راهنمای خرید و انتخاب تلویزیون های مقرون به صرفه

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو-خرید تلویزیون در روزهایی که قیمت لوازم خانگی لحظه به لحظه بالاتر می رود چندان ساده نیست. با این وجود اگر قصد یک تلویزیون با کیفیت دارید، باید همانطور که واقع بین باشید به چند نکته مهم دقت کنید. درواقع برای خرید بهترین تلویزیون که مناسب خانه شما است، بهتر است اول همه نکات را مورد توجه قرار دهید.

به گزارش راهنماتو،خرید و انتخاب بهترین تلویزیون آن قدرها هم پیچیده نیست و بهتر اسن به جای سختگیری روی موضوعات ساده، روی جزئیات دقیق تری مانند کیفیت تلویزیون متمرکز شوید. 

محدوده قیمت خود را انتخاب کنید

خب طبیعی است که هرچه بیشتر خرج کنید، امکانات بهتری خواهید داشت. بنابراین بسیار مهم است که قیمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. درواقع باید دقیقا بدانید که چقدر هزینه خواهید کرد تا در بازار تلویزیون گیج یا حتی سرخورده نشوید.

پول بیشتر می تواند تصاویرعمیق‌تر، کنتراست بهتر و طیف رنگی وسیع‌تر و غنی‌تر را برای شما به ارمغان بیاورد. البته این به معنای این نیست که با هزینه کمتر، نمی توانید تلویزیون دلخواهتان را پیدا کنید اما بهتر است واقع بین باشید.

 اندازه تلویزیون خود را انتخاب کنید

روزی روزگاری، ست های مبل خانواده تعیین می کرد که تلویزیون چقدر باید بزرگ یا کوچک باشد. (مثلاً: هر چه مبل دورتر باشد، تلویزیون بزرگتر است.) اما تلویزیون های امروزی همه قوانین را بازنویسی می کنند.

در واقع، هر بررسی جدی تلویزیون های 4K به شما می گوید: تلویزیون بزرگتر بهتر است.اما صبر کنید. این به این معنا نیست که در یک خانه بسیار کوچک استفاده از تلویزیون بزرگ همیشه جواب می دهد، درواقع در یک اتاق کوچک، استفاده از تلویزیون خیلی بزرگ می تواند آزاردهنده باشد. اما معمولا کاربران تلویزیون های امروزی به دنبال نسخه های بزرگ تر می گردند.

جدیدترین گزینه‌های نصب تلویزیون به شما این امکان را می‌دهد که تلویزیون خود را روی دیوار (مانند برچسب) یا روی شومینه با جدیدترین پایه‌های شومینه که واقعاً هوشمندانه هستند، قرار دهید. نتیجه نهایی: تلویزیون فضای کمتری را اشغال می کند.

به خاطر داشته باشید: یک تلویزیون 65 اینچی بیش از دو برابر تلویزیون 42 اینچی صفحه نمایش دارد . (عجیب اما واقعی. هندسه سنگ می کند.) و فراموش نکنید، صفحه نمایش تلویزیون به صورت مورب، گوشه به گوشه اندازه گیری می شود. نه پهلو به پهلو.

  OLED یا LED 

بیایید این کار را آسان کنیم: اگرچه OLED گران‌تر است، اما بهترین فناوری را داراست. اگرچه OLED برنده مسابقه تصویر است، یک تلویزیون ال ای دی 4K خوب همچنان تجربه تماشایی فوق العاده ای را ارائه می دهد و تلویزیون های خوب با همان ویژگی های تلویزیون هوشمند موجود در تلویزیون های OLED ارائه می شوند، تلویزیون‌های ال‌ای‌دی 4K قیمت کمتری نسبت به تلویزیون‌های OLED دارند و احتمالاً با این وضعیت قیمت ها با خیالی راحت تر خرید خواهید کرد.

اگر یادتان باشد، اول، تلویزیون پلاسما آمد.سپس LCD (مخفف نمایشگر کریستال مایع) آمد که بسیار عالی بود اما کاستی های شدیدی داشت. سپس فناوری LCD بهبود یافت و تلویزیون های LCD/LED یا به اختصار فقط LED دریافت کردیم. (این روزها، اکثر تلویزیون ها تلویزیون های LED هستند.) سپس تلویزیون های OLED (که مخفف دیود ساطع کننده نور آلی است) آمدند. در آخر، چیزی به نام QLED نیز وجود دارد.

تلویزیون های LED نسبت به تلویزیون های OLED ارزان تر هستند، اگرچه قیمت های OLED در حال کاهش است. تلویزیون‌های ال‌ای‌دی دارای نور پس‌زمینه هستند، به این معنی که نوری از طریق پانل کریستال‌ها می‌تابد تا تصویر را ایجاد کند. تلویزیون های OLED دارای نور پس زمینه نیستند. در عوض، هر پیکسل در یک تلویزیون OLED 4K (و ما در کل 8847360 پیکسل صحبت می کنیم) روشن و خاموش می شود و به تنهایی تنظیم می شود. نتیجه = تصویری که به مراتب برتر و واقعی تر است.با توجه به اینکه تلویزیون های LED نمی توانند کاملاً تاریک شوند، جزئیات سایه آسیب می بیند. با OLED، رنگ‌ها برجسته می‌شوند، مشکی مشکی واقعی است (که بسیار زیاد است)، و کنتراست و جزئیات سایه‌ها کاملاً واقعی هستند.

هر دو تلویزیون LED و OLED نازک هستند، اما OLED نازک تر است. ضخامت برخی از تلویزیون های LED 1/4 اینچ است، اما برخی از تلویزیون های OLED به ضخامت چند کارت اعتباری هستند. هشدار: برخی از تلویزیون ها دارای یک "برآمدگی" در پشت هستند که مانع از چسباندن محکم می شود، اما یک نصب حرفه ای می تواند برجستگی را در دیوار فرو کند تا ظاهری کاملاً همسطح به دیوار داشته باشد.

اگر تصمیم به استفاده از تلویزیون LED دارید، توجه داشته باشید که تلویزیون های LED رده بالاتر عملکرد بهتری نسبت به تلویزیون های LED پایین تر دارند. برای مثال ال‌جی در مقابل Vizio را در نظر بگیرید. ال‌جی رنگ مشکی بهتر، کنتراست بهتر، رنگ‌های زنده‌تر و زاویه دید وسیع‌تری خواهد داشت.

به وضوح تلویزیون خود دقت کنید

بیایید ابتدا این موضوع را کنار بگذاریم: 4K و Ultra HD یکسان هستند. هر دو به وضوح صفحه نمایش و تعداد پیکسل های روی صفحه نمایش اشاره می کنند. هرچه پیکسل بیشتر باشد، تصویر بهتر، واضح تر و واقعی تر است. در زمان های قدیم، وضوح تلویزیون افتضاح بود، اما این تنها چیزی بود که ما داشتیم. سپس HDTV آمد و تلویزیون‌ها از 307200 پیکسل به 1 میلیون پیکسل (720P) و سپس به بیش از 2 میلیون پیکسل (1080P) رسیدند - و ناگهان کیفیت تلویزیون عالی شد. سپس 5 سال پیش به 4K رسید و ما از بیش از 2 میلیون پیکسل به بیش از 8 میلیون پیکسل رسیدیم.

در مورد گارانتی تلویزیون خود دقت کنید

هنگامی که از یک نمایندگی مجاز خرید می کنید، تلویزیون جدید شما با ضمانت کامل سازنده ارائه می شود و اکثر تولیدکنندگان تلویزیون (ال‌جی، سونی و سامسونگ مطمئناً) دارای مراکز خدمات مجاز در سراسر کشور هستند که در آن‌ها بارها، در صورت بروز مشکل، به خانه شما مراجعه می‌کنند. (به خاطر داشته باشید، تلویزیون‌ها به سختی قابل حمل هستند).

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

 نوشته یک ایرانی روی شیشه عقب ماشینش پربازدید شد
دانستنی ها

نوشته یک ایرانی روی شیشه عقب ماشینش پربازدید شد

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه
بهترین و جذاب ترین سریال های جنگی تمام دوران
راهنمای فیلم

بهترین و جذاب ترین سریال های جنگی تمام دوران

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 23.2 دقیقه
 (ویدئو) دستور پخت پنکیک خانگی
آشپزی

(ویدئو) دستور پخت پنکیک خانگی

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه
8 روش عالی برای احیای رژ لب مایع خشک شده
راهنمای شیک بودن

8 روش عالی برای احیای رژ لب مایع خشک شده

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.8 دقیقه
(ویدئو) رسم زیبای خرید و فروش بین کاسبان قدیم
دانستنی ها

(ویدئو) رسم زیبای خرید و فروش بین کاسبان قدیم

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .8 دقیقه
بهترین رفتار با همسر دروغگو + راه حل روانشناسان
دانستنی ها

بهترین رفتار با همسر دروغگو + راه حل روانشناسان

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 8.1 دقیقه