4 نقطه گردشگری گیلان که هیچکس نمی‌شناسه!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۹ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- ما دوست داریم با طبیعت پیوند برقرار کنیم چون طبیعت می‌تواند حواس ما را تحریک کند؛ وقتی در آغوش طبیعت قرار می‌گیریم، عطرهای تازه را استشمام می‌کنیم، منظره‌هایی جدید و دست‌نخورده می‌بینیم، بافت‌هایی نو را لمس می‌کنیم، صدای حیوانات و حتی خش خش درختان را می‌شنویم و حتی ممکن است میوه‌ای جدید بیابیم و طعمی تازه را بچشیم. بنابراین، هر زمان که سرمان کمی خلوت‌تر باشد، به طبیعت پناه می‌بریم. اما، اگر مکانی که انتخاب کرده‌ایم خاص باشد بیش از پیش لذت خواهیم برد. به‌عنوان مثال گیلان، منظره‌هایی دارد که حسِ برتری طبیعت نسبت به ما را توجیه می‌کند. بنابراین راهنماتو در نظر دارد در این مثاله 4 نقطه گردشگری بکر گیلان را به شما معرفی کند تا در اولین فرصت حواستان را درگیر کنید.

1. روستای مرکیه در گیلان

1

به گزارش راهنماتو، روستای مرکیه در گیلان یکی از آن روستاها با طبیعت بکر است که کمتر کسی آن را می‌شناسد. مرکیه روستایی است که تا چشم کار می‌کند مزارع برنج می‌بینیم و عطر دل‌انگیز آن را بو می‌کشیم. در این روستا، سومین آبشار بلند گیلان از ارتفاعی چند متری به آغوش زمین بازمی‌گردد که نامش آبشار ویسادار است. این روستا با کلبه‌هایی زیبا می‌تواند مکان مناسبی برای اقامت شما باشد، در حالی که از جاده گیلوان تنها 5 دقیقه با ماسوله فاصله دارد . با قلعه رودخان یک ساعت. وقتی به این روستای زیبا در توابع ماسال می‌رویم به راحتی درمیابیم که فضای شهری و روستایی نیز می‌توانند به صلح برسند. راستی در روستای مرکیه یک آبگیر زیبا و جذاب هم وجود دارد که جذابیت آن را چند برابر کرده است. برای رفتن به روستای مرکیه یا صومعه‌سرا در گیلان باید از جاده رشت به گیلان بروید و سپس مسیر خود را به سمت صومعه‌سرا ادامه دهید.

2. روستای دُرفک در گیلان

1

اگر دوست دارید به قله‌ای 2700  متری از سطح دریا برسید، یا حتی آن را از پایین نظاره کنید، بهتر است به روستای درفک در گیلان بروید که روزی کوهی آتشفشانی بوده. نترسید! حالا دیگر هیچ خبری از مواد مذاب نیست... حالا درفک سراسر زیبایی است. این منطقه شما را به یاد کارتون‌هایی می‌اندازد که در دل یک روستا می‌گذشتند. در درفک، غاری یخی نیز وجود دارد که جذابیت آن را برای ما چند برابر می‌کند. دوست دارید بدانید درفک به چه معناست؟ زمانی بود که محلی‌ها درفک را دال فک صدا می‌زند، به معنای آشیانه عقاب. فراموش نکنید که عقاب‌ها هرگز جای بدی را برای آشیانه ساختن انتخاب نمی‌کنند. سرسبزی درفک در برابر مه و طلوع خورشید، منظره‌ای خیال‌انگیز در دشت‌های درفک برای شما به همراه خواهد داشت، پس حتما به آن سر بزنید. برای رفتن به درفک در گیلان نیز باید به پارک جنگلی سراوان بروید و در امتداد سیاه دشتبن رفته رفته به آن برسید.

3. ییلاق خصیل دشت در گیلان

1

کمتر کسی پیدا می‌شود که با شنیدن نام املش، منظره‌ای جذاب از طبیعت در ذهنش نقش نبندد. حالا قرار است در آغوش املش و در منطقه خصیل دشت قرار بگیریم. جالب است بدانید که اگر به خصیل دشت بروید، درواقع در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار گرفته‌اید. این یک فاصله فضایی برای انسان شهرنشین است. شاید بتوان همین مساله را دلیلی برای بکر بودن خصیل دشت دانست. نبود ویلاهای آن چنانی و اعیانی در خصیل دشت و مجاورت آن با روستاهایی که همگی بافت طبیعی خود را حفظ کرده‌اند باعث شده که ما خصیل دشت را دست نخورده بدانیم. فراموش نکنید که ممکن است از زبان کسی ییلاقی به نام خصیب دشت بشنوید، این ییلاق همان خصیل دشت خودمان است. برای رفتن به ییلاق خصیل دشت در گیلان باید ابتدا به ییلاق‌های جنوبی املش رفته سپس به سمت لات لیل بروید. پس از هفت کیلومتر به خصیل دشت می‌رسید.

4. ییلاق هاچاقیه در گیلان

1

ممکن است که در میان ییلاق‌های بکر و زیبای گیلان نام چوبر را شنیده باشید، نظرتان چیست که در این ییلاق خاص، ییلاقی منحصربه‌فردتر پیدا کنید که نامش هاچاقیه است؟ ییلاق هاچاقیه نام دو قله‌ای است که کنار یکدیگر کوهان شتر را به یاد ما می‌آورند. چشمه‌سارهایی که از این کوه زیبا جاری است یکی از مهم‌ترین علت‌ها است برای اینکه ما هاچاقیه را انتخاب کنیم. هاچاقیه مرتعی بلندپرواز است که انگار بر روی ابرها قرار گرفته است. هوای دل‌انگیز و پوشش گیاهی آن نیز به صورتی است که توانسته میزبان بسیاری از جانوران باشد. (اسبی وحشی را در نظر بگیرید که جلوی چشمانتان می‌دود تا به یکی از چشمه‌ها خود را برساند و گلویی تازه کند!). برای رفتن به ییلاق هاچاقیه در گیلان بهتر است اول خود را به تالش برسانید سپس رهسپار چوبر شوید، در ادامه مسیر با کمک گرفتن از بومیان می‌توانید هاچاقیه را پیدا کنید!

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی
چهره ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد
چهره ها

چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.9 دقیقه
تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه
چهره ها

تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
 فال ابجد امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال و طالع بینی

فال ابجد امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.4 دقیقه
 فال حافظ امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال و طالع بینی

فال حافظ امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.5 دقیقه
(ویدئو) طرز پخت یک غذای جدید، فوری و خوشمزه با تخم مرغ و کالباس در خانه
آشپزی

(ویدئو) طرز پخت یک غذای جدید، فوری و خوشمزه با تخم مرغ و کالباس در خانه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه