کدام گیاه آپارتمانی برای هدیه دادن مناسب است؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.1 دقیقه

راهنماتو- از ابراز علاقه، سپاسگزاری و تبریک تولد گرفته تا جشن تولد گیاهان آپارتمانی گزینه ای مناسب برای هدیه دادن در مراسم مختلف هستند. بسیاری از گیاهان آپارتمانی در عین ظاهر زیبا و چشم نواز دارای معادنی نماد دوستی، عشق، رفاه، رشد و تغییر هستند و گزینه ای عالی برای هدیه دادن به افراد در مناسبت های مختلف هستند. آنها همچنین به دلیل برخورداری از خواص تصفیه کنندگی هوا و تسکین دهندگی به حفظ سلامت روح و جسم افراد کمک می کنند. در ادامه با معرفی گیاهان آپارتمانی مناسب هدیه دادن با راهنماتو همراه باشید.

1- اسپاتی فیلوم

به گزارش راهنماتو، اسپاتی فیلوم گیاهی زیبا با شکوفه های سفید رنگ و برگ های بلند و یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن است که در موقعیت های گوناگون معانی و نمادهای متفاوتی دارد. این گل زیبا معمولا نشانه صلح، بی گناهی، پاکی، شفا، امید و سعادت است و معمولا به نشانه طول عمر، هم دردی، زیبایی ،تولد دوباره ،پاکدامنی و فضیلت هدیه داده می شود. گیاه اسپاتی فیلوم در فنگ شویی نیز به عنوان نماد انرژی مثبت معرفی می شود و یک گیاه فوق العاده از نظر سم زدایی هوا از انواع آلودگی های محیطی از جمله بنزن و فرمالدئید است.

 اسپاتی فیلوم


2- کاکتوس

در میان انواع گیاهان آپارتمانی کاکتوس ها به دلیل جان سخت بودن و شرایط نگهداری آسان در دسته گیاهان پرطرفدار قرار می گیرند. این گیاهان نماد قدرت، استقامت و اراده و در هر شرایطی می توانند زنده بمانند. هدیه دادن کاکتوس به افرادی که دوران سختی را در زندگی خود پشت سر گذاشته اند، می تواند ایده خوبی باشد. در میان انواع مختلف کاکتوس، کاکتوس های گلدار با شکوفه های زیبا و رنگارنگی که دارند، یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه دادن محسوب می شوند.

 کاکتوس


3- پتوس

برای نشان دادن انعطاف پذیری و استقامت حتما نیاز نیست یک کاکتوس با تعداد زیادی خار باشید. شما می توانید یک پتوس باشید و با کمترین مراقبت بهترین رشد را داشته باشید! پتوس یک گیاه سریع الرشد با و بالا رونده با برگ هایی از رنگ سبز تا ابلق یا مخلوطی از رنگ های سبز و زرد یا سبز و سفید می باشد که برای رشد به آب و نور کمی نیاز دارد. علاوه بر این، این گیاه با قابلیت پاکسازی و از بین بردن بنزن، مونوکسیدکربن، و فرمالدهید به عنوان یک گیاه موثر در تصفیه هوا به شمار می رود.

پتوس


4- گیاه پول چینی

گیاه پول چینی گیاهی با برگ های ضخیم به رنگ سبز پررنگ و ساقه های کوتاه است که شباهت زیادی به گیاه قاشقی دارد. این گیاه در فنگ شویی به عنوان نمادی از شانس و ثروت در نظر گرفته می شود و با زیبایی خاصی که دارد، به عنوان یک گیاه مناسب برای هدیه دادن در نظر گرفته می شود. گیاه پول چینی نگهداری آسانی دارد و یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوای محیط می باشد.

 گیاه پول چینی


5- برگ انجیری

گیاه برگ انجیری یا پنیر سوئیسی یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که جایگاه ویژه ای در دکوراسیون های مدرن امروزی دارد. این گیاه علاوه بر ظاهر چشم نوازی که دارد، نماد افتخار، احترام و طول عمر است و برای هدیه دادن به خانواده، بزرگترها و افرادی که برای آنها احترام زیادی قائل هستید، گزینه ای عالی به شمار می رود. گیاه برگ انجیری دارای برگ هایی پهن با بریدگی‌هایی است که زیبایی آن را دوچندان کرده اند و نگهداری آن نیز ساده است.  

برگ انجیری


6- بامبو

بامبو یکی از گیاهان آپارتمانی جذاب و همیشه سبز است که به عنوان نماد ثروت و خوش شانسی معرفی می شود. به عقیده فنگ شویی درون این گیاه توخالی انرژی مثبت جریان دارد و انتقال این انرژی به فضای اطراف گیاه موجب افزایش آرامش و تمرکز می شود. نگهداری از این گیاه به قدری ساده است که عده ای عقیده دارند نگهداری از بامبو ساده تر از خراب کردن آن است!

بامبو


7- فیکوس بنجامین

فیکوس بنجامین  گیاهی با ظاهر زیبا و سبک های متنوع با برگ های بیضی شکل و نوک تیز است که برگ های آن در زمان جوانی به رنگ سبز روشن هستند و به مرور زمان به رنگ سبز تيره در مي‌آيند. این گیاه زیبا نماد صلح، آرامش و فراوانی است و برای هدیه دادن به رهبران گروه، پروژه و کسانی که می خواهند اتحاد را در میان افراد برقرار کنند، مناسب است.

فیکوس بنجامین


8- ارکیده

ارکیده گیاهی حیرت انگیز با ظاهری بسیار زیبا است. این گیاه به سمبل باروری و ظرافت شهرت دارد، اما رنگ های مختلف آن دارای نماد های مختلفی هستند؛ ارکیده سفید نماد معصومیت، خلوص، آراستگی و احترام است. گل ارکیده صورتی نماد زنانگی، فضل و شادی است و گل ارکیده زرد نماد دوستی و آغاز بوده و هدیه ای عالی برای آغاز یک رابطه عاشقانه و صمیمانه است. گل ارکیده بنفش نمادی از احترام و تحسین است و گل ارکیده نارنجی نماد غرور، اشتیاق و شجاعت است.

 ارکیده

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها