این اشتباهاتو در حق موهات نکن! بذار سالم بمونن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.2 دقیقه

راهنماتو- «اگه موی بلند می‌خوای همتت هم باید بلند باشه!»

رسیدگی به مو تنها شامپوی خوب زدن و استفاده از کرم و ماسک مو نیست! حتی روغن‌های مختلف هم به موهایتان بزنید و مکمل‌های قوی هم بخورید باز هم اگر مراقب موهایتان نباشید فایده‌ای نخواهد داشت!

به گزارش راهنماتو، یکسری از موارد هستند که بسیار ابتدایی است ولی اگر آنها را نادیده بگیرید خودتان ضرر خواهید کرد و هیچوقت از موی بلند زیبا و سلامت برخوردار نخواهید بود.

مو هم یکی از اعضای بدن است و برای اینکه سلامت بماند باید مانند بقیه اندام‌ها مورد توجه باشد. حتما تا به حال با دیدن فردی که موهای پرپشت و درعین حال سلامت و زیبا دارد چشمانتان برق زده و آرزو کرده‌اید که شما هم موهایی به آن زیبایی داشته باشید؟! در اینکه خیلی از افراد به صورت ژنتیک موهای خوبی دارند شکی نیست، ولی همین موی ژنتیکی سالم و زیبا هم با رسیدگی نکردن و در واقع بد مراقبت کردن می‌تواند به نابودی کامل برسد!

راهنماتو چند پیشنهاد ساده و بدون هزینه برای شما دارد که درواقع یک نوع سبک رفتاری با موهاست! اگر آنها را انجام بدهید مطمئن باشید آسیب دیدن موهایتان به حداقل خواهد رسید.

  • وقتی از حمام می‌آیید و موهایتان خیس است با همان موهای خیس نخوابید! حتی اگر آنها را به حوله بپیچید باز هم کار درستی نیست. علاوه بر اینکه دچار سردرد خواهید شد پیچیده شدن مو برای ساعت‌ها در محیطی مرطوب و بدون فضا و هوا موجب موخوره می‌شود.

مو

  • وقتی موهایتان خیس است به هیچ عنوان آنها را شانه و برس نکشید! این کار ریشه‌های موهای شما را سست خواهد کرد. حتی اگر عجله هم دارید این کار برای شما جز ضرر چیزی ندارد! اجازه بدهید مو در دمای محیط خشک بشود.
  • موهای خیس خیس را سشوار نکشید! فرض کنید قرار است سرکار بروید یا به مهمانی دعوت شده‌اید و همین که از حمام می‌آیید موهای خیس خیس را در حالی که از آنها آب می‌چکد سشوار می‌کشید! این کار به معنای نابود کردن آنهاست! اجازه بدهید کمی از آب جذب موهایتان بشود و اگر قصد سشوار کشیدن دارید بعدا اقدام کنید.
  • اگر موهای شما دکلره شده است و به این واسطه خشک و بی جان است به سراغ کراتینه کردن آنها نروید! مخصوصا که تراپی مو با اتوی داغ خیلی راحت و آسان آنها را از بین می‌برد! اگر قصد صاف کردن و احیای مو دارید از روش‌های دیگر استفاده کنید و نظر متخصص را حتما جویا شوید!
  • اگر از افرادی هستید که همیشه موهایتان را دم اسبی می‌بندید یا به حالت گوجه‌ای بالای سرتان فیکس می‌کنید باید بدانید که این کار آسیب‌های زیادی به موهای شما وارد خواهد کرد. به دلیل اینکه ریشه‌ی موهایتان تحت فشار قرار می‌گیرد به مرور زمان از آن نواحی دچار ریزش می‌شود و با خالی شدن مو در آن قسمت‌ها روبه رو خواهید شد.
  • استفاده از کش‌های سیم تلفنی را به صورت همیشگی و دائم کنار بگذارید. از کش‌های معمولی و کلیپس استفاده کنید. اجازه بدهید ریشه‌های موهایتان در آرامش و استراحت باشند.
  • برای استخر رفتن حتما قبل از ورود به آب موهایتان را خیس کنید. به خیس شدن موها کلر آسیب کمتری به آنها خواهد زد. استفاده از کلاه مناسب با جنس مرغوب هم فراموش نشود.
  • خیلی افراد برای اینکه موهای فر زیبا و جذاب داشته باشند بعد از حمام آنها را می‌بافند که این کار موجب پوسیدگی ریشه و ایجاد موخوره خواهد شد. اگر هم قصد بافتن مو دارید حتما بعد از اینکه کمی از خیس بودن کامل خارج شد با باد ملایم سشوار آنها را خشک کنید و بعد ببافید. این کار از آسیب‌های جدی به موهای شما جلوگیری خواهد کرد شما هم به مراد دلتان می‌رسید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها