اپل به نقض قوانین آمریکا متهم شد

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.3 دقیقه

خبرآنلاین نوشت؛  هیئت NLRB می‌گوید نامه‌ی تهدیدآمیز تیم کوک به کارمندان اپل برای جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه، نقض قوانین کار آمریکا است.

هیئت ملی روابط کار آمریکا (NLRB) در بیانیه‌ای می‌گوید اپل به هنگام ارسال نامه‌ای هشدارآمیز به کارمندان با محوریت افشای اطلاعات محرمانه‌ی شرکت، قوانین ایالات متحده را نقض کرده است. به گفته‌ی NLRB، قوانین اپل با محوریت افشای اطلاعات تلاشی برای «محدودسازی کارکنان» و جلوگیری از دسترسی آن‌ها به حق و حقوقشان است.

بیانیه‌ی NLRB به ایمیلی اشاره می‌کند که تیم کوک، مدیرعامل اپل، در اواخر سال ۲۰۲۱ برای کارمندان شرکت ارسال کرد. کوک در ایمیلش گفت افرادی که اطلاعات محرمانه‌ی اپل نظیر جزئیات محصولات یا جلسات را فاش می‌کنند «به این شرکت تعلق ندارند.» مدیرعامل اپل گفت شرکت تحت مدیریتش با تمام توان در تلاش است «افرادی را که افشاگر اطلاعات هستند شناسایی کند.»

ایمیل تیم کوک به افشای جزئیات محصولات ارتباط نداشت، بلکه روی کارمندانی متمرکز بود که جزئیات جلسه‌ای محرمانه با محوریت پاداش سهام، دورکاری و واکسیناسیون کووید را فاش کرده بودند.

بر اساس گفته‌ی NLRB، تیم کوک در ایمیل خود حقوق کارمندان اپل را زیر پا گذاشته است و در نتیجه‌ی این اتفاق، اپل باید با این هیئت توافق کند تا کار به دادگاه کشیده نشود. NLRB قدرت حقوقی برای اقدام مستقل علیه شرکت‌ها را ندارد، اما شکوائیه‌های این هیئت توسط قاضی‌های مهم بررسی می‌شود.

NLRB سال گذشته نیز اپل را به نقض قوانین ایالات متحده متهم کرده بود. در آن زمان گفته شد جلسات اجباری اپل که مصداق موضع‌گیری علیه تشکیل اتحادیه بودند، با قوانین کار آمریکا در تضاد هستند.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها