اگه برای عید رفتی قشم، این غذاها رو توی این رستوران‌ها امتحان کن!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۵ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.3 دقیقه

راهنماتو- آب‌وهوای دلانگیز جنوب ایران در بهار و جاذبه‌های طبیعی گردشگری آن یک طرف، اما غذاهای محلی آن طرف دیگر ماجرا است. غذاهای جنوبی، بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ جنوبی‌ها هستند که هرگز نباید از دست داد. اکثر این غذاها از مواد خوراکی‌ دریایی تهیه می‌شوند که از همان اطراف صید شده‌اند. یعنی مواد خوراکی تازه و اورگانیک در کنار طعمی تازه برای ما قرار می‌گیرند که می‌تواند سفر عیدانه ما را زیرورو کند. اما، اکثر ما بهترین غذاهای محلی جنوب را نمی‌شناسیم، یا اگر بشناسیم، نمی‌دانیم در کدام رستوران می‌توانیم بهترین مزه از همان غذا را تجربه کنیم. بنابراین راهنماتو در این مقاله بهترین غذاهایی که در رستوران‌های مختلف جنوب سرو می‌شوند را به شما معرفی خواهد کرد.

1. میگو دوپیازه در رستوارن خوان بوم

1

به گزارش راهنماتو، میگو دوپیازه یکی از لذیذترین غذاهای جنوب ایران است که حتما باید آن را امتحان کنیم. همانطور که از نام این غذا بر می‌آید، پایه اصلی آن پیاز و میگو است، اما ادویه‌های خاص جنوبی دارد و شیوه‌ی پختن آن کمی متفاوت است تا میگو مثل لاستیک نشود.

1

اگر برای عید به جنوب کشور سفر کردید و خواستید میگو دو پیازه بخورید، بهتر است به رستوران خوان بوم بروید. رستوران خوان بوم واقع در قشم، خیابان خلیج فارس، روبه‌روی مجتمع تجاری ستاره است. این رستوران از ساعت 12 ظهر تا نیمه شب باز است.

2. قلیه ماهی در رستوران سی‌رول

1

قلیه ماهی یکی از مشهورترین غذاهای جنوب ایران است که با ماهی شیر یا زبیدی درست می‌شود، برای طعم‌دهی به این ماهی‌ها از سبزی‌های معطر مخصوص، تمر هندی و ادویه‌جات مخصوص استفاده می‌شود که همین موضوع باعث می‌شود طبخ آن کار هر کسی نباشد.

1

اگر برای عید به جنوب کشور سفر کردید، قلیه ماهی را در اولویت غذاهایتان بگذارید، آن هم در رستورانی مثل رستوران سی‌رول قشم که علاوه‌‌بر ارائه غذایی باکیفیت و خوش خوراک، محیطی دلچسب و زیبا دارد. برای رفتن به رستوران سی‌رول و خوردن یک قلیه ماهی درجه یک بهتر است به خیابان دانش در قشم بروید که در چهارراه رسالت و میدان شهدا قرار گرفته است.

3. صدف و خرچنگ در رستوران حاج غفور

1

اگر فکر کرده‌اید که صدف و خرچنگ خوردن فقط برای خارجی‌ها است، حتما به جنوب کشور و جزیره قشم نرفته‌اید. در این جزیره می‌توان صدف‌ها و خرچنگ‌ها را تازه به تازه صید کرده و آن را برای پخت آماده کرد. به هر رو، صدف و خرچنگ غذاهایی بین‌المللی محسوب می‌شوند و طبخ آن نیز در هر جای دنیا به شیوه‌ای خاص انجام می‌شود.

1

رستوان حاج غفور در قشم نیز صدف و خرچنگ را به شیوه‌ای خاص و با طعمی دلپذیر تهیه کرده و از گردشگران پذیرایی می‌کند. برای رفتن به رستوران حاج غفور بهتر است باید به بخش شرقی بلوار خلیج فارس در قشم بروید، سپس مسجد شیخ حاجی رمضان را پیدا کنید که این رستوران جنب آن است.

4. هواری میگو در رستوران خنجی زاده

1

هواری میگو یکی از اصیل‌ترین غذاهای جنوبی است که در هر بخش آن به شیوه متفاوتی طبخ می‌شود. این غذا که به میگو پلو نیز معروف است، با مخلوطی از میگو و برنج به همراه سبزی‌های معطر درست می‌شود. اگر بخواهید برای امسال عید، غذایی جدید و خوشمزه را در جنوب ایران امتحان کنید، توصیه می‌کنیم به رستوران خنجی زاده رفته و هواری میگو سفارش دهید.

1

برای رفتن به رستوران خنجی زاده که در جزیره هرمز واقع شده است، بهتر است به سمت خیابان 12 فروردین در میدان شهدا حرکت کنید. (اگر به رستوران خنجی زاده رفتید، بشقاب ویژه آن را حتما امتحان کنید!)

5. سمبوسه کوسه کنار دریا

1

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توانید در جنوب ایران تجربه کنید، خوردن سمبوسه کوسه، آن هم کنار دریا است. قرار نیست که وقتی در سفریم مدام به رستوران‌های شیک برویم و پول زیادی خرج کنیم، کافی است کنار دریا کمی قدم بزنیم و آشپزهای خوش‌برخوردی را پیدا کنیم که در حال فروش سمبوسه کوسه هستند.

1

به جز سمبوسه کوسه که جزو غذاهای محلی خوشمزه جنوب است، می‌توانیم نون تُمُشی و انواع شیرینی‌ها و نان‌های محلی را نیز کنار دریا پیدا کنیم و از طعم خوش آن لذت ببریم.

6. فلافل و بندری در فست فود ساحل

1

اگر تهرانی باشید یا در استان‌های دیگری به جز جنوب زندگی کنید، حتما در حسرت خوردن یک فلافل یا بندری، آن هم درست به شیوه‌ی خود جنوبی‌ها در شهر خودتان مانده‌اید. این دو ساندویچ خوشمزه، حتی اگر در دل جنوب هم نباشیم، ما را به یاد بندرعباس و قشم می‌اندازند. بنابراین، با توجه به اینکه جنوب مهد فلافل و بندری است، به اکثر فلافلی‌هایش می‌توان اعتماد کرد.

1

به هر رو آن‌ها هرگز فوت کوزه گری خود را به ما نخواهند گفت. اما، اگر نتوانستید پیرامون ساحل فافلی پیدا کنید، به فست فود ساحل بروید. برای رفتن به فست فود ساحل بهتر است به بلوار هرمز واقع در قشم بروید که در نزدیکی بلوار آب شیرین کن است.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها