پنج کتاب عجیب که پایانی شوکه کننده دارند

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۵ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

راهنماتو- من دنیای رمان خواندن را با کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز در مسیر اتوبوس‌ها، به مقصد مدرسه شروع کردم. راستش را بخواهید زمین‌گیر شده بودم چون اصلا نمی‌فهمیدم این‌ها چه کسانی هستند و چه اتفاقی در حال رخ دادن است. صد سال تنهایی رمانی به شدت سخت بود و شاید نباید به‌عنوان اولین رمان آن را انتخاب می‌کردم، اما انتهای این کتاب بود که باعث شد روزبه‌روز بیشتر به کتاب خواندن علاقه نشان دهم. حالا فرصت آن رسیده تا راهنماتو پنج کتاب به شما معرفی کند تا با رسیدن به پایان آن‌ها، مثل من، نتوانید روزی بدون کتاب خواندن سپری کنید.

1. معرفی کتاب باشگاه مشت‌زنی اثر چاک پالانیک

به گزارش راهنماتو، اکثر رمان‌های جنایی و اکشن فضایی مناسب برای اقتباس سینمایی فراهم می‌کنند چراکه پایان‌بندی‌هایی شوکه‌کننده دارند. باشگاه مشت‌زنی هم یکی از ده‌ها رمان با چنین پایان‌بندی بود که در سینما اقتباس شد. اما، تا زمانی که این رمان را نخوانید، باور نمی‌کنید که در رمان باشگاه مشت‌زنی بیش از فیلم آن شوکه خواهید شد. در این رمان، به رفتارهای بیمارگونه یک کارمند ساده پرداخته می‌شود، با پیش‌روی در روایت با مسائلی روبه‌رو می‌شویم که در اولین خطوط رمان، حتی به آن فکر هم نکرده بودیم، اما در انتها اتفاقی می‌افتد که ما را میخکوب می‌کند. رمان باشگاه مشت‌زنی را چاک پالانیک در سال 1996 نوشته و نشر چشمه در سال 1402 آن را تجدید چاپ کرده است.

1

2. معرفی کتاب بیمار خاموش اثر الکس مایکلیدس

فرض کنید شما با دست‌های خودتان همسرتان را به قتل برسانید، بعد زانوی غم بغل بگیرید و دیگر لب به حرف زدن باز نکنید. واقعا عجیب است! اتفاقا همین حرف نزدن بر زندگی شما تاثیرات مثبتی هم بگذارد، مثلا شما یک نقاش باشید و حالا چون حرف نمی‌زنید، آثارتان پر فروش‌تر شود. این دقیقا داستان زندگی آلیشیا است. اما، در انتها چه اتفاقی می‌افتد؟ نمی‌توانم چیزی به شما بگویم، بهتر است خودتان بخوانید. الکس مایکلیدس، رمان بیمار خاموش را در سال 2019 نوشته است و نشر سنگ آن را در سال 1402 تجدید چاپ کرده است.

1

3. معرفی کتاب تو اثر کرولاین کپنس

تا به حال از کسی که شیفته‌ی شما است شنیده‌اید که حاضر است برای شما هر کاری انجام دهد؟ مثلا هر چیزی بخواهید برایتان تهیه کنید، با شما مهربان باشد، حاضر باشد برای شما بمیرد، یا حتی کسی را به خاطر شما بکشد! اجازه دهید... کسی را به خاطر شما بکشد؟ خدای من! این کتاب دقیقا چنین موضوعی دارد. نگاه کنید علاقمندی به ادبیات چه بر سر «جو» آورده است! حتما با خواندن صفحات پایانی از شدت اضطراب تپش قلب می‌گیرید. رمان تو، در سال 2014 به چاپ رسیده است. در ایران نیز انتشارات میلکان این کتاب را به چاپ رسانده و سال 1402 تجدید چاپ کرده است.

1

4. معرفی کتاب گیاهخوار اثر هان کانگ

تصمیم گرفته‌ام که یک درخت شوم. همه‌ی ما روزهایی پراسترس را تجربه کرده‌ایم که منجر به شب‌هایی پر از کابوس می‌شود. برای یئونگ های، یک کابوس در دقایق پایانی شب تمام نشد. آن کابوس او را به جنون کشاند و او را بر تصمیمی استوار کرد. گیاه‌خوار شدن؛ آن هم در کشوری مثل کره جنوبی که آداب و رسوم در راه رفتن هم دال بر بی‌ادبی یا باادبی است. یئونگ های از گذشته‌اش بیگانه می‌شود. اما آیا جایگاهی برای این یئونگ های جدید در جامعه پیدا خواهد شد؟ پایان این داستان اگر شوکه‌کننده نیست، پس چیست؟ رفتارهای وسواس‌گونه‌ی یئونگ های او را به چه راه‌هایی خواهد کشاند؟ کتاب گیاهخوار در سال 2007 میلادی منتشر شده است، انتشارات ماهابه این کتاب را منتشر و تجدید چاپ کرده است.

1

5. معرفی کتاب دختر خوب اثر ماری کوبیکا

اتفاقی این حوالی رخ داده است، کتابی به اسم دختر خوب، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شده، اما چرا؟ به این دلیل که میا، دختر یک قاضی مشهور ربوده شده است. مادر میا، دست روی دست نمی‌گذارد. با همکاری یک کارگاه، دخترش را پیدا خواهد کرد. اما آیا این میا است؟ بله دقیقا خود او است. اما، میا می‌گوید که کلوئی است. کلوئی دیگر کیست؟ روایت از دهان سه شخصیت اصلی رمان با زاویه دید خودشان بازگو می‌شود. کدام یک از این روایات را باور کنیم؟ رمان دختر خوب در سال 2014 منتشر شده است. فرشاد شالچیان این کتاب را ترجمه کرده و در انتشارات آموت به چاپ رسانده است.

1

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها