این 8 محصول آرایشی غیر ضروری رو نخر!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- آیا از روتین های آرایشی پیچیده و خرید محصولات آرایشی و پوستی گران قیمت که سهم چندانی در آرایش شما ندارند، خسته شده اید؟ همه ما اهمیت روتین مراقبت از پوست روزانه را می دانیم. اما واقعیت این است که به غیر از محصولات پوستی ضروری، برخی لوازم آرایشی و بهداشتی هستند که به غیر از اشغال فضای ارزشمند کیف لوازم آرایش، کار دیگری انجام نمی دهند و اثربخشی خاصی ندارند. در ادامه با معرفی محصولات آرایشی غیرضروری با راهنماتو همراه باشید:

1- پرایمر سایه

به گزارش راهنماتو، استفاده از پرایمر چشم در تئوری ایده بسیار خوبی به نظر می رسد. اما در عمل می توان با استفاده از یک کانسیلر معمولی نیز به اثربخشی آن دست پیدا کرد. کافی است مقداری کمی از کانسیلر صورت را با ضربات آهسته در پشت پلک ها پخش کنید و بعد از کمی مکث به سراغ سایه دلخواهتان بروید. این کار ماندگاری سایه چشم را چندین برابر خواهد کرد. استفاده از پرایمر سایه به افرادی که پوست چرب دارند، توصیه می شود. پرایمرهای سایه به گونه ای فرموله شده اند که ماندگاری طولانی تری داشته باشند و پایه چسبناک‌تری نسبت به کانسیلرهای سنتی ارائه می‌دهند. از این رو، بر روی پوست های چرب بخوبی عمل می کنند.

ارایش

2- پرایمر مژه

اگر مژه‌های کم پشت یا کوتاهی دارید، می توانید از ریمل های حجم دهنده و بلندکننده موجود در بازار برای داشتن مژه های پرپشت کمک بگیرید. در حالی که گفته می شود پرایمر مژه با فراهم کردن زیرساخت مناسب برای ریمل، مژه های پرتر و درخشان تری را برای شما به ارمغان می آورد، اما در عمل تفاوت چندانی در استفاده از ریمل با پرایمر مژه و بدون پرایمر مژه دیده نمی شود. بنابراین توصیه می شود برای داشتن مژه های پرپشت و زیبا از یک ریمل حجم دهنده با کیفیت استفاده کنید. تنها اثر بخشی پرایمر مژه را می توان در هنگام استفاده از ریمل های رنگی مشاهده کرد.

3- قلم کک و مک

قلم کک و مک یک ابزار آرایشی مناسب برای ایجاد نقاط ریز و درشت در اطراف چشم و گونه ها است. این قلم ها نیز ابزار ضروری در مجموعه لوازم آرایشی محسوب نمی شوند و شما می توانید به کمک یک مداد ابرو یا خط چشم قهوه‌ای نیز به اثر بخشی این قلم ها دست پیدا کنید.

ارایش

4- خط لب

همه ما می دانیم که خط لب می تواند به ایجاد یک خط تمیز در اطراف لب‌ها کمک کند، به ویژه زمانی که از رژ لب های پررنگ استفاده می کنید. با این حال، اگر از یک رژ لب مایع استفاده می کنید و یا لبه و اپلیکاتور رژلب شما به اندازه کافی تیز است، می تواند همان اثربخشی خط لب را برای شما به ارمغان بیاورد. همه چیز به تمایلات شخصی شما بستگی دارد. اگر متوجه شدید که خط لب از پراکندگی رژلب شما جلوگیری می کند و رژلبتان را ماندگارتر می کند، می توانید یک خط لب مرغوب تهیه کنید.

5- پرایمرهای مبتنی بر روغن

در حالی که استفاده از پرایمر برای دوام آرایش ضروری است، اما بسته به نوع پوست شما استفاده از برخی پرایمرها ممکن است مانع از روتین آرایشی مناسب شود. پرایمرها عیوب ریز پوست را می پوشانند، اما بسیاری از آنها حاوی موادی هستند که موجب بسته شده منافذ پوست شده و در طولانی مدت اثر معکوسی بر روی پوست دارند. پرایمرهای روغنی در این دسته قرار می گیرند و علیرغم ادعای تولید کننده در خصوص افزایش درخشندگی پوست، موجب بسته شدن منافذ و انباشته شدن کرم پودر بر روی پوست می شوند. مگر اینکه پوست فوق العاده خشکی داشته باشید.

4- هایلایتر پودری

با متمایل شدن آرایش به سمت آرایش های طبیعی دیگر محصولات پودری طرفداری ندارد. با وجود پرایمرهای روشن‌کننده، فونداسیون‌های مرواریدی و اسپری‌های براق کننده موجود در بازار، دیگر نیاز به هایلایتر پودری در روتین آرایشی احساس نمی شود. دیگر دوران آرایش های پودری و گچی گذشته است و دیگر استفاده از یک هایلایتر پودری بی معنی به نظر می رسد.

ارایش

5- محصولات آرایشی با قابلیت تغییر رنگ

در برخی از ویدئوهای تیک تاک و اینستاگرام محصولات کرم‌ها، رژگونه‌ها و رژلب هایی تبلیغ می شوند که بسته به سطح PH پوست می توانند تغییر رنگ دهند. گفته می شود که این محصولات بهترین و طبیعی‌ترین تطابق را با رنگ پوست دارند، در حالی که چنین نیست. این محصولات خصوصا بر روی پوست های تیره نمی توانند اثربخشی خوبی داشته باشند. بنابراین توصیه می شود از محصولات آرایشی متناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید.

6- لایه بردارهای رنگی لب

لایه بردار رنگی لب، محصولی است که روی لب هایتان می زنید و اجازه می دهید خشک شود. سپس پوست لب را لایه برداری کرده و چندین ساعت ماندگاری دارد. اگر چه در سخن، این محصول عالی به نظر می رسد، اما در واقع دردسرش بیشتر از فوایدش است. به جای استفاده از این لایه بردارها توصیه می کنیم از یک بالم لب مرغوب استفاده کنید. 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها