افزایش فضایی ذخیره سازی اتاق نشیمن با 11 ایده کاربردی

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو- ایده‌های ذخیره‌سازی اتاق نشیمن ممکن است در ابتدا به اندازه انتخاب یک مبلمان شیک یا رنگ آمیزی دیوار هیجان‌انگیز به نظر نرسند، اما بخش کلیدی داشتن یک دکوراسیون کاربردی است و می تواند به اندازه عملکرد، از نظر زیبایی شناسی نیز دلپذیر باشد. اتاق‌های نشیمن معمولا فضاهایی چند منظوره هستند که برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده، تماشای تلویزیون، استراحت و حتی اتاق غذاخوری و دفترکار مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل داشتن یک فضای ذخیره سازی مناسب در چنین مکانی می تواند علاوه بر ظاهر زیبا، شلوغی و بی نظمی فضا را نیز کاهش دهد. در ادامه چند نمونه از ایده های جالب و هوشمندانه ذخیره سازی اتاق نشیمن را مشاهده می کنید:

1- ساخت یک کتابخانه دیواری

به گزارش راهنماتو، در سال جدید گرایش «قفسه های دیواری کتاب» در خط مقدم قرار دارد. می توانید فضای یک دیوار را به ساخت یک کتابخانه دیواری شیک و کاربردی اختصاص دهید. یک کتابخانه اگر به زیبایی طراحی و چیدمان شود، می تواند به اندازه یک کاغذ دیواری شیک تاثیرگذار باشد. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید، این کتابخانه که روزی یک دیوار سفید رنگ بود، اکنون به یک فضای کاربردی برای ارائه کتاب های گوناگون تبدیل شده است و جذابیت بصری چشمگیری دارد. علاوه بر این، در جدا کردن فضای دو اتاق نیز بسیار کاربردی عمل کرده است.

دکوراسیون


2- کابینت های سفارشی

استفاده از کابینت های سفارشی و متناسب با رنگ اتاق نشیمن به شما کمک می کند تا از هر اینچ مربع از فضای اتاق نشیمن نهایت استفاده را ببرید و آن را به حداکثر برسانید. در این تصویر با تعبیه کابینت های هم رنگ با دیوار اتاق نشیمن در دو طرف شومینه یک فضای ذخیره سازی کاربردی برای قرار دادن لوازم مختلف ایجاد شده است.

دکوراسیون


3- استفاده از فضای اطراف طاقچه

طاقچه های اتاق نشیمن مکان مناسبی برای ایجاد یک فضای ذخیره سازی کاربردی هستند. صرف نظر از اینکه این فضا چقدر باریک است، می توانید به کمک ایده های کاربردی این فضا را به حداکثر برسانید. در این تصویر ار فضای خالی اطراف یک طاقچه باریک و یک شومینه شیک برای قرار دادن چند قفسه و کمد استفاده شده است.

دکوراسیون


4- تبدیل انباری گوشه اتاق نشیمن به کافی بار خانگی

می توان فضای خالی انباری گوشه اتاق نشیمن را با ایده های خلاقانه به یک کافی بار خانگی تبدیل کرد. کافی است از یک کابینت جادار سفارشی و متناسب با اندازه فضا برای این کار استفاده کنید. یک کافی بار خانگی علاوه بر خلاص کردن شما از مراجعه روزانه به کافه، جلوه ویژه ای به دکوراسیون منزل شما می بخشد و محلی آرام و دنج برای گفت و گو و معاشرت اعضای خانواده ایجاد می کند.

دکوراسیون


5- تبدیل تلویزیون به یک نقطه کانونی

تلویزیون ها اغلب نقطه کانونی اصلی یک اتاق نشیمن هستند، اما اکثر ما دوست نداریم یک صفحه سیاه بزرگ بر این فضا تسلط داشته باشد. با طراحی یک فضای ذخیره سازی کاربردی در اطراف تلویزیون، می توان نقطه کانونی جذاب تری ایجاد نمود. قفسه های سفید اطراف تلویزیون و کمد طوسی رنگ جذابیت بصری فوق العاده ای به این نقطه کانونی بخشیده اند.

دکوراسیون


6- ایجاد یک فضای ذخیره سازی سفارشی

از ایده‌های قفسه‌بندی اتاق نشیمن گرفته تا کابینت‌ و نقطه کانونی، ایجاد یک فضای ذخیره سازی سفارشی در اتاق نشیمن می تواند یک طراحی منحصربه فرد متناسب با اندازه فضا و نیازهای شما ایجاد کند. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید، قفسه های دیواری چوبی سفارشی، علاوه بر ایجاد یک فضای ذخیره سازی کاربردی جذابیت بصری فوق العاده ای به فضای اطراف تلویزیون بخشیده اند.

دکوراسیون


7- خلق یک فضای شاد و رنگارنگ

ایده‌های ذخیره‌سازی اتاق نشیمن باید علاوه بر کاربردی بودن، طراحی و رنگ بندی زیبایی داشته باشند. قفسه‌ها و کمدهای توکار را با رنگ های مطابق با سلیقه و سبک شخصی خود تزئین کنید. مانند این قفسه های آبی خوش رنگ که در کنار دیوارهای نود و مبلمان صورتی رنگ جلوه زیبایی به فضای اتاق بخشیده اند.

دکوراسیون


8- ترکیب قفسه های باز و بسته

هنگام برنامه ریزی برای ایده های ذخیره سازی اتاق نشیمن، استفاده از ترکیبی از انبارهای باز و بسته اغلب بهترین ایده است. با این کار، می توان اقلام زیبا و تزئینی را درون قفسه های باز و در معرض دید قرار داد و اقلامی که می خواهید از دید پنهان بمانند را درون قفسه های بسته گذاشت.

دکوراسیون


9- روش های منحصر به فرد ذخیره سازی

اغلب ما با شنیدن ایده‌های ذخیره‌سازی به یاد قفسه‌ها، بوفه‌ها، کابینت‌ها و قفسه‌های کتاب می افتیم. با این حال، راه های خلاقانه دیگری نیز برای این کار وجود دارند. برای داشتن یک فضای ذخیره سازی حتما نیاز به قفسه بندی نیست. می توانید از یک چرخ پذیرایی، شومینه یا طاقچه برای قرار دادن لوازم مختلف استفاده کنید.

دکوراسیون


10- استفاده از تمام مناطق

گوشه ها و طاقچه های بی استفاده را به مناطق کاربردی تبدیل کنید. اتاق هایی با سقف های مرتفع و قسمت هایی که فرورفتگی دارند را قفسه بندی کرده و به عنوان کتابخانه یا مکانی برای قرار دادن لوازم دکوری از آنها استفاده کنید. از فرورفتگی‌های کنار پنجره‌ها گرفته تا ایده‌های قفسه‌بندی، گنجاندن فضای ذخیره‌سازی در این قسمت‌ها می تواند به استفاده حداکثری از فضا کمک کند.

دکوراسیون


11- صندلی با فضای ذخیره سازی

ایده‌های مبل‌های ذخیره‌سازی، نیمکت‌ها و صندلی‌های پنجره راه طولانی را پیموده اند. به طوری که امروزه بسیاری از این طرح ها با حفظ زیبایی ظاهر، فضای کافی برای قرار دادن لوازم مختلف در اختیار ما قرار می دهند. این فضا به ویژه برای قرار دادن انواع کوسن، بالش و اسباب بازی مناسب هستند.

دکوراسیون

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها