ولنتاین نزدیکه! این کتاب‌ها رو به عشقت هدیه بده

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.1 دقیقه

راهنماتو- حتما به این فکر می‌کنید که برای روز ولنتاین چه هدیه‌ای به معشوق و شریک زندگی خود دهید! در میان هدیه‌های کلیشه‌ای مثل خرس‌های قرمز پوشالی و شکلات‌های قلبی شکل یا شاید هم یک ست چرم شیک که هر سال مد نظر همه ما است، بهتر است به کتاب فکر کنیم! کتاب‌هایی که با محتواهای عاشقانه، مسیر پرفرازونشیب معشوق‌هایی را نشان می‌دهند که گاه به‌هم می‌رسند و گاه هیچ وصالی در انتظار آن دو نیست. در این میان هستند کتاب‌هایی که عشق را تصویرسازی می‌کنند و مفهوم آن را به قلب ما می‌تابانند. این‌ها دقیقا کتاب‌های مناسبی هستند که باید در روز ولنتاین به معشوقمان هدیه دهیم. اگر نمی‌دانید کدام کتاب‌ها، با راهنماتو همراه بمانید.

1. کتاب «بلندی‌های بادگیر» یک کتاب ولنتاینی

1

به گزارش راهنماتو، کتاب «بلندی‌های بادگیری» نوشته امیلی برونته، یکی از جذاب‌ترین کتاب‌هایی است که می‌توانیم در روز ولنتاین به شریک زندگی خود هدیه دهیم. داستان کتاب «بلندی‌های بادگیر» که امیلی برونته تقریبا 200 سال پیش آن را نوشته است، هنوز هم جاذبه‌های زیادی برای کسانی که عشق را تجربه کرده‌اند، دارد. این کتاب که در فضایی گوتیک نوشته شده است، تصویر پیچیده‌ای از عشق ارائه می‌دهد که در عین غم‌انگیز بودن با حس انتقام و حسادت عجین شده است. عشقی شیطانی که میان هیثکلیف و کاترین بوجود می‌آید و هر دوی آنان را می‌سوزاند. اگر مطمئن هستید که معشوق شما هرگز سمت کتاب خواندن نمی‌رود، کتاب صوتی «بلندی‌های بادگیر» را به او هدیه دهید که با صدای رضا عمرانی و بهناز بستاندوست ارائه شده است.

2. کتاب «اگر بیل استریت زبان داشت» یک کتاب ولنتاینی

1

کتاب «اگر بیل استریت زبان داشت» نوشته جیمز بالدوین، کتاب مناسبی است برای روز ولنتاین که می‌توانیم آن را به معشوق خود هدیه دهیم. بالدوین که همواره به دلیل پرداختن به مساله نژاد و طبقه در آمریکا مورد تحسین قرار گرفته، رمان‌هایی جذاب و قابل خواندن می‌نویسد. به‌عنوان مثال بالدوین در همین کتاب به عشق میان فانی و تیش می‌پردازد. فانی متهم به تجاوز جنسی می‌شود در حالی که با ساختار نژادپرستانه می‌جنگد. در عین حال، فانی باردار می‌شود. اما، احساس عشق، میان فانی و تیش همواره دلیل محکمی است برای عقب زدنِ موانع. رمان «اگر بیل استریت زبان داشت» رمانی کم حجم بوده و قیمت آن مناسب است به همین خاطر خواندن و تهیه کردن آن کاری دشوار نیست.

3. کتاب «غرور و تعصب» یک کتاب ولنتاینی

1

کتاب «غرور و تعصب» یک کتاب کلاسیک نوشته جین آستین است که پس از گذشت سال‌ها هنوز مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار می‌گیرد. داستان عاشقانه «غرور و تعصب» به قدری تاثیرگذار است که حتی از روی آن اقتباس سینمایی صورت گرفته است. حتی اگر نمی‌خواهید برای روز ولنتاین کتابش را به معشوقتان هدیه دهید، می‌توانید فیلمش را در این روز با او تماشا کنید. داستان کتاب «غرور و تعصب» تلاش خانواده بنت را برای شوهر دادن دخترانشان نشان می‌دهد. در میان چالش‌هایی که قلم روان آستین ایجاد می‌کند، بین الیزابت بنت و آقای دارسی یک عشق جذاب شکل می‌گیرد. اما، نکته جذاب این کتاب برای روز ولنتاین، فداکاری‌های آقای دارسی است که می‌تواند برای هر رابطه عاشقانه‌ای الهام‌بخش باشد. اگر هزینه کتاب فیزیکی «غرور و تعصب» برای شما بسیار زیاد است، می‌توانید به کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی آن فکر کنید و آن را از طریق دسترسی‌هایی که برنامه‌های متفاوت به شما می‌دهند، به معشوقتان هدیه دهید.

4. کتاب «سبکی تحمل ‌ناپذیر هستی» یک کتاب ولنتاینی

1

کتاب «سبکی تحمل ناپذیر هستی (بار هستی)» کتابی عاشقانه به قلم میلان کوندرا است که می‌تواند یک کتاب مناسب برای هدیه دادن در روز ولنتاین باشد. این کتاب که با قیمتی بسیار مناسب به صورت الکترونیکی عرضه می‌شود، حتی می‌تواند یک کتاب مناسب در کتابخانه الکترونیکی مشترک بین شما و معشوقتان باشد. داستان عاشقانه، عمیق و فلسفی این کتاب در پراگ رخ می‌دهد. درست در دهه 1960 که اتحاد جماهیر شوروی، این شهر را مورد تهاجم قرار داده است. داستان عاشقانه‌ای که بین 4 نفر با عقاید سیاسی متفاوت در این کتاب شکل می‌گیرد، در نهایت رمانی جذاب و پرمعنا خلق می‌کند که مفهوم واقعی عشق را تصویر کرده است. ما در این کتاب متوجه احساس مسئولیت‌پذیری که باید در این جهان داشته باشیم پی می‌بریم و هر لحظه قلبمان با شخصیت‌های آن می‌تپد.

اگر تمایل ندارید که در روز ولنتاین به معشوقتان کتاب هدیه دهید، می‌توانید از جملات عاشقانه و جذاب این چهار کتاب استفاده کرده و آن را روی کارت هدیه‌های ولنتاینی بنویسید و پک هدیه این روز را به شکلی خاص تکمیل کنید.

جمله ولنتاینی از کتاب «بلندی‌های بادگیر»

من قلبت را نشکسته‌ام، خودت آن را شکسته‌ای؛ و با شکستنش، قلب من را نیز شکسته‌ای.

جمله ولنتاینی از کتاب «اگر بیل استریت زبان داشت»

حدس می‌زنم خیلی وقت‌ها پیش نمی‌آید که دو نفر بتوانند در عین عشق ورزیدن، بخندند، عشق بورزند چون می‌خندند، بخندند چون در حال عشق ورزیدن هستند. عشق و خنده از یک جا می‌آیند: اما افراد زیادی آن را تجربه نمی‌کنند.

جمله ولنتاینی از کتاب «غرور و تعصب»

وقتی درد تمام می‌شود، خاطراتش اغلب شیرین می‌شود.

جمله ولنتاینی از کتاب «سبکی تحمل ‌ناپذیر هستی»

باید تصور کرد که یک روز همه چیز، همانطور که پیش از این بوده، تکرار می‌شود و این تکرار تا بی‌نهایت ادامه خواهد یافت! اگر هر لحظه از زندگی‌مان باید دفعات بی‌شماری تکرار شود، هر کاری که در زندگی انجام دهیم، بار مسئولیت تحمل ناپذیری دارد. بار هر چه سنگین‌تر باشد، زندگی ما به زمین نزدیک‌تر، واقعی‌تر و حقیقی‌تر است.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها