اگه شب یلدا تنهایی این کارارو انجام بده! یلدارو با خودت جشن بگیر!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

راهنماتو- «تنهایی هم عالمی داره! خیلی کارا می‌تونی بکنی که یلدات مبارک باشه!»

اینکه در شب یلدا، شب عید، شب تولد و مناسبت‌های خاص تنها باشیم واقعیتی است که نمی‌توان از آن فرار کرد. گاهی پیش می‌آید که نمی‌شود کنار عزیزان و دوستان بود. دورهمی که مساله اصلی شب یلداست اجرا نخواهد شد اما چه باید کرد؟!

به گزارش راهنماتو، دوره کرونا را به یاد بیاورید. اولین یلدا که در همه گیری کرونا آمد خیلی از خانواده‌ها از ترس ابتلای عزیزانشان در خانه ماندند و مهمانی‌ها برگزار نشد. تنهایی‌ها بیشتر شد و نوع متفاوتی از یلدا برگزار کردن به همه تحمیل شد. اما به راستی نمی‌شود در تنهایی خوش بود؟

روانشناسان معتقدند افرادی که از نظر روحی و روانی کاملا سالم هستند در تنهایی مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد. با خودشان حالشان خوب است و می‌توانند لذت ببرند. از خودشان فرار نمی‌کنند و واقعیت را می‌پذیرند پس برای خودشان تفریحاتی برپا می‌کنند تا باعث خوشحالیشان بشود.

اگر شما هم شب یلدا تنها هستید بد نیست این کارها را انجام بدهید:

فیلم ببین!

فیلم دیدن در تنهایی لذت خاص خودش را دارد. تمرکز شما بالاتر خواهد رفت در عین حال بخش وسیعی از مغز شما درگیر داستان خواهد بود. پس یک فیلم یا مینی سریال را که مدتهاست می‌خواهید ببینید یا دیگران توصیه می‌کنند انتخاب کنید و برای خودتان فضای سینما را به منزل بیاورید. یا حتی اگر امکان این را دارید بلیط سینما تهیه کنید و یک فیلم را با خودتان ببینید. گاهی تجربه‌ کردن خیلی کارها در تنهایی لذتش بیشتر است.

یلدا

به رستوران با موسیقی زنده برو

خودتان را به یک وعده شام خوب در یک رستوران با فضای سنتی و موسیقی زنده دعوت کنید. آنجا با شنیدن موسیقی و کنار مردم بودن قطعا شبی خاطره انگیز خواهید داشت.

فضای رمانتیک در منزل درست کن

اگر تنها هستید برای خودتان محفلی شاعرانه درست کنید. مخلفات و تنقلات شب یلدا را روی میز بچینید و موسیقی بگذارید. گاهی خلوت کردن در این فضا خیلی بیشتر به نیازهای روحی شما پاسخ می‌دهد. خودتان را تحویل بگیرید و هر آنچه دوست دارید روی میز بچینید. گوش دادن به شعرخوانی را هم فراموش نکنید. حتما حال خوبی به شما خواهد داد.

خودت را به سفر ببر!

یک سفر برای خودتان ترتیب بدهید. لازم نیست هزینه زیادی برای آن متقبل بشوید. خودتان را به یک سفر معمولی یکی دو روزه ببرید. دست از کار بشویید و بدانید که این یک هدیه از طرف زمستان به شماست تا با نیروی بیشتری به کار برگردید. به ذهن و روحتان اجازه نفس کشیدن بدهید.

جدول حل کردن و کتاب خوندن عالیه!

جدول حل کردن خیلی از دغدغه های ذهنی را برطرف می‌کند. اگر طرفدار کتاب هستید که چه بهتر بخورید و بیاشامید و کتاب بخوانید.

به خودت هدیه بده!

برای خودتان هدیه شب یلدا بخرید. یک وسیله، لباس و... که مدتهاست به آن نیاز دارید را برای خود تهیه کنید و بدانید که تا همیشه خودتان را دارید.

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها