اگر امسال عید از جاده چالوس نری این جاها؛ انگار هیچ جا نرفتی!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۸ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- کمتر ایرانی پیدا می‌شود که در طول سال، چند روزی را دل به دریا نزند و از فضای شهری به سمت جاده چالوس فرار نکند. جاده چالوس، در دل‌ کوهایی زیبا ما را از کرج به چالوس می‌رساند. این جاده‌ چه عاشقانه‌هایی که به خود ندیده و چه رنج‌های انسانی را که در خود مخفی نکرده است. اما، نکند حین سفر، گاز ماشین را پر کنیم و مستقیم به سمت ساحل برویم؟ نکند به گوشه و کنار جاده چالوس و مکان‌هایی که او ما را به آن‌جا می‌رساند سر نزنیم، کنار رود ننشینیم و در برابر سد نایستیم و نگوییم: «نگاه کن آب سد چقدر کم شده! خدا کنه بارون بیاد!». راهنماتو در این مقاله 4 نقطه بکر را به شما معرفی می‌کند که جاده چالوس ما را به آن رسانده و می‌تواند مقصد خوبی برای سفر نوروزی باشد.

ییلاق گرسماسر در مازندران

1

به گزارش راهنماتو، ییلاق گرسماسر در مازندران می‌تواند یک مکان بکر برای تعطیلات نوروزی باشد که جاده چالوس ما را به آن می‌رساند. ما از بلندای کوه دزکول در گرسماسر، کل تنکابن و رامسر را زیر پا خواهیم داشت. گوشه‌ای از این بهشت ناشناخته چشمه‌ای خنک ما را مدهوش می‌کند و گوشه‌ای دیگر درختان سربه‌فلک کشیده‌ای که آسوده نفس کشیدن را برای ما به همراه دارند. دشت‌های سرسبز این ییلاق زیبا، صدها سال است که محلی برای اقامت انسان‌ها بوده. اگر می‌گویید نه باید به قلعه گرسماسر نگاه کنید که در زمان‌های قدیم به گرزمان معروف بوده است. برای رفتن به ییلاق گرسماسر بهتر است از جاده چالوس به سمت رامسر برویم و همجوار آن خود را به کتالم برسانیم. پس از گذر کردن از کتالم به جاده آسفالت شده‌ای می‌رسیم که ما را رهسپار گرسماسر خواهد کرد.

ییلاق لپاسر در مازندران

1

اگر جاده چالوس را بگیرید و به سمت رامسر رهسپار شوید از مسیرهایی به ییلاق لپاسر خواهید رسید. مرتعی زیبا برای چرای حیوانات و دویدن اسب‌ها در دل دشت. منظره‌ای خیره‌کننده که ممکن است نظر شما را به طور کل درباره جهان آفرینش عوض کند. شاید برایتان جذاب باشد که بدانید بسیاری از کوهنوردان وقتی قصد صعود به قله سماموس را دارند، حتما از ییلاق لپاسر گذر خواهند کرد. برخی از آن‌ها از چشمه آب معدنی سیه چشمه نیز آب می‌نوشند تا طعم واقعی آبِ سالم را بچشند. نکته جالب این است که در ییلاق لپاسر پلی تک دهنه به قدمت دوره قاجار وجود دارد که در دل طبیعت ساخته شده است. برای رفتن به ییلاق لپاسر باید از جاده چالوس به سمت تنکابن رفته و خودتان را به روستای نمکدره یا جواهرده برسانید و سپس با اسب یا پای پیاده به لپاسر بروید.

روستای ناتر در مازندران

1

این بار قرار است از دل جاده چالوس به بام چالوس بروید؛ آن هم به روستای ناتر. روستایی که جنگلی از ابر را پیش چشمان شما می‌آورد. دقت کنید، ما نمی‌توانیم روی این ابرها قدم بزنیم، اما می‌توانیم تا هر زمان که دوست داشتیم خیال‌پردازی کنیم، خاطراتمان را بنویسیم، خلق کنیم و برای ادامه زندگی در شروع سال جدید از طبیعت الهام بگیریم. روستای ناتر بیش از 2500 سال است که محلی امن برای انسان‌ها تلقی شده. روستایی که محل تجمع درخت‌های گردو، صنوبر، سیب و فندوق است. در این روستان 44 چشمه وجود دارد که از دلشان آبی گوارا بیرون می‌آید؛ شاید به همین دلیل است که نام آن را ناتر گذاشته‌اند. یکی از معروف‌ترین چشمه‌های روستای ناتر چشمه «شفابخش» است که نام اصلی آن چشمه  «آب معدنی داریو» است. برای رفتن به روستای ناتر، وقتی در جاده چالوس هستید و 50 کیلومتر مانده به چالوس برسید، باید دل را به جاده فرعی بزنید که شما را به ناتر می‌رساند.

روستای لاویج در مازندران

1

اگر بخواهید در دل جنگل، رهسپار روستایی شوید با طبیعتی بکر، باید از جاده چالوس به سمت جاده نور بروید. جاده‌ای که هیچ دست‌کمی از جاده چالوس ندارد. ما از جاده نور قرار است به سمت روستای لاویج برویم، روستایی جذاب که با یک آب گرم جذاب پذیرای شما است. آبشارهای اطراف روستای لاویج به قدری زیبا هستند که ما را به یاد بهشت می‌اندازند چراکه از کوه‌هایی سرسبز و مرتفع به زمین می‌ریزند. به عنوان مثال آبشار حرام او که از دل خزه‌هایی سبز رنگ قطره قطره پایین می‌ریزند و ما را مدهوش زیبایی‌های خود می‌کنند. جنگلی که روستای لاویج در آن قرار دارد، جنگلی سرسبز در دامنه کوه‌های البرز است، اما نکته جذاب، هیرکانی بودن این جنگل است. اگر از قدمت بخواهیم برای شما حرفی بزنیم، باید بگوییم که روستای لاویج بیش از 2000 سال قدمت دارد اگر می‌پرسید چرا باید به گورهای گبری اشاره کنیم که از کاوش‌های باستان شناسانه از این روستا به دست آمده است. برای رفتن به روستای لاویج باید از جاده چالوس به سمت نور و چمستان حرکت کنید، جاده این روستا 3 کیلومتر مانده به چمستان شروع می‌شود.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی
چهره ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد
چهره ها

چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.9 دقیقه
تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه
چهره ها

تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
 فال ابجد امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال و طالع بینی

فال ابجد امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.4 دقیقه
 فال حافظ امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال و طالع بینی

فال حافظ امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.5 دقیقه
(ویدئو) طرز پخت یک غذای جدید، فوری و خوشمزه با تخم مرغ و کالباس در خانه
آشپزی

(ویدئو) طرز پخت یک غذای جدید، فوری و خوشمزه با تخم مرغ و کالباس در خانه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه