این غذا رو شب یلدا بپز! سراغ تکراری‌ها نرو!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

راهنماتو- «غذاهای تکراری برای شب یلدا رو ول کن! این خیلی خوبه!»

برای شب یلدا اگر از حالا دنبال این هستید که چه غذایی بپزید همین حالا پرونده گشت و گذارتان را ببندید! این غذا هم شما را عاشق خود خواهد کرد و اگر مهمان دارید آنها نیز بسیار لذت خواهند برد.

به گزارش راهنماتو، با توجه به اینکه فصل لبو است و غذاهای شب یلدا هم هرچه به سمت قرمزی و رنگارنگ شدن پیش بروند جذابیت بیشتری خواهند داشت پس این گزینه انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
سینه مرغ

یک عدد

پیاز

یک عدد

زعفران

به میزان سخاوت شما!

آبلیمو

به مقدار لازم

هویج

نصف یک عدد

لبو

یک عدد

برنج

2 پیمانه

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به میزان لازم

طرز تهیه:

در ابتدا برنج را خیس کنید و کنار بگذارید.

سینه مرغ را به صورت نگینی خرد کنید.

لبو و هویج را با رنده درشت یا خلال کن، برش بزنید.

پیاز را نگینی ریز خرد کنید.

در یک قابلمه آب را جوش بیاورید تا برنج را آبکش کنید و برای دم کردن آماده باشد.

پیاز نگینی شده را در مقداری روغن تفت بدهید. وقتی رنگ پیاز کمی تغییر کرد و سبک شد سینه‌ی مرغ حبه‌ای را به آن اضافه کنید و تفت بدهید. وقتی مرغ به حالت نیمه پخته نزدیک شد نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را داخل ظرف بریزید تا عطر ادویه‌ها بلند شود. حالا وقت چیست؟ آب لیمو  و زعفران دم شده را به آنها اضافه کنید تا شاهد رنگ زیبای آن هم باشید. در تابه را بگذارید تا مواد در هم ادغام شده و بپزند.

در یک تابه‌ی دیگر لبوی رنده شده و هویج را تفت بدهید و به آنها هم زمان بدهید تا بپزند. با حرارت ملایم و در بسته آنها را به حال خودشان رها کنید.

برنج را هم در این فاصله آبکش کنید.

ته قابلمه نچسبی که می‌خواهید پلو را در آن دم کنید روغن بریزید. اگر روغن حیوانی یا جامد باشد که نورعلی نور خواهد شد! سیب زمینی برش خورده را به همراه لبوی حلقه‌ای شده کف آن بچینید تا یک ته‌دیگ فوق‌العاده به شما بدهد. برنج آبکش شده را به صورت یک لایه‌ای بریزید و از مخلوط لبو و هویج به همراه مرغ لایه‌ی بعدی را پر کنید. لایه به لایه مواد را به این صورت پر کنید و بین لایه‌ها کمی زعفران دم کرده هم بریزید. در انتها هم با برنج پوشش داده و زعفران بریزید. ابتدا حرارت را زیاد کنید تا بخار قابلمه را بگیرد. و بعد از اینکه بخار را مشاهده کردید حرارت را کم کنید و دمکنی بگذارید. 40 دقیقه بعد پلوی خوشمزه و بی نظر شما حاضر است.

اگر برای تعداد زیادی در نظر دارید میزان مواد را 2-4 یا 6 برابر کنید. این مقدار برای دو الی سه نفر کافی است.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها