(تصویر) آسمان آبی و آلودگی هوای امروز تهران در یک قاب

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۹ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.3 دقیقه

راهنماتو- با نزدیک شدن به روزهای آخر سال و افزایش حجم تردد شهروندان تهرانی، آلودگی به بخش جدایی ناپذیری از این کلان شهر بدل شده است. با این همه هنوز آسمان آبی تهران را از برخی نقاط می توان دید.

به گزارش راهنماتو، در تصویر زیر که نمای جنوبی شهر تهران را در ساعات اولیه روز به نمایش می گذارد، آلودگی شهر به خوبی قابل مشاهده است با این همه آسمان آبی و صاف تهران رُخ کاملا بهاری به خود گرفته است.

در همین حال ایسنا گزارش داد کیفیت هوای تهران هم اکنون میانگین شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد 100 و در شرایط قابل قبول قرار دارد. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین 97 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

کیفیت هوای تهران از ساعت ۱۰ روز دوشنبه (۸ اسفند) تا ساعت ۴ صبح امروز برای گروه‌های حساس ناسالم بود اما دوباره از ساعت ۵ با رسیدن به عدد ۱۰۰ قابل قبول شد که این وضعیت تاکنون هم ادامه داشته است.

علی رغم این گزارش، تصویر زیر که در ساعت 9 صبح روز سه شنبه به ثبت رسیده نشان می دهد که غباری از آلودگی تمام سطح شهر را در بر گرفته است.

1

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها