اگر این 6ویژگی را دارید، شخصیت شما از نظر «اغلب» مردان تهدید‌کننده است

  • عاطفه  رضوان نیا عاطفه رضوان نیا
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.4 دقیقه

 راهنماتو- آیا آدم‌ها به شما می‌گویند که شخصیت‌تان خیلی قوی است یا اغلب اوقات تهدید‌کننده به نظر می‌رسید؟

به گزارش راهنماتو، درحالیکه ترجیح می‌دهید بدون حس شرمساری اغلب اوقات خودتان باشید، به تازگی متوجه شده‌اید که شخصیت‌تان ظاهرا آدم‌ها، و اغلب مردها را، از شما دور می‌کند.

با راهنماتو همراه باشید تا امروز 6نشانه‌ شخصیت قوی که درحقیقت مردان تهدید‌کنندگی تلقی می‌کنند را با هم مرور کنیم:

1.اغلب در کنار شما سکوت می‌کنند

در موقعیت‌های غیررسمی، به‌طور معمول آدم‌ها اغلب گرایش دارند با کسانی بیش‌تر صحبت کنند که حس راحتی‌ بیش‌تری نسبت به آن‌ها احساس می‌کنند. در موقعیت‌های رسمی نیز آدم‌ها معمولا گرایش دارند در حضور کسانی که احساس راحتی بیش‌تری در آن‌ها ایجاد می‌کنند، بیش‌تر صحبت کنند تا روی این آدم‌ها تأثیر بگذارند.

با این‌حساب آیا شده که در بین گروهی باشید و متوجه شوید که مکالمات ناگهان در حضور شما کمرنگ می‌شود و بعد رفته‌رفته سکوت برقرار می‌شود؟ متوجه می‌شوید مردان اطرافتان ابتدا با شما موافقت می‌کنند اما بعد از مدت کوتاهی ناگهان در خودشان می‌روند یا محیط را ترک می‌کنند. تقریبا به نظر می‌رسد که می‌ترسند شما را ناراحت کنند و ترجیح می‌دهند که به طور کل از مواجه شدن با شما خودداری کنند. یا شاید هم نمی‌دانند باید چه بگویند زیرا مطمئن نیستند که شما چه واکنشی نشان خواهید دادید. متوجه شده‌اید که وقتی آن جمع را ترک می‌کنید مکالمه دوباره آغاز می‌شود. آن‌ها دوباره دور هم جمع می‌شوند و گفت‌وگو جریان پیدا می‌کند. اگر این مورد برای شما آشناست، احتمالا شما شخصیتی بسیاری قوی دارید که باعث می‌شود مردان از شما فاصله بگیرند.

2.اغلب با عقاید شما موافقت می‌شود

مردان معمولا در مقایسه با زنان لجوج‌تر هستند و دیدگاه‌هایشان را خیلی رک به اشتراک می‌گذارند که چیز بدی نیست. برایشان فرقی ندارد که این دیدگاه‌ها با دیدگاه شما همراستا باشد یا نه، همیشه حاضر و آماده‌اند که به شکلی عقایدشان را مطرح کنند. اما همین مردان وقتی در اطراف شما هستند، سعی می‌کنند که عقایدشان را محفوظ نگه دارند و به جای هر نوع مخالفتی با شما موافقت می‌کنند.

در این مواقع از خودتان می‌پرسید آیا واقعا متقاعد کردن آدم‌ها تا این حد ساده است که حتی مردان نیز با شما موافقت می‌کنند. شاید یکی از دلایلش صراحت و بیان رک و مستقیم دیدگاه‌تان است. شاید با چیزی که می‌گویید موافق نیستند اما شخصیت محکم و قوی شما باعث می‌شود که دیگر روی آن مسئله پافشاری نکنند.

اگر مدام چنین چیزی رخ می‌دهد، نشانه‌ای آشکار است از اینکه شما شخصیتی تهدیدکننده از نظر آن‌ها دارید. دیگران قبل از اینکه با شما مخالفتی کنند معمولا خیلی فکر می‌کنند که اتفاقا امتیاز خوبی است زیرا می‌تواند به نفع شما تمام شود

اما اینکه آدم‌هایی باشند که نظراتی مخالف ما بدهند و به این ترتیب به ما کمک کنند موضوعات را از زوایای متفاوت نگاه کنیم نیز سالم است.

3.وقتی شما نیستید احساس راحتی بیش‌تری دارند

وقتی نزدیک هستید مردم معمولا دچار تنش می‌شوند؟ شاید متوجه شده‌اید وقتی به گروه دوستان‌تان نزدیک می‌شوید، آن‌ها خیلی سریع گاردشان را بالا می‌آورند. مردانی که سعی می‌کنند دلهره‌شان را پنهان کنند به نوعی آن را در چهره‌شان نشان می‌دهند. آن‌ها خیلی سنجیده به شما پاسخ می‌دهند اما حس می‌کنید چیزی در این تعامل است که به نظر می‌رسد خالصانه نیست بلکه از روی اجبار است.

حتی حس می‌کنید گروهی که در کنارش هستید ترجیح می‌دهد شما نباشید زیرا احساس راحتی بیش‌تری می‌کند.  وقتی کنارشان هستید گفت‌وگوها آرام‌تر می‌شود و ممکن است حس کنید که تنها مانده‌اید. برخورداری از شخصیت قوی هیچ ایرادی ندارد، اما هر کسی به چنین شخصیتی متفاوت واکنش نشان می‌دهد و برخی نیز ممکن است از آن استقبال نکنند.

می‌توانید حس معذب بودن یا تنشی که وجود دارد را با گفتن لطیفه و جوک بشکنید تا دیگران احساس کنند آنقدرها هم دور از دسترس نیستید.

ی

4.پشت‌سرتان حرف می‌زنند

در مورد غیبت یک نکته را بدانید و آن اینکه غیبت درنهایت به گوش کسی که پشت سرش حرف زده شده خواهد رسید و این اصلا تجربه خوبی نیست. آیا تاکنون این به گوش‌تان رسیده که فلانی گفت از تو فاصله بگیریم؟ یا می‌گویند که تو معمولا خیلی آدم مطبوعی برای معاشرت یا همکاری نیستی؟

بعضی‌ها ممکن است که انگیزه‌های شومی از بیان این غیبت‌ها داشته باشند و آن پایین کشیدن شما از موقعیت‌تان است زیرا شما را تهدید می‌دانند. گاهی، بعضی مردها، خیلی با زنانی که حس می‌کنند از خودشان محکم‌تر و قاطع‌تر هستند، مهربان نیستند. برای همین ممکن است علیه شما شایعه‌هایی را بپراکنند و پشت سرتان بدگویی کنند. به خصوص اگر شما از آن زنانی هستید که در محیط کار خیلی بهتر از مردان کار می‌کنید، احتمال این شایعه‌ها بیش‌تر است.

اگر این نکته برای‌تان آشناست، احتمالا شخصیتی محکم دارید و این شخصیت آدم‌هایی که نمی‌توانند با آن کنار بیایند را می‌ترساند.

5.نمی‌توانند با شما ارتباط چشمی برقرار کنند

وقتی با دیگران صحبت می‌کنید آیا متوجه شده‌اید که آن‌ها قادر نیستند با شما ارتباط چشمی برقرار کنند؟ ممکن است چند ثانیه‌ای به چشمان شما نگاه کنند اما خیلی زود چشمان‌شان را می‌دزدند. اما شما خودتان را به خوبی آموزش داده‌اید که نگاه‌تان را موقع صحبت کردن با دیگران از آن‌ها نگیرید. این ویژگی شخصیتِ محکم شماست.

اما بعضی آدم‌ها نمی‌توانند این سطح از اعتمادبه‌نفس را تحمل کنند. حتی مردانی که به لحاظ فیزیکی از شما درشت‌تر هستند هم نمی‌توانند در هنگام صحبت با شما در مقابل نگاه نافذتان دوام بیاورند.

6.شما را تهدیدی علیه خود حساب می‌کنند

کافی است در یک اتاق باشید، تا به خصوص مردان، تهدید احساس کنند. وقتی صحبت می‌کنید متوجه می‌شوید که دیگران خیلی تدافعی عمل می‌کنند. حتی وقتی بدون آنکه بخواهید به دیگران صدمه بزنید فقط عقیده‌تان را بیان می‌کنید، آن‌ها ممکن است به خودشان بگیرند و بخواهند از خودشان دفاع کنند. اگر مشغول سخنرانی و ارائه عقایدتان باشید مدام از شما ایراد می‌گیرند و خطاهای سخنرانی‌تان را به رخ می‌کشند تا خودشان بد به نظر نرسند. درواقع هر چه شما می‌گویید را تهدیدی علیه شهرت و تصویری که از خودشان ساخته‌اند می‌بینند، می‌دانید چرا؟ چون شما از شخصیتی محکم و قوی برخوردار هستید.

سخن آخر

ممکن است برخورداری از یک شخصیت قوی دیگران را از شما دور کند اما شما نباید به خاطر دیگران دست از خودتان بکشید. با وجود این، مهم و سازنده است که با دیگران نیز سازگاری داشته باشید و بتوانید بین خودتان بودن و برقراری رابطه سازنده با دیگران تعادل ایجاد کنید.

 

عاطفه  رضوان نیا
عاطفه رضوان نیا

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها