پنج تا کتاب که دی ماهی‌ها رو توی تولدشون سورپرایز می‌کنه!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- در کتاب‌ها شخصیت‌هایی که شبیه به شخصیت دی ماهی‌ها دارند کم نیستند. این لحظه‌ای است که وقتی کتابی را می‌خوانیم یک دفعه فکر کنیم این شخصیت بسیار شبیه فلانی است که اتفاقا در دی کاه به دنیا آمده است. بسیار خب، همین کتاب را باید به او هدیه داد. هر ماه از سال که به دنیا آمده باشیم ممکن است خصوصیات خاصی داشته باشیم، اما این دسته‌بندی‌ها بسیار کلی است و ممکن است از یک فرد با فرد دیگر متفاوت باشد. دی ماهی‌ها نیز ویژگی‌های خاصی دارند، به‌عنوان مثال به راحتی به کسی دل نمی‌بازند و در برابر عشق مقاومند، تودار هستند و غیره. راهنماتو پنج کتاب را به شما پیشنهاد می‌کند که شخصیت‌های اصلی آن بی شباهت به دی ماهی‌ها نیستند.

  1. کتاب بیگانه اثر آلبر کامو (1942)؛ مردی که بیش از حد تودار است!

به گزارش راهنماتو، بیگانه یکی از زیباترین رمان‌های کوتاه آلبر کامو، نویسنده فرانسوی است. این رمان از لحظه مرگ مادر شخصیت اصلی، یعنی مورسو شروع می‌شود و در جلسه دادگاه و اعلام حکم او به اتمام می‌رسد. سرتاسر این رمان کامو سعی داشته تا پوچ‌گرایی و توداری مورسو را به تصویر بکشد. توداری او باعث می‌شود که به راحتی نتواند از احساساتش حرف بزند و بعد به دردسر بیوفتد. بعلاوه، مورسو مردی است که به راحتی عاشق نمی‌شود و به سختی می‌تواند درباره عشق حرف بزند. این دقیقا چیزی است که در شخصیت دی ماهی‌ها نیز دیده می‌شود. آن‌ها به سختی دل می‌بازند و درباره عشق حرف زدن را باید به آن‌ها آموخت. این کتاب در نشریه‌های متفاوت ترجمه و چاپ شده است. نشر هرمس نیز سال 1402 با ترجمه محمدرضا پارسایار این کتاب را تجدید چاپ کرده است.

1

  1. کتاب هر روز اثر دیوید لویتان (2012)؛ وقتشه عاشق شی!

دی ماهی‌ها به راحتی تن به عشق نمی‌دهند، در برابر آن مقاومت می‌کنند و برای زندگی خود استانداردهایی خدشه‌ناپذیر دارند. اما گاهی مجبور می‌شوند قوانینشان را تغییر دهند. کتاب هرروز اثر لویتان داستان شخصیتی است که گویی هرروز در بدنی جدید زاده می‌شود، اما مدام به خود می‌گوید، نه من نباید وابسته شوم. تا این که بالاخره روز موعود فرا می‌رسد. او بالاخره نیمه گم شده خود را یافته است. درست مثل دی ماهی‌ها که در برنامه‌ها و خواسته‌های خود ثابت قدم هستند، شخصیت اصلی این رمان نیز چنین است. این کتاب در نشر میلکان منتشر شده و به دست فاطمه جابیک ترجمه شده است.

1

  1. کتاب شکست ناپذیر اثر لورا هیلن برند (2010)؛ ادامه بده، داری می‌رسی!

آیا تمام ما انسان‌ها برای آن‌چه می‌خواهیم می‌جنگیم تا آن‌چه را می‌خواهیم به دست آوریم؟ دی ماهی‌ها این چنین هستند، مقاوم و شکست ناپذیر. شخصیت این کتاب نیز متناسب باید شخصیت دی ماهی‌ها رفتار می‌کند. سربازی بازگشته از جنگ جهانی دوم که باید با سختی‌ها روبه‌رو شود. غرق می‌شود؛ اما خود را نجات می‌دهد چون باور دارد در این زندگی چیزی نشدنی وجود نخواهد داشت. این کتاب در واقع تصویری است از مقاومت یک انسان در برابر بلایا و نشان دادن قابلیت‌های او به همین خاطر تشویقی است برای روحیه دی ماهی‌ها. این کتاب در نشریه کتابسرای تندیس در سال 1402 به چاپ رسیده و به دست محمد عباس آبادی ترجمه شده است.

1

  1. کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین (1813)؛ اول عشق بعد ازدواج!

درباره ازدواج هرکس نظری دارد، اما دی ماهی‌ها تا عاشق نشوند و از عشق خود اطمینان نداشته باشند، ازدواج نخواهند کرد. به همین دلیل بهتر است کتاب کلاسیک غرور و تعصب را معرفی کنیم که توسط یکی از اولین نویسندگان زنِ تاریخ نوشته شده است. داستان جذاب این کتاب از این قرار است که مردی ثروتمند که فرزندانش همگی دختر هستند، می‌خواهد برای دخترانش شوهری پیدا کند تا ارثیه به او برسد. اما یکی از دخترها تصمیم به ازدواج از روی علاقه دارد. این کتاب در نشریه‌های متفاوت چاپ شده است و لحن ترجمه آن متفاوت است. اما تازه‌ترین تجدید چاپ این کتاب مربوط به نشریه افق با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی می‌شود.

1

  1. کتاب سکوت اثر سوزان کین (2012)؛ دنیا به تو نیاز داره درونگرا جان!

طبق بررسی‌ها اکثر دی ماهی‌ها درون‌گرا هستند یا بهتر است بگوییم تعداد زیادی از درون‌گراها دی ماهی هستند. این مساله را طالع بینی و نشانه شناسی ماه‌ها توضیح داده است. حال که چنین شخصیتی از دی ماهی‌ها برای ما مشخص شد، بهتر به سراغ این کتاب برویم و بگوییم که سوزان به درستی توانسته است نشان دهد دنیا وقتی زیبا است که درون‌گرا و برون‌گرا را با یکدیگری داشته باشد. بسیار جالب است که بدانیم حتی شوپن، آهنگساز معروف، نیز درون گرا بود؛ اما اگر او نبود موسیقی کلاسیک چیزی کم داشت. کتابسرای تندیس یکی از نشریه هایی است که در سال 1402 این کتاب را تجدید چاپ کرده و ترجمه آن برعهده سیمین موحد بوده است.

1

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها