(تصاویر) چگونه با کمترین امکانات و بدون درد گوش خود را سوراخ کنیم؟ +نکات بهداشتی

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 8.7 دقیقه

راهنماتو- گوشواره بخش جدایی ناپذیری از استایل خانم ها و حتی برخی آقایان است. هیچکدام از اکسسوری ها به اندازه گوشواره در ظاهر تاثیرگذار نیست، اما برای داشتن این اکسسوری مهم باید در قسمت لاله گوشتان یک سوراخ کوچک ایجاد کنید. البته اینکار را به هیچ وجه خودتان انجام ندهید و به دست پزشکی حاذق بسپارید تا از عفونت ها و عوارض احتمالی جلوگیری کنید. در صورت نداشتن دسترسی به پزشک و فردی متخصص در این زمینه روشی مطمئن و استریل شده را در پیش بگیرید. ما در این مقاله آموزش تصویری و گام به گام سوراخ کردن گوش با ساده ترین و در دسترس ترین وسیله ممکن را به شما آموزش داده‌ایم و در کنار آن نکاتی بهداشتی را برای جلوگیری از هرگونه ایجاد عفونت در زخمی که ایجاد می کنید را هم شرح داده ایم، پس با راهنماتو همراه باشید.

آموزش گام به گام سوراخ کردن گوش

به گزارش راهنماتو، 1- از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید تا باکتری را پخش نکنید: باکتری ها می توانند از دستان شما به سوراخ های جدید منتقل شوند که می تواند منجر به عفونت شود. اطمینان حاصل کنید که دستکش‌های یکبارمصرف شما دارای برچسب «استریل» هستند تا مطمئن شوید که هیچ آلاینده‌ای روی آن‌ها وجود ندارد.

1

2- سنجاق خود را به مدت 5-10 دقیقه بجوشانید تا استریل شود: یک قابلمه کوچک را پر از آب کنید و روی حرارت زیاد روی اجاق گاز قرار دهید. هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد، سنجاق ایمنی را داخل آب بگذارید به طوری که کاملاً زیر آب باشد. قبل از اینکه آن را با یک انبر یا قاشق بیرون بیاورید و روی یک حوله کاغذی خشک قرار دهید، اجازه دهید آب به مدت 5-10 دقیقه بجوشد تا بیشتر باکتری های پین از بین برود.

2

همچنین می توانید سنجاق را در شعله شمع یا فندک نگه دارید تا داغ شود. قبل از استفاده از آن برای سوراخ کردن گوش، بگذارید سنجاق کاملا خنک شود وگرنه ممکن است دچار سوختگی شوید.

نکته: 

  • هرگز از سنجاق یا سوزنی که شخص دیگری برای سوراخ کردن گوش‌هایش استفاده کرده است استفاده نکنید زیرا جوشاندن سنجاق نمی‌تواند همه آلاینده‌ها را از بین ببرد و می‌توانید باکتری‌ها را پخش کنید.
  • از سنجاق یا سوزنی که استریل نشده است استفاده نکنید زیرا احتمال ایجاد عفونت بیشتر است.

3- برای محافظت بیشتر، الکل مالشی را روی سنجاق ایمنی بمالید: یک سواب پنبه ای یا یک تکه کاغذ کوچک را با الکل خیس کنید و از آن برای پاک کردن سنجاق استفاده کنید. مطمئن شوید که الکل را به تمام طرف پین که دارای یک نقطه است بمالید تا به از بین بردن باکتری هایی که ممکن است هنوز روی آن باشند کمک کند. سنجاق را روی یک حوله کاغذی خشک کنید تا الکل اضافی از بین برود.

3

اگر الکل مالشی ندارید، می توانید از پراکسید هیدروژن نیز استفاده کنید.

4- لاله گوش خود را با الکل تمیز کنید: یک تکه حوله کاغذی یا یک سواب پنبه را با الکل مالشی خیس کنید و روی گوش خود در جایی که قصد سوراخ کردن آن را دارید پاک کنید تا میکروب ها را از بین ببرید.

4

اگر الکل مالشی در دسترس ندارید، می توانید از پراکسید هیدروژن یا دستمال مرطوب ضد عفونی کننده استفاده کنید.

5- نقطه ای را روی گوش خود در جایی که می خواهید سوراخ کنید با یک نشانگر قرار دهید: در آینه نگاه کنید و نقطه ای را در لاله گوش خود پیدا کنید که می خواهید سوراخ کنید. از یک نشانگر با نوک ریز برای ایجاد یک نقطه روی گوش خود استفاده کنید تا بدانید بعداً سنجاق ایمنی را کجا قرار دهید. اگر قصد دارید هر دو گوش خود را سوراخ کنید، بررسی کنید که ردهای شما در یک نقطه از هر دو طرف باشد تا کج به نظر نرسند.

5

از سوراخ کردن هر جای دیگری در گوش خود در کنار لوب خودداری کنید زیرا غضروف ضخیم تر است و سوراخ کردن آن بدون ایجاد عفونت دشوارتر است.

6- یخ را روی گوش خود نگه دارید تا درد را بی حس کنید: یک حوله را دور ۱ تا ۲ تکه یخ بپیچید و آن را جلوی گوش خود نگه دارید. یخ را به مدت 5 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که می توانید در آنجا نگه دارید تا به بی حس شدن گوش شما کمک کند تا هنگام سوراخ کردن آن دردی ایجاد نشود. از یک تکه یخ دیگر نیز برای بی حس کردن پشت گوش خود استفاده کنید.

6

اگر نمی‌خواهید یخ ذوب شود و چیزها خیس شوند، یخ را در یک کیسه پلاستیکی نگه دارید.

اگر یخ ندارید، می توانید ژل بی حس کننده را نیز از داروخانه محلی خود خریداری کنید. یک لایه نازک از ژل را با یک سواب پنبه در جلو و پشت گوش خود بمالید.

7- برای محافظت از خود یک پاک کن را پشت گوش خود نگه دارید: از یک پاک کن یا چوب پنبه تمیز و جدید استفاده کنید تا هنگام سوراخ کردن گوش، آلودگی یا باکتری را منتقل کنید. پاک کن را در دست غیر غالب خود بگیرید و آن را پشت گوش که سوراخ می کنید نگه دارید تا به طور تصادفی با سنجاق به گردن خود ضربه نزنید. در آینه بررسی کنید تا ببینید آیا پاک کن/چوب پنبه دقیقاً پشت علامتی است که کشیده اید.

1

اگر پاک کن ندارید، می توانید از سیب زمینی یا سیب نیز استفاده کنید. البته مراقب این موضوع باشید، چراکه سیب زمینی و سیب حامل باکتری هستند. حتماً قبل از استفاده آنها را بشویید و بعد از اتمام کار آنها را دور بیندازید زیرا ممکن است روی آنها خون جاری شود.

8- پین را از طریق علامت فشار دهید تا از طرف دیگر بیرون بیاید: سنجاق را در دست غالب خود بگیرید و خود را در آینه تماشا کنید تا بتوانید ببینید چه کار می کنید. وقتی آماده شدید، نفس عمیق بکشید و بازدم کنید. در حین بازدم، با احتیاط نقطه سنجاق ایمنی را از لاله گوش خود به عقب فشار دهید. به آرامی پین را از داخل گوش خود فشار دهید تا جایی که نقطه به پاک کن بچسبد. سنجاق قفلی را به محض اینکه از گوش شما گذشت ببندید تا نیفتد.

1

9- اطراف سنجاق را با یک سواب پنبه و الکل تمیز کنید: بعد از اینکه سنجاق ایمنی را در گوش خود گذاشتید، یک سواب پنبه ای را در الکل خیس کنید و به آرامی آن را در اطراف سوراخ جدید قرار دهید. الکل را در جلو و پشت گوش خود قرار دهید تا آن را ضد عفونی کرده و خون اطراف آن را پاک کنید. اگر سواب پنبه ای کثیف شد، آن را دور بیندازید و برای پایان دادن به سوراخ کردن، از پنبه تمیز استفاده کنید.

2

الکل مالشی ممکن است هنگام استفاده از آن، نیش بزند و دچار درد شوید زیرا پیرسینگ شما هنوز تازه است.

10- سنجاق را بردارید و بعد از 15-20 دقیقه گوشواره را قرار دهید: پس از اینکه سنجاق را در گوش خود گذاشتید، اجازه دهید جای سوراخ تا حداقل 15 دقیقه بهبود یابد. بعد از 15 دقیقه آن را باز کرده و با احتیاط از سوراخ بیرون بیاورید. گوشواره تمیزی بردارید و آن را مستقیماً از سوراخ بیندازید و بند را در طرف دیگر قرار دهید تا در جای خود بماند.

3

سنجاق محافظ را تا 1 هفته در گوش خود بگذارید تا به بهبود بهتر پیرسینگ شما کمک کند.

ممکن است هنگام گذاشتن گوشواره درد داشته باشد و خونریزی داشته باشید.

مراقبت از محل ایجاد سوراخ پیرسینگ یا گوشواره

پیرسینگ جدید خود را در حین بهبودی بیرون نیاورید زیرا ممکن است سوراخ ظرف چند ساعت بسته شود. تا جایی که می توانید گوشواره را به حال خود رها کنید تا باعث تحریک یا عفونت نشوید. پس از حدود 6-8 هفته، می توانید هر زمان که بخواهید گوشواره را درآورید یا عوض کنید.

از دست زدن به پیرسینگ خود با دستان خالی خودداری کنید زیرا به راحتی می توانید باکتری ها را پخش کنید. دست های خود را زیر آب گرم بشویید و حداقل 30 ثانیه از صابون آنتی باکتریال برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. قبل از انجام سوراخ کردن، حتما دستان خود را با حوله کاملاً خشک کنید.

پیرسینگ خود را لمس نکنید مگر اینکه مجبور باشید. تنها گذاشتن پیرسینگ به بهبود سریعتر آن کمک می کند.

ساعاتی را در صبح و عصر برای تمیز کردن پیرسینگ خود در هر روز مشخص کنید. یک سواب پنبه ای یا یک تکه گاز را با محلول نمک خیس کنید و از آن برای پاک کردن سوراخ های خود استفاده کنید. دور گوشواره خود را به طور کامل کار کنید تا آن را ضدعفونی کنید و از ایجاد عفونت جلوگیری کنید. تمیز کردن پیرسینگ خود را برای 4-6 هفته اول یا تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد، ادامه دهید.

1

می توانید محلول نمکی را از داروخانه محلی خود خریداری کنید.

از هیچ الکل مالشی برای تمیز کردن پیرسینگ خود استفاده نکنید زیرا می تواند سلول های جدید پوست را که در حال تشکیل هستند از بین ببرد و پوست شما را خشک کند.

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها