5 کتاب دیوانه‌کننده عاشقانه که حتما باید با همسرتان بخوانید

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 7.1 دقیقه

راهنماتو- فرض کنید در فصل زمستان هستید و در یک عصر برفی هیچ جمله یا خاطره‌ای برای تعریف کردن ندارید. یعنی هیچ حرفی نیست که بتواند یک عصر عاشقانه را بین شما و همسرتان بسازد. در این موقعیت، بهترین کار آماده کردن یک مبل راحت برای نشستن و کتاب خواندن است. کنار شومینه یا پنجره؛ فرقی ندارد. شما با هر جمله، حرفی برای گفتن به همسرتان پیدا می‌کنید، دوباره عاشق می‌شوید و حس روز اول عاشق بودن را تجربه می‌کنید. اما، نمی‌توان به هر کتابی اعتماد کرد. شاید یک پایان دلسردکننده شما را از هر چه کتاب خواندن است، زده کند. اما، راهنماتو با 5 کتاب خاص به سراغ شما آمده، کتاب‌هایی که قرار است عصری دل‌انگیز و عاشقانه را برای شما و همسرتان رقم بزند.

1. کتاب «چشمهایش» نوشته بزرگ علوی

1

به گزارش راهنماتو، رمان‌های عاشقانه فارسی‌زبان، حس‌وحال عاشقانه به سبک ایرانی را به ما عرضه می‌کنند. از این رو خواندن کتابی جذاب از یک نویسنده مطرح ایرانی، مثل بزرگ علوی می‌تواند انتخابی منحصربه‌فرد برای یک عصر عاشقانه باشد. بزرگ علوی، نویسنده واقع‌گرای ایرانی کتاب «چشمهایش» را در سال 1331 به چاپ رسانده است. داستان کتاب «چشمهایش» درباره دختری ثروتمند به نام فرنگیس است که برای ادامه تحصیل به پاریس می‌رود و متوجه می‌شود که در این زندگی چیزی برای ارائه کردن ندارد. به همین خاطر به ایران باز می‌گردد تا در جریانات سیاسی فعال شود. در این میان او درگیر مسائلی عاشقانه نیز می‌شود که به‌شکلی بسیار قوی عجین شده با مسائل سیاسی و اجتماعی ایران در آن سال‌ها است. بنابراین، کتاب «چشمهایش» کتابی است که می‌تواند عصری عاشقانه برای ما بسازد.

قسمتی از کتاب «چشمهایش» اثر بزرگ علوی

1

بعضی چیزها را نمی‌شود گفت. بعضی چیزها را احساس می‌کنید. رگ و پی شما را می‌تراشد، دل شما را آب می‌کند، اما وقتی می‌خواهید بیان کنید می‌بینید که بی‌رنگ و جلاست. مانند تابلوئیست که شاگردی از روی کار استاد ساخته باشد. عینا همان تابلوست. اما آن روح، آن چیزی که دل شما را می‌فشارد، در آن نیست.

2. کتاب «راه طولانی بود از عشق حرف زدیم» نوشته رسول یونان

1

رسول یونان، نویسنده‌ای ایرانی است که همواره کتاب‌هایش قلب مردم را تسخیر می‌کند. طبق گفته رسول یونان، این مردم هستند که به او موجودیت (وجود خارجی) می‌دهند. کتاب «راه طولانی بود از عشق حرف زدیم» را رسول یونان در سال 1396 به چاپ رسانده است. داستان این کتاب درباره مردی به نام مصطفی است که در کار، عشق و زندگی شکست می‌خورد. در دل رمان، مصطفی به نقطه‌ای می‌رسد که ترجیح می‌دهد از این خاکستری که از او مانده، برخیزد و زندگی جدیدی شروع کند. در کتاب «راه طولانی بود از عشق حرف زدیم» همه چیز از آزادی یک قناری دوباره شروع می‌شود که می‌تواند موضوعی دل‌انگیز برای یک عصر عاشقانه باشد.

قسمتی از کتاب «راه طولانی بود از عشق حرف زدیم» اثر رسول یونان

1

پدربزرگ می‌گفت: «خیلیارو می‌شناسم که کنار دریا اتراق کردن!» وقتی سوال می‌کردیم: «اگه یکی نخواد کنار دریا زندگی کنه تکلیفش چیه؟» جواب می دادند: «ما دریا رو فقط مثال زدیم! بره به یه جای دیگه! دنیا پر از جاهای قشنگه!» بعد توضیح می دادند که دریا از نظر آن‌ها نام تمام جاهایی‌ست که در آن‌ها می‌شود راحت زندگی کرد.

3. کتاب «دختر کاغذی» نوشته گیوم موسو

1

گیوم موسو نویسنده‌ای فرانسوی زبان است که با کتاب «و بعد» به شهرت رسید. در واقع این کتاب او توانست میلیون‌ها فروش داشته باشد و به 23 زبان رایج دنیا برگردان شود. کتاب «دختر کاغذی» نیز یکی دیگر از کتاب‌های گیوم موسو است که در ژانر عاشقانه نوشته شده است. این کتاب تصویر نویسنده‌ای را نشان می‌دهد که قرار است از یک زن الهام بگیرد. آن هم زنی که پیش‌تر خودش در یکی از رمان‌های پرفروشش خلق کرده است. داستان عاشقانه تام و بیلی تبدیل به داستانی خواندنی و عاشقانه برای یک عصر دل‌انگیز می‌شود که واقعیت و رویا را به یکدیگر آمیخته است.

قسمتی از کتاب «دختر کاغذی» اثر گیوم موسو

1

خیلی وقت است که می‌خواهم برایتان بنویسم. اسمم پاتریشیا است. سی و یک ساله، و مادر تنها دو فرزند هستم. من تا آخرین نفس مردی را که عاشقش بوئم و با او تشکیل خانواده دادم، همراهی کردم. او از بیماری عصبی رنج می‌برد... قصه ما چقدر کوتاه بود... من فقط امیدوارم یک بار دیگر شانس عاشق شدن و دوست داشته‌شدن را داشته باشم. ممنونم که کمکم کردید دوباره به زندگی برگردم.

4. کتاب «جنگل نروژی» نوشته هاروکی موراکامی

1

هاروکی موراکامی، نویسنده‌ای ژاپنی است که پس از طبع‌آزمایی در عرصه نویسندگی و دریافت جایزه گونزو برای اولین کتابش، بالاخره تصمیم گرفت که نویسندگی را به‌عنوان یک شغل تمام‌وقت انتخاب کند. موراکامی کتاب «جنگل نوروژی» را در سال 1987 به چاپ رسانده است. داستان کتاب «جنگل نروژی» درباره رابطه دختر و پسری دانشجو است که پس از مرگ یکی از عزیزانشان به کام افسردگی کشیده می‌شوند. یکی از آن‌ها، هر روز بیش از پیش تنهایی دنیای خود را در آغوش می‌گیرد و دیگری برای فرار از غصه، بیش از پیش خود را در آغوش پیدا می‌کند. داستان مالیخولیایی «جنگل نروژی» از نواخته شدن چند آکورد از آهنگی با همین نام شروع می‌شود و واتانابه را به سفری در گذشته فرامی‌خواند. این کتاب، یکی از زیباترین کتاب‌هایی است که می‌توانیم برای یک عصر عاشقانه انتخاب کنیم.

قسمتی از کتاب «جنگل نروژی» اثر هاروکی موراکامی

1

به روش خودم از یک سالی که همراهم بودی، از تو سپاسگزارم. اگر هیچ چیز دیگر را باور نمی‌کنی، لطفا این را باور کن. این تو نبودی که به من صدمه زدی. من خودم این کار را کردم و این چیزی است که واقعا احساس می‌کنم. اما در حال حاضر آماده‌ی دیدنت نیستم. دوست دارم تو را ببینم، ولی برای این دیدار آماده نیستم. لحظه‌ای که احساس کنم آماده‌ام، برایت می‌نویسم. آن زمان شاید بتوانیم یکدیگر را بهتر بشناسیم. همان طور که گفتی، شاید این کاری است که باید انجام دهیم: بهتر شناختن یکدیگر.

5. کتاب «عشق در زمان وبا» نوشته گابریل گارسیا مارکز

1

یکی از بهترین نویسنده‌هایی که همواره می‌توان روی او حساب باز کرد و به کتاب‌هایش اعتماد داشت، گابریل گارسیا مارکز، نویسنده کلمبیایی است. اکثر ما مارکز را با کتاب پیچیده و جذاب «صد سال تنهایی» می‌شناسیم. اما، حالا فرصت آن رسیده که به دنیای عاشقانه رمان‌های مارکز سفر کنیم. کتاب «عشق در زمان وبا» یا «عشق سالیان وبا» درد عشق را با بیماری طاعون و وبا یکسان نشان می‌دهد. داستان کتاب «عشق در زمان وبا» داستان عشق مردی است که پنجاه و اندی سال در غم عشق فرمینا می‌‎سوزد. در حالی که فرمینا مجبور به ازدواج با یک پزشک شده است. حالا که شوهر فرمینا رو به مرگ است، او خیال می‌کند که می‌تواند دوباره عطر عشق را از نزدیک با مشامش حس کند. بیان کردن یک دوستت دارم می‌تواند یک خواستگاری دیگر را به همراه داشته باشد.

قسمتی از کتاب «عشق در زمان وبا» اثر گابریل گارسیا مارکز

1

بعد نگاهی به فلورنتینو آریثا انداخت؛ به آن اقتدار شکست ناپذیرش، به آن عشق دلیرانه‌اش. عاقبت به این نتیجه رسید که این زندگی است که جاودانی است، نه مرگ. از او پرسید: «ولی شما فکر می کنید که ما تا چه مدت می‌توانیم به این آمد و رفت ادامه بدهیم؟»

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

ریاست جمهوری بعدی ایران یک ساله خواهد بود یا چهار ساله؟
دانستنی ها

ریاست جمهوری بعدی ایران یک ساله خواهد بود یا چهار ساله؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
طرز تهیه املت لوبیا شاپوری، صبحانه خوشمزه گیلانی
آشپزی

طرز تهیه املت لوبیا شاپوری، صبحانه خوشمزه گیلانی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.1 دقیقه
 چرا برخی سرطان‌ها بعد از درمان عود می‌کنند؟
دانستنی ها

چرا برخی سرطان‌ها بعد از درمان عود می‌کنند؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.4 دقیقه
اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس جمهور
اخبار

اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس جمهور

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
ژست جالب یک موتورسوار در میان سیل وایرال شد
اخبار

ژست جالب یک موتورسوار در میان سیل وایرال شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .5 دقیقه
بورس تعطیل شد
اخبار

بورس تعطیل شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه