بهترین آب گرم‌های ایران برای سفر نوروزی

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.6 دقیقه

راهنماتو- در سال‌هایی دور، پزشکان به تمام افرادی که روحیه‌شان خراب می‌شد، علائمی از افسردگی پیدا می‌کردند یا حتی مفاصلشان درد می‌کرد، پیشنهاد می‌کردند که حتما چند روزی به ییلاق سفر کرده و هر روز، چند ساعتی را در چشمه‌های آبگرم بگذرانند. اگرچه این روزها علم به شدت پیشرفت کرده و برای هر دردی درمانی هست، اما هنوز که هنوز یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها تنی به آب زدن آن هم در چشمه‌های آبگرم است. تعطیلات نوروز در هر سال بهترین فرصت برای سفر به چنین جاهایی است. بنابراین، راهنماتو در این مقاله سعی دارد بهترین آبگرم‌های طبیعی ایران را به شما عزیزان معرفی کند، آبگرم‌هایی که کمتر کسی با آن آشناست.

آبگرم قینرجه تکاب در آذربایجان غربی

1

به گزارش راهنماتو، یکی از داغ‌ترین آبگرم‌های ایران، در آذربایجان غربی موجود است. آبگرمی که نزدیک به 40 درجه سانتی‌گراد دما دارد. شمال غرب ایران، جایی است که آبگرم قینرجه را در خود جای داده است. چشمه‌هایی که از دل زمین می‌جوشد و مناسب‌ترین فصل برای سفر به آن‌ها بهار است. وقتی کمی از روستای قینرجه دور شوید، به دو حوضچه خواهید رسید که پذیرای شما هستند. علاوه بر حوضچه‌های آبگرم، می‌توان به طبیعت بکر اطراف آن، آبشارهای فصلی، حوضچه آب سرد و حتی آثاری باستانی مثل تخت سلیمان تکاب را مقاصد بعدی در نظر گرفت. برای رفتن به آبگرم قینرجه بهتر است به استان آذربایجان غربی، روستای تکاب و سپس روستای قینرجه بروید.

آبگرم دلیر در مرزن آباد چالوس

1

بدون شک وقتی به تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم به اولین مقصدی که فکر می‌کنیم شمال کشور، به خصوص چالوس و نوشهر است. اما، آیا خبر داشتید که آبگرم دلیر، در نزدیکی چالوس و محله مرزن آباد است؟ این آب گرم از چشمه‌ای به وجود آمده که از سمت شمال غرب روستای دلیر جریان یافته است. شما هر نوع بیماری از رماتیسم گرفته تا بیماری‌های مفصلی که داشته باشید، می‌توانید شفای خود را در این آبگرم پیدا کند (حتی اگر درمان نباشد، تسکین خواهد بود). اطراف آبگرم دلیر نیز به شدت سرسبز و زیبا است و می‌تواند یک موقعیت عالی برای یک پیک نیک جذاب باشد. برای رفتن به آبگرم دلیر بهتر است از طریق جاده چالوس به محله مرزن آباد رسیده، سپس مسیر خود را به سمت روستای دلیر ادامه دهید.

آبگرم هنده در گلپایکان اصفهان

1

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم در بخش‌های مختلف ایران، بهترین آبگرم‌های ایران را معرفی کنیم، حالا وقت آن رسیده به اصفهان برویم و به آبگرم هنده سری بزنیم. یکی از جذاب‌ترین آبگرم‌های ایران است که اهالی آن بختیاری هستند. در فصل بهار، اطراف این آبگرم جذاب، پر می‌شود از طبیعتی سبز و لاله‌هایی واژگون که دل ما را می‌برند. علاوه‌بر این جذابیت‌ها باید به تونل آب اناربار، ویلاو و سد گلپایگان هم اشاره کنیم. برای رفتن به آبگرم هنده بهتر است از مسیر اصفهان به گلپایگان رفته سپس روستای هنده را پیدا کنیم.

آبگرم شهر کهنه در قوچان خراسان رضوی

1

اگر قصد دارید برای تعطیلات نوروز به مشهد و استان خراسان رضوی سفر کنید، بهتر است حتما آبگرم شهر کهنه را در اولویت گردش‌های خود قرار دهید. این آبگرم با آبی ولرم و جذابیت فراوان، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان و حتی توریست‌های خارجی است. قدمت شهر قوچان به سالهایی پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد و جاذبه‌های گردشگری دیگر نیز به دلیل همین قدمت در قوچان یافته می‌شود. برای رفتن به آبگرم شهر کهنه بهتر است به شمال غرب مشهد رفته و در فاصله کیلومتری با امام زاده سلطان ابراهیم این چشمه‌سارهای زیبا را بیابید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها