جذاب‌ترین پارک‌های مشهد برای پاتوق بهاری

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنماتو- پارک‌ها می‌توانند نمادی از گره‌خوردگی زندگی شهری به طبیعت باشند. شهرهایی صنعتی مثل مشهد را در نظر بگیرید که ممکن است در یک عصر بهاری برای ما کمی دلسردکننده باشند. اما، پارک‌ها که هستند! می‌توانیم در این فضاهای سبز و دلچسب اوقات خوشی را به همراه خانواده برای خود رقم بزنیم. بعلاوه، هر یک از پارک‌های مشهد امکانات خاص خود را دارند که با توجه به توقع و حسی که شما در آن لحظه دارید، می‌توانند برای شما مناسب باشند. برخی از پارک‌های مشهد به قدری جذاب هستند که می‌توانیم آن را پاتوقی برای عصرهای بهاری و قرارهای دوستانه در نظر بگیریم! با راهنماتو همراه باشید تا بهترین پارک‌های مشهد را بشناسید.

1

1. پارک کوه سنگی مشهد

به گزارش راهنماتو، پارک کوه سنگی مشهد یکی از جذاب‌ترین پارک‌هاست که زندگی شهری با طبیعت کوهستانی را به یکدیگر پیوند داده است. این پارک دارای دو کوه سنگی بزرگ است به همین خاطر به آن کوه سنگی می‌گویند. در فصل بهار وقتی همه جا سرسبز و باطراوت است، از بالای کوه سنگی‌ها می‌توانیم شهر مشهد را نظاره کنیم که سرزنده، در حال نفس کشیدن است. در ضمن دقیقا پیرامون این دو کوه دریاچه‌ای وجود دارد که آب‌وهوای پارک را به شدت جذاب می‌کند. برخی شب‌ها نیز با نورپردازی‌های رنگی، دو کوه سنگی را در این پارک رنگارنگ می‌کنند که فضایی مطبوع برای عکس انداختن ایجاد کرده است.

برای رفتن به پارک کوه سنگی مشهد باید به جنوب غربی این شهر رفته و خود را در مسیر بزرگراه کلانتری قرار داد.

1

2. پارک چهل بازه مشهد

یکی از جدیدترین پارک‌های مشهد که ممکن است تا کنون نام آن را نشینده باشید یا به آن نرفته باشید، پارک چهل بازه مشهد است. این پارک پروژه‌ای بود برای پاک کردن هوای مشهد که به نظر می‌رسد در این زمینه موفق بوده است. این پارک با دریاچه‌ مصنوعی کوچک، فضای باز و زمین‌های چمنی، نیمکت‌هایی جذاب برای نشستن و فضای پیاده‌روی می‌تواند یک پاتوق مناسب برای یک عصر بهاری باشد. نکته جالب این است که پارک چهل بازه 100 هکتار مساحت دارد و رودخانه چهل بازه از آن گذر می‌کند، به همین دلیل است که نام آن را چهل بازه گذاشته‌اند.

برای رفتن به پارک چهل بازه مشهد بهتر است به منطقه 11 مشهد، خیابان نمایشگاه پانزدهم مراجعه کنید.

1

3. پارک هفت حوض مشهد

یکی دیگر از جذاب‌ترین پارک‌های مشهد که می‌توان پاتوق مناسبی برای روزهای بهاری باشد پارک هفت حوض مشهد است. این پارک دقیقا نمود این سخن است که می‌گوییم پارک‌ها زندگی شهری را با طبیعت پیوند می‌زنند. این پارک صخره‌هایی با شکل‌های زیبا دارد و در میان این صخره‌ها حوضچه‌های کوچکی به وجود آمده که زیبایی آن را تضمین می‌کند. نکته این است که این فضا به شکل طبیعی به وجود آمده است نه به دست انسان‌ها. بنابراین وقتی یکی از عصرهای بهاری به این پارک بروید، صدای آب با صدای پرندگان ترکیب شده و منظره‌ای بهشتی به وجود می‌آورد.

برای رفتن به پارک هفت حوض مشهد باید به جنوب غربی این شهر و به سمت کوه‌های خلج بروید.

1

4. پارک و باغ گیاه‌شناسی مشهد

یکی از بهترین پارک‌هایی که باید در فصل بهار به آن سر بزنیم، پارک و باغ گیاه‌شناسی مشهد است. در فصل بهار این پارک پر می‌شود از گل‌های رنگارنگی که منتظر بوده‌اند سر از خاک بیرون آورند. گل‌هایی متنوع که هر یک نژاد، خاصیت و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و ممکن است برخی از آن‌ها را تا کنون ندیده باشیم. این پارک تشکیل شده از باغ‌های متفاوت است که هر یک زیبایی خاص خودشان را دارند؛ باغ رز، باغ کلکسیون نهالستان و باغ صخره‌ای از جمله این باغ‌ها است که هر عصر بهاری می‌توانید به یکی از آن‌ها سر بزنید یا همه را یکجا ببینید. این پارک جذاب دارای دریاچه‌ای کوچک است و معماری آن به صورتی است که دوست دارید تا می‌توانید عکس بگیرید  و برای خود به یادگار نگه دارد.

برای رفتن به پارک و باغ گیاه‌شناسی مشهد به آدرس بلوار جمهوری، حدفاصل بلوار خوشه و میدان غدیر مراجعه کنید.

1

5. پارک ملت مشهد

اگر بخواهیم معروف‌ترین پارک مشهد را نام ببریم باید بگوییم پارک ملت مشهد؛ اما چرا این پارک تا این حد معروف است؟ به این دلیل که دریاچه‌ای جذاب دارد، وسایل شهربازی مثل چرخ و فلک، سالن تئاتر و سینما و از همه مهم‌تر بازی‌های مدرن مثل اسکای فلایر، اسکیت بورد، سورتمه و غیره در این پارک جمع شده‌اند. وقتی نزدیک به فصل بهار می‌شویم، پارک ملت مشهد پر می‌شود از گل‌های لاله‌ای که به ما یادآوری می‌کنند «بهارِ زنده‌دلان رسیده‌ست و باید زنده بود». پس می‌توانیم پارک ملت مشهد را به عنوان یک پاتوق بهاری در نظر بگیریم و عصرها مهمانش باشیم!

برای رفتن به پارک ملت مشهد بهتر است به بزرگراه وکیل آباد سپس بلوار امامت مسیر خود را ادامه دهیم تا به آن برسیم.

1

6. پارک مینیاتوری مشهد؛ یک پیشنهاد ویژه راهنماتویی

اگر می‌خواهید در یک عصر دل انگیز بهاری تمام ایران را یکجا ببینید، به پارک مینیاتوری مشهد بروید!

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها