صندلی‌های جدید برای پروازهای ۲۲ ساعته

  • عاطفه  رضوان نیا عاطفه رضوان نیا
  • ۴ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.1 دقیقه

همشهری آنلاین نوشت؛ شرکت هواپیمایی کانتاس به عنوان بخشی از پروژه «طلوع آفتاب»( Sunrise) برای پروازهای بین‌المللی فوق‌العاده طولانی خود، صندلی‌های تجاری و فرست کلاس جدیدی را که در ناوگان ایرباس A۳۵۰-۱۰۰۰ آینده‌اش نصب می‌شوند را به نمایش گذاشت. با نصب این صندلی‌ها اتاق‌های فرست کلاس به اتاق  خواب‌های کوچکی به منظور قابل تحمل کردن ۲۲ ساعت پراوز  تبدیل می‌شوند.

تا زمانی که طرح ساخت هواپیماهای مسافربری مافوق صوت دوباره   مطرح شود، تنها با تلاش برای دستیابی به برد بلندتر برای هواپیماهای زیر صوت، می‌توان فضای واقعی برای بهبود در پروازهای بین المللی ایجاد کرد. پروژه «طلوع خورشید» که توسط آلن جویس، مدیرعامل کانتاس، «آخرین مرز هوانوردی جهاندر گذشته، چنین پروازهای طولانی در اختیار کشتی‌های هوایی (از جمله زپلین‌ها) بود که به قدری کند حرکت می‌کردند که بین پنج تا ۱۰ روز طول می‌کشید تا از اقیانوس اطلس عبور کنند. نشستن در صندلی مسافری مدرن برای مدت طولانی احتمالا امروز به حدی کاری طاقت فرسا و به شدت خسته کننده است که می‌توان آن را به عنوان یکی از مصادیق نقض حقوق بشر ارزیابی کرد، کشتی‌های هوایی که در گذشته میزبان مسافرانی برای انجام سفر هوایی چند روزه بودند، دارای فضای زیادی در داخل هواپیما هستند که می‌تواند به اتاق‌های خواب، اتاق‌های غذاخوری، گالری‌ها و حتی سالن‌های استراحت اختصاص داده شود.

صندلی های جدید هواپیما

اما ایر لاین‌های امروزی جایی برای آن نوع تجملات ندارند، بنابراین باید به دنبال گزینه جایگزین برای ایجاد فضایی مطلوب تر جهت استراحت مسافران خود باشند. گزینه جایگزین طراحی هوشمندانه تر صندلی‌های مختص پروازهای طولانی است. ۵۲ صندلی جدید فرست و بیزنس کلاس که در A۳۵۰-۱۰۰۰ نصب خواهند شد، با همکاری و طراحی استودیو «کائون» و مرکز چارلز پرکینز (CPC) ساخته شده‌اند. این صندلی‌ها فضای استراحت بهتری را در کابین‌های کوچک هواپیما فراهم خواهند کرد.

در گذشته، چنین پروازهای طولانی در اختیار کشتی‌های هوایی (از جمله زپلین‌ها) بود که به قدری کند حرکت می‌کردند که بین پنج تا ۱۰ روز طول می‌کشید تا از اقیانوس اطلس عبور کنند. نشستن در صندلی مسافری مدرن برای مدت طولانی احتمالا امروز به حدی کاری طاقت فرسا و به شدت خسته کننده است که می‌توان آن را به عنوان یکی از مصادیق نقض حقوق بشر ارزیابی کرد، کشتی‌های هوایی که در گذشته میزبان مسافرانی برای انجام سفر هوایی چند روزه بودند، دارای فضای زیادی در داخل هواپیما هستند که می‌تواند به اتاق‌های خواب، اتاق‌های غذاخوری، گالری‌ها و حتی سالن‌های استراحت اختصاص داده شود.

صندلی های جدید هواپیما

اما ایر لاین‌های امروزی جایی برای آن نوع تجملات ندارند، بنابراین باید به دنبال گزینه جایگزین برای ایجاد فضایی مطلوب تر جهت استراحت مسافران خود باشند. گزینه جایگزین طراحی هوشمندانه تر صندلی‌های مختص پروازهای طولانی است. ۵۲ صندلی جدید فرست و بیزنس کلاس که در A۳۵۰-۱۰۰۰ نصب خواهند شد، با همکاری و طراحی استودیو «کائون» و مرکز چارلز پرکینز (CPC) ساخته شده‌اند. این صندلی‌ها فضای استراحت بهتری را در کابین‌های کوچک هواپیما فراهم خواهند کرد.

شش صندلی فرست کلاس اساسا در کابین‌های کوچکی با درهای مخصوص به خود قرار گرفته‌اند، این کابین‌ها یا اتاق‌ها  علاوه بر سیستم اطلاعات سرگرمی معمول یک صفحه نمایش ۳۲ اینچی نیز دارند، این کابین‌ها دارای یک تخت مستطیلی موازی در کنار صندلی عریض و گزینه‌های ذخیره‌سازی، از جمله کشوی لباس خواب هستند. کابین‌های فرست کلاس همچنین دارای یک کنسول بزرگ و یک میز غذاخوری جدا شونده بزرگ هستند.

عاطفه  رضوان نیا
عاطفه رضوان نیا

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

(ویدئو) تخم مرغ‌های خراب از سالم را اینگونه تشخیص می‌دهند
خوراکی‌ها

(ویدئو) تخم مرغ‌های خراب از سالم را اینگونه تشخیص می‌دهند

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
(ویدئو) نحوه تشخیص کولیک در نوزادان
دانستنی ها

(ویدئو) نحوه تشخیص کولیک در نوزادان

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .5 دقیقه
(تصویر) کنایه اینستاگرامی جدید رسول خادم
چهره ها

(تصویر) کنایه اینستاگرامی جدید رسول خادم

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.2 دقیقه
تیروئید؛ پرکاری، کم‌کاری، علائم، راه‌های پیشگیری و درمان
دانستنی ها

تیروئید؛ پرکاری، کم‌کاری، علائم، راه‌های پیشگیری و درمان

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 14.9 دقیقه
(ویدئو) استقبال گرم پوتین از معلم خود با یک هدیه خاص
چهره ها

(ویدئو) استقبال گرم پوتین از معلم خود با یک هدیه خاص

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .4 دقیقه
طریقه دم کردن قهوه حرفه ای با موکاپات
آشپزی

طریقه دم کردن قهوه حرفه ای با موکاپات

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.4 دقیقه