پرفروش ترین کتاب های سال 1402

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۶ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- جمع کتاب‌خوان‌ها به این صورت است که یکی کتابی را می‌خواند و به دیگران توصیه می‌کند تا آن را بخوانند، یا برعکس. اکثر مواقع نیز، جالب‌ترین توصیه‌ها را در این جمع‌ها می‌شنویم. وقتی نزدیک به پایان سال می‌شویم نیز، بهترین موقعیت را پیدا کرده‌ایم تا پرفروش‌ترین کتاب‌ها را شناخته و آن‌ها را تهیه کنیم. ممکن است مدام از خودمان بپرسیم که چه چیزی در این کتاب بوده که همه را به سمت آن فرستاده است. حالا راهنماتو با شنیدن توصیه کتاب‌خوان‌ها و بررسی فروش کتاب‌ها، پنج پیشنهاد ویژه برای شما دارد. با ما همراه بمانید.

1. معرفی کتاب دختری با هفت اسم نوشته‌ی هیئون سئو لی

به گزارش راهنماتو، قبل از خواندن این کتاب باید کشوری خاموش و سرد را تجسم کنید! شناخت کشور کره شمالی به اندازه شناخت مثلث برمودا رازآلود و ترسناک است. انسان نمی‌تواند باور کند که در این دوران هنوز هستند کشورهایی همچون کره شمالی که هیچ بویی از شهروندمداری نبرده‌اند. هیئون سئو لی اما توانست از این کشور بگریزد، در واقع، این کشور وطن او بود ولی زندگی در این وطن غیرممکن به نظر می‌رسید.

1

هیئون سئو لی پس از خارج شدن از سایه‌ای تاریک و سیاه توانست خودزندگی‌نامه‌ای به نام دختری با هفت اسم بنویسد. این کتاب به دو دلیل پرفروش شد، یکی کنجکاوی ما برای دانستن درباره کشور کره شمالی و دیگری قلم هیئون سئو لی. در ایران نشریه‌های متفاوتی این کتاب را منتشر کرده‌اند که انتشارات کوله‌پشتی یکی از آن‌ها است.

2. معرفی کتاب بال چهارم نوشته‌ی ربکا یاروس

تو هنوز دختر کوچکی هستی، اما مجبور می‌شوی به جمع اژدهاسواران بپیوندی. اما آیا در میان اژدهاسواران کسی هوای تو را خواهد داشت؟ بعید می‌دانم. رمان‌های تخیلی، رازآلود و غیره همواره در میان کتاب‌های پرفروش جایگاه خوبی برای خود پیدا کرده‌اند. اما، ربکا یاروس با نوشتن بال چهارم یا همان Fourth Wing در مدت زمان کوتاهی توانست جای خود را میان کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز پیدا کند.

1

در ادامه این کتاب که سال 2023 منتشر شده است، کتاب دیگری به اسم شعله‌های آهنین نیز نوشته شد که جلد دوم این کتاب به حساب می‌آید. خبر بد این است که هنوز در ایران، کتاب بال چهارم ترجمه نشده است، اما نسخه اصلی و انگلیسی زبان این کتاب موجود است.

3. معرفی کتاب هر دو در نهایت می‌میرند نوشته‌ی آدام سیلورا

وقتی اسم این کتاب را که در سال 2017 به چاپ رسیده است شنیدم، به یاد کتابی از ژان پل سارتر به نام بازی تمام شد افتادم. هر دوی این کتاب‌ها فضایی را یادآور می‌شوند که مربوط به چند لحظه پایانی مرگ و پس از مرگ هستند. در کتاب هر دو در نهایت می‌میرند که به مراتب مدرن‌تر از کتاب سارتر است. مامور مرگ با دو نفر تماس می‌گیرند. اما، آیا تنها همین دو نفر خواهند مرد؟ نه!

1

تمام ما انسان‌ها می‌میریم. به نظر می‌رسد زندگی بدون مرگ و غم بی‌معنی است. این کتاب با چنین موضوعی پرفروش‌ترین کتاب سال شده است. هر دوی کسانی که از مرگشان با خبر شده‌اند تصمیم می‌گیرند دوست جدیدی پیدا کنند. این کتاب در انتشارات متفاوتی همچون نشر شاهدخت ترجمه و چاپ شده است.

4. معرفی کتاب چهار میثاق نوشته‌ی دون میگوئل روئیز

این کتاب پرفروش کمی قدیمی‌تر و مربوط به سال 1997 است، اما هنوز ارزش خواندن را دارد چراکه برای زندگی کردن به شدت الهام‌بخش است. وقتی کتابی نزدیک به 25 سال پرفروش باقی بماند، یعنی حرف‌های مگوی بسیاری را گفته است.

1

پیش از خواندن این کتاب پرفروش باید بدانیم که در دوران باستان، مردم در هر ناحیه، خردی متفاوت داشتند. تولتک که یک قبیله سرخپوستی در دنیای باستان است، چه حرف‌هایی برای انسان مدرن می‌تواند داشته باشد؟ کتاب چهار میثاق که به چهار پیمان هم ترجمه شده است، توسط انتشارات متفاوتی همچون کلک آزادگان به چاپ رسیده است.

5. معرفی کتاب مردی به نام اوه نوشته‌ی فردریک بکمن

جالب‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود ما ایرانیان به کتاب «مردی به نام اوه» رغبت نشان دهیم، وجود خانواده‌ای ایرانی در همسایگی شخصیت اصلی داستان است که این معاشرت زندگی او را متحول می‌کند. اوه، چرا کمی نمی‌خندی! این همه قوانین سخت‌گیرانه برای چیست؟ بالاخره چه چیزی باعث می‌شود که اوه این چهره‌ی سنگی را کمی منعطف کند؟ چه چیزی پشت این غم درونی اوه پنهان است که جلوی او را برای لبخند زدن می‌گیرد؟

1

این کتاب که سال 2012 منتشر شده است، بارها در ایران ترجمه و در انتشارات متفاوتی همچون نشر چشمه به چاپ رسیده است. این کتاب به قدری زیبا و جذاب است که فیلمی نیز از روی داستانش ساخته‌اند.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

 مالیات این خانه‌های خالی ۱۲ برابر می‌شود
اخبار

مالیات این خانه‌های خالی ۱۲ برابر می‌شود

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .8 دقیقه
علی باقری سرپرست وزارت خارجه شد
اخبار

علی باقری سرپرست وزارت خارجه شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .8 دقیقه
 پیکر شهدای خدمت فردا به مشهد می‌رود
اخبار

پیکر شهدای خدمت فردا به مشهد می‌رود

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه
قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت روز

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.7 دقیقه
آیا عزای عمومی شهادت رئیس جمهور تعطیل است؟
اخبار

آیا عزای عمومی شهادت رئیس جمهور تعطیل است؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2 دقیقه
 (ویدئو) ناسا از لباس فضانوردان برای سفر به ماه رونمایی کرد
هوا فضا و نجوم

(ویدئو) ناسا از لباس فضانوردان برای سفر به ماه رونمایی کرد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .5 دقیقه