8 کتاب خواندنی برای هدیه دادن به آقایان

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.1 دقیقه

راهنماتو- اگر شما هم از خرید لباس، کفش، اکسسوری و کالاهای لوکس برای آقایان خسته شده اید و دوست دارید با هدیه ای متفاوت آنها را خوشحال کنید، ما خرید یک کتاب خوب را به شما پیشنهاد می کنیم. کتاب ها داشته های ارزشمندی هستند که تاثیر باورنکردنی روی  ذهن و عملکرد انسان  می گذارند. اما چه کتابی برای هدیه دادن به آقایان مناسب است. امروز قصد داریم هشت کتاب برتر برای هدیه دادن به آقایان را به شما معرفی کنیم:

1- باراک اوباما در رویای پدر

به گزارش راهنماتو، کتاب رویاهایی از پدرم اثر باراک اوباما زندگی شخصی و خانوادگی این چهره سیاسی را روایت می کند. این کتاب سال ها پیش از اینکه اوباما به طور حرفه‌ای فعالیت سیاسی‌اش را آغاز کند، نوشته شده است. اوباما تنها دو سال داشت که پدرش خانواده را به حالت قهر ترک کرد. سال ها بعد به او خبر رسید که پدرش فوت کرده است. این خبر ناگهانی موجب شد تا اوباما تلاش کند حقیقت زندگی پدرش را کشف کند. در این رمان شما با زندگی پر از فراز و نشیب رئیس جمهور سابق امریکا آشنا می شوید. این کتاب توسط علی مراد کاکائی به فارسی ترجمه شده است.

رویاهایی از پدرم

2- از سر راه خودت کنار برو

کتاب از سر راه خودت کنار برو اثر دیو هالیس، کتابی است که توسط همسر ریچل هالیس نویسنده کتاب معروف و پرفروش خودت باش دختر نوشته شده است. این کتاب به دروغ ها و توجیه هایی می پردازد که ما را از پیشرفت و رسیدن به آرزوهایمان بازداشته است. این همان رویکردی است که همسر این نویسنده در کتاب معروف خودت باش دختر، از آن پیروی کرده است. این کتاب به انگیزه های برآمده از ذهن ثابت، بدبین و همیشه شکاک دیو هالیس می پردازد و راه هایی بسیار کارآمد برای افراد که دائما کارهای خود را با کلک های ذهنشان توجیه می کنند، ارائه می دهد. این کتاب توسط مینا امیری به فارسی ترجمه شده است.

 از سر راه خودت کنار برو

3- استیو جابز

کتاب استیو جابز نوشته والتر آیزاکسون زندگینامه پر فرازو و نشیب موسس اپل یکی از باهوش ترین و خلاق ترین کارآفرینان عصر حاضر را روایت می کند. این کتاب بر اساس بیش از چهل مصاحبه در طول دو سال با اعضای خانواده، دوستان، دشمنان، رقیبان، همکاران و خود استیو جابز نوشته شده است. استیو جابز از اطرافیان خود خواسته که تمام مطالب را صادقانه بیان کنند. آگاه شدن از زندگی چنین افراد تاثیرگذاری می تواند گره های ذهنی افراد را باز کند و آنها را در مسیر تحقق رویاهایشان یاری کند. این کتاب توسط پرناز صدیق راد، ارمغان جزایری و منیژه شیخ جوادی به فارسی ترجمه شده است.

 از سر راه خودت کنار برو

4- ولگردهای دارما

کتاب ولگردهای دارما نوشته جک کروآک پس از انتشار، جنبش عظیم کوله پشتی را در میان جوانان امریکایی به راه انداخت. جوانان بسیاری با خواندن این کتاب کوله پشتی هایشان را بستند و به دل کوه ها و جنگل ها و جاده ها زدند. این کتاب داستان زندگی دو جوان امریکایی پرانرژی به نام های جفی رایدر و ری اسمیت را روایت می کند که به دنبال یافتن حقیقت وارد سفری حماسی می شوند. جفی رایدر شاعر و کوهنورد و ری اسمیت نویسنده ای خوش قلب است. این کتاب توسط فرید قدمی به فارسی ترجمه شده است.

ولگردهای دارما

5- بادبادک باز

کتاب بادبادک باز اثر خالد حسینی نویسنده افغانستانی است که به عنوان شاهکار ادبیات افغانستان در صد سال گذشته شناخته می شود. این رمان زندگی یک نوجوان 12 ساله ثروتمند به نام امیر را روایت می کند و به تحولات سیاسی افغانستان و تاثیر آن بر زندگی مردم می پردازد. در تمام قسمت های این کتاب با روایتی صمیمی و دوستانه مواجه خواهیم شد. به طوری که به سرعت مخاطب را به همزاد پنداری با خود می کشاند. این کتاب توسط حمید رضا بلوچ به فارسی ترجمه شده است.

 بادبادک باز

6- عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر یکی از برجسته‌ترین متخصصان جهان در زمینه‌ی ایجاد عادت نوشته شده است. این کتاب به شما می آموزد که چگونه عادت های خوب در رفتارتان ایجاد کنید و عادت های بد را کنار بگذارید. نویسنده این کتاب با استفاده از مطالعاتی که در زمینه زیست‌شناسی، روانشناسی و علوم اعصاب داشته است، راهنمای بسیار مفیدی در خصوص حذف‌ عادت‌های بد و جایگزین کردن آن‌ها با عادت‌های خوب ارائه می‌دهد. این کتاب خواننده را با داستان‌های واقعی از دارندگان مدال طلای المپیک، هنرمندان برنده‌ی جایزه، رهبران تجارت، پزشکان نجات‌دهنده‌ی زندگی و کمدین‌های ستاره‌ای که از علم عادت‌های کوچک برای تسلط بر کار و زندگی خود استفاده می‌کنند، آشنا می کند. کتاب عادت های اتمی توسط هادی بهمنی به فارسی ترجمه شده است.

عادت های اتمی

7- شهر خرس

کتاب شهر خرس نوشته فردریک بکمن روایت قهرمانانی است که برای رونق شهر خود مبارزه می‌کنند. شهرهای کوچکی که به علت نداشتن امکانات کافی از خیلی از آرزوها و هدف‌های خود فاصله می گیرند. در کنار جنگلی سرد و تاریک در کشور سوئد شهری دور افتاده به نام شهر خرس وجود دارد. تنها یک راه برای رونق گرفتن این شهر دورافتاده وجود دارد. برنده شدن تیم نوجوانان در مسابقات هاکی. در واقع اگر این تیم به فینال راه پیدا کند،  سرمایه‌گذاران و اسپانسرها به آنجا می آیند و همین اتفاق موجب پیشرفت این شهر خواهد شد. این کتاب توسط الهام رعایی به فارسی ترجمه شده است.  

شهر خرس

8- مریخی

کتاب مریخی یک رمان علمی، تخیلی است که توسط مهندس توسعه دهنده نرم افزار و نظریه پرداز رایانه، اندی ویر نوشته شده است. این کتاب  اتفاقات مربوط به گروهی از فضانوردان ناسا را روایت می کند که در مریخ با طوفانی شدید روبرو می شوند و به سرعت مریخ را به مقصد زمین ترک می کنند. در این بین یکی از خدمه به نام مارک واتنی از گروه جا می ماند و بدون آب و غذا در مریخ گرفتار می شود. این کتاب تلاش های او برای بقا و فرار از مرگ را روایت می کند و اینکه چگونه با استفاده از هوش و نبوغ خود اسباب زندگی را در این شرایط فراهم می کند و در انتظار ناجیان زمینی می ماند. این کتاب توسط حسین شهرابی به فارسی ترجمه شده است.

مریخی

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها