تجربه اد شیرن با سرطان همسرش؛ این 6 علامت را جدی بگیرید!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

راهنماتو-اد شیرن، خواننده و ترانه سرای مشهور، در مستندی که امروز منتشر شده به تشریح شرایط روانی خود پس از ابتلای همسرش به سرطان پرداخته است. این مستند از این جهت مورد توجه واقع شده که می تواند برای بسیاری از افرادی که خود یا یکی از اعضای خانواده درگیر این بیماری اند، الهام بخش باشد.

به گزارش راهنماتو، همسر 32 ساله اد شیرن در این مستند توضیح داد که چگونه در فوریه سال گذشته در حالی که فرزند دوم خود را شش ماهه باردار بود به سرطان مبتلا شد.او در برنامه Disney+ خود با عنوان Ed Sheeran: The Sum Of It All، اشک ریخت و اعتراف کرد که می ترسد بمیرد.

اگرچه اکنون سرطان همسر شیرن کنترل شده است اما نمی توان فراموش کرد که سرطان، جان بسیاری از افراد را در سراسر جهان تهدید می کند. گزارش های سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که سالانه 375000 بریتانیایی و 2 میلیون آمریکایی به سرطان مبتلا می شوند، برای بسیاری از افراد علائم این بیماری مانند خستگی و کاهش وزن، همیشه واضح نیست.

اد شیران

علائم هشدار دهنده سرطان

برای پیشگیری از سرطان باید به برخی از علائم هشدار دهنده توجه کرد، علائمی که می توانند در صورت شناخت سریع، به سرعت هم درمان شوند:

توده یا تورم غیرمعمول

هر توده ای که از بین نمی رود باید جدی گرفته شود.تحقیقات سرطان هشدار می دهد که توده یا تورم در گردن، زیر بغل، معده، کشاله ران، قفسه سینه، سینه یا بیضه می تواند نشانه سرطان باشد. سازمان بهداشت بریتانیا می گوید: اگر توده ای دارید که در حال بزرگ شدن است، باید با پزشک عمومی خود صحبت کنید.متخصصان می گویند مهم است که سینه ها، زیر بغل و ناحیه کشاله ران خود را به طور منظم برای توده های جدید بررسی کنید.

کاهش وزن

کاهش وزن ناخواسته نیز می تواند علامت هشدار دهنده سرطان باشد.اگرچه تغییرات کوچک وزن طبیعی است، اما سازمان تحقیقات سرطان بریتانیا هشدار می‌دهد افرادی که بدون تلاش مقدار قابل توجهی وزن کم می‌کنند باید با پزشک عمومی خود صحبت کنند.سرطان به دلایل مختلفی می تواند باعث کاهش وزن غیرقابل توجیه شود

.به عنوان مثال، سرطان روده، کاهش وزن می تواند ناشی از یک تومور باشد، زیرا باعث می شود احساس بیماری یا نفخ داشته باشید و اشتهای شما را کاهش دهد.این موسسه خیریه توضیح می دهد که یک تومور، می تواند به طور فیزیکی روده را مسدود کند، باعث ایجاد درد در معده و به طور مشابه شما را از خوردن منصرف کند.

درد یا سوزش

درد یا سوزش، موضوعی است که نشان می دهد چیزی اشتباه است. طبق تحقیقات انجمن سرطان، برای هر درد مداوم در بدن باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید، زیرا می تواند نشانه ای از موارد جدی تر باشد. درد می تواند نشانه یک تومور باشد، به عنوان مثال گلودرد مداوم می تواند نشان دهنده سرطان گلو باشد و درد در شکم می تواند نشانه سرطان روده باشد.

خونریزی یا کبودی

خونریزی یا کبودی بدون آسیب رساندن به خود می تواند یک علامت هشدار دهنده سرطان باشد. درواقع کبودی های زیر پوستی می تواند به معنای واقعی کلمه ایجاد هراس کند. اگر در بدن خود شاهد چنین کبودی هایی هستید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها