این کتاب‌ها را هرگز نصفه نیمه رها نخواهید کرد!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.3 دقیقه

راهنماتو- «اگه کتاب نصفه داری اول تمومش کن بعد!»

یکی از دغدغه‌های افراد کتابخوان به پایان رساندن کتاب‌هایی است که بنابه علت‌های مختلفی نیمه کاره رها شده‌اند. برای شما هم حتما پیش آمده است که کتابی را بنابه توصیه دیگران، یا حتی به خاطر اسم جذابش یا حتی نویسنده‌ی معروفی که دارد خریداری کرده و بعد از خواندن چند صفحه دلتان را زده است و با خود گفته‌اید در وقت بهتری به سراغش می‌روید. گاهی اوقات هم نیمه رها کردن یک کتاب دلایل دیگری دارد، وقتتان کم بوده، کتاب ضروری دیگری به میان آمده، بیمار شدید، یا هزار و یک اتفاق دیگر دست به دست هم داده و شما را از خواندن ادامه کتاب دور نگه داشته است. اینجور وقت‌ها اشکال در کجاست؟ جذابیت کتاب کم بوده یا شما کم کاری کرده‌اید؟! شاید هم در ابتدای راه کتابخوانی هستید و برایتان شور و هیجان یک کتاب و کشش آن بیشتر از هرچیزی اهمیت دارد.

به گزارش راهنماتو، اگر می‌خواهید یک کتاب بخوانید که بدون فوت وقت آن را به پایان برسانید و حتی دلتان بخواهد شب‌ها از خوابتان بزنید و به خواندن آن بپردازید این  مقاله کاملا مناسب شماست! برای شما چند کتاب راحت و جذاب داریم که از کار و زندگیتان بزنید (چه بد!) و آن را به هیچ دلیلی نیمه کاره رها نکنید. یعنی کتاب عزیز و گرامی این اجازه را به شما نخواهد داد که دستش را وسط راه ول کنید!

تربیت فرزند:

  • والدین سمی

8

هرکسی نیاز دارد در زمینه‌ی خودشناسی، دیگرشناسی و تربیت فرزند مطالعه داشته باشد. مخصوصا در روزگار ما که نسل‌ها فاصله‌شان بیشتر شده است و پدر و مادر و فرزندان به سختی صحبت‌های همدیگر را فهمیده و مهمتر از آن درک می‌کنند! برای اینکه بدانید چه ضعف‌هایی در کودکی شما بوده و والدینتان متوجه آن نشده‌اند و رفتارهای مناسبی نداشته‌اند بهتر است هرچه سریعتر این کتاب را بخوانید تا هم بتوانید مشکلات خودتان را بشناسید و هم والد بهتری برای فرزندانتان باشید. این کتاب با قلم روان و جذابش شما را میخکوب خواهد کرد و یک نفس آن را خواهید خواند. مطالعه‌ی این کتاب به صورت تقریبی 9 ساعت از شما وقت خواهد گرفت. 9 ساعت زمان زیادی است؟!

نام کتاب: والدین سمی

نویسنده: سوزان فوروارد

مترجم: مینا فتحی (عرفانیان)

نشر: درسا

تعداد صفحات: 271 صفحه

شادترین کودک محله

8

اگر والد کودک زیر 4 سال هستید بی درنگ این کتاب را بخوانید! دانستن اینکه بچه‌ها نیازمند چه نوع هدایت و رسیدگی هستند، اینکه بفهمید با هر برخورد آنها چه رفتاری داشته باشید! اینها از مهمترین مطالب فرزندپروری است. گاهی که کلافه می‌شوید و نمی‌دانید با فرزند خردسالتان چه برخوردی داشته باشید، این کتاب شما را با همه راه‌ها آشنا خواهد کرد و سعی می‌کند اوقات خوشی از کودکی فرزندتان برای شما و برای آنها به جا بگذارد.

نام کتاب: شادترین کودک محله

نویسنده: هاروی کرپ

مترجم: طاهره یراقچی

نشر: کتاب پنجره

تعداد صفحات: 404 صفحه

رمان:

ما تمامش می‌کنیم

8

کالین هوور قلم جذابی دارد. مطمئن باشید اگر این کتاب را شروع کنید آنقدر محو داستان خواهید شد که هنوز صفحه آخر را تمام نکرده به دنبال کتاب بعدی او خواهید رفت. یک تقلب هم برسانم و بگویم کتاب بعدی از کالین هوور را هم با نام «ما شروعش می‌کنیم» انتخاب کنید که دنباله‌ی همین کتاب است. این رمان با تم عاشقانه و دوست داشتنی‌اش بارها ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد و با خود فکر می‌کنید اگر به جای شخصیت اصلی داستان بودید چه می‌کردید؟ معمولا رمان‌ها اگر خوب به تصویر کشیده بشوند نمی‌توانید آن را زمین بگذارید. این کتاب از آن دسته رمان‌هاست.

این را هم اضافه کنم که این کتاب برنده جایزه بهترین کتاب عاشقانه از گودریدز شده است.

نام کتاب: ما تمامش می‌کنیم

نویسنده: کالین هوور

مترجم: آرتمیس مسعودی

نشر: آموت

تعداد صفحات: 384

هرگز ترکم مکن

8

اگر به دنبال یک داستان فوق جذاب هستید که نگاهی فلسفی به زندگی داشته باشد همین کتاب انتخاب خوبی است. نامزد دو جایزه شده است و مهمتر اینکه فیلم آن هم ساخته شده و در دسترس است. پس اول کتاب را بخوانید و بعد فیلم آن را ببینید تا لذت شما بیشتر شود. این کتاب گرچه عاشقانه است ولی از عشق در آن خبری نیست! بلکه اگر دنبال معنای درست و مفهومی عمیق از زندگی و عشق هستید بهتر است سراغ آن بروید. در مورد یک سری دانش آموز در شرایط خاص! در مدرسه‌ای که تحت شرایط سخت و امنیتی نگهداری می‌شوند. بخوانید، مطمئن باشید بی نهایت دوستش خواهید داشت!

نام کتاب: هرگز ترکم مکن

نویسنده: کازوئو ایشی گورو

مترجم: مهدی غبرائی

نشر: افق

تعداد صفحات: 328 صفحه

 

توسعه فردی:

افسردگی نهفته

8

این کتاب راه‌های رهایی از کمال گرایی را به شما نشان خواهد داد. این روزها اکثر افراد با کمال گرایی افراطی روبه رو هستند که زمینه‌ساز افسردگی را هم فراهم می‌سازد. اینکه شما از شروع یک کار بترسید، نه از آن کار، بلکه از شکست خوردن در آن و برای همین راه‌های زیادی پیش رویتان باشد اما هیچ کدام را به انتها نرسانید همه از کمال گرایی ناشی می‌شود. اگر مرتب دست به انتقاد از خود می‌زنید اگر از خودتان و فعالیت‌هایتان گاهی احساس شرم دارید هرچه زودتر این کتاب را شروع کنید. برای حال بهتر خودتان و رهایی از بندهای نامرئی افسردگی اقدام کنید. هیچکسی به داد شما نخواهد رسید جز خودتان!

نام کتاب: افسردگی نهفته

نویسنده: مارگارت رابینسون رادرفورد

مترجم: شبنم درویش

نشر: میلکان

تعداد صفحات: 232 صفحه

 

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها