماهنگ شود زمان زیادی طی خواهد شد. و این واقعیت هم قابل انکار نیست که غذاهایی که با آنها بزرگ شده‌ایم هیچوقت از یاد و خاطره ما نخواهند رفت. داشتن یکسری ادویه و سبزیجات خشک برای وعده‌های غذایی در کشوری غریب نیاز است. شما برطرف کننده‌ی این نیاز باشید!

  • دوربین عکس فوری

دوربین عکس فوری

روزها و حتی ماه‌های ابتدای مهاجرت همیشه به تجربه کردن می‌گذرد. به گشت و گذار و امتحان کردن و یاد گرفتن. بعد از مدتی زندگی روی روال عادی خود خواهد افتاد. در روزگاری که دنیای دیجیتال همه را به خود وابسته کرده است و داشتن آلبوم‌های خانوادگی کمتر به چشم می‌آید، داشتن یک دوربین که همان لحظه عکس خود را به صورت چاپ شده دریافت کنید خیلی دوست داشتنی و لذت بخش است.

  • کوله مخصوص سفر

کوله مخصوص سفر

برای هر کسی که سفرهای هوایی دارد داشتن یک کوله مخصوص مسافرت خیلی لازم است. حتی اگر سفرهای کمپی هم بروید این نیاز حس می‌شود. این وسیله یکی از بهترین هدیه‌هایی است که فرد مهاجر می‌تواند از شما بگیرد!

  • زیورآلات

طلا

یک یادگاری که هیچوقت ارزش آن کم نخواهد شد و روزبه روز هم باارزشتر می‌شود طلا و نقره است. یک زیورآلات کوچک و به یادماندنی می‌تواند هدیه مناسبی باشد که هم یاد شما همیشه در ذهن فرد موردنظر بماند و هم ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد.

  • قاب عکس الکترونیکی

قاب عکس الکترونیکی

برای نسل جدید که با دنیای دیجیتال زندگی کرده و بزرگ شده‌اند داشتن یک قاب عکس الکترونیکی که روی میزعسلی منزلش بگذارد و با اتصال به گالری گوشی، عکس‌های خود را مرور کند و همیشه در کنارش داشته باشد خیلی خوشحال کننده است. گزینه‌ای است که شاید هرکسی برای خودش این وسیله را تهیه نکند.

  • صنایع دستی

صنایع دستی

وقتی کسی در غربت زندگی می‌کند با همه‌ی انتخاب‌های درستی که کرده است گاهی دلتنگی به سراغش خواهد آمد. صنایع دستی کشورمان اجازه می‌دهد یاد لحظه‌های وطن همیشه در ذهنش باقی بماند و برای شناساندن فرهنگ ما و ارزش‌هایش به دوستان جدید او نیز خیلی مفید است.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها