قصه آدم‌های استثنائی: عجیب‌ترین داستان‌های بیمه موبایل در سال 2023

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 7.5 دقیقه

پس از پایان هر سال، تمامی شرکت‌های بیمه در سراسر جهان مشغول رسیدگی و برررسی نتیجه‌گیری پرونده‌هایشان هستند. که در این راه با اتفاقات باورنکردنی و جالبی روبرو می‌شوند. با توجه به پایان سال 2023، در ادامه چند نمونه از عجیب‌ترین داستان‌های سراسر جهان را برای شما روایت کردیم.

البته عجیب‌ترین این روایات مربوط به بیمه موبایل است. زیرا تنها وسیله‌ای است که در هر لحظه و هر مکان همراه انسان‌ها در تمام سنین است و این موضوع باعث می‌شود که اتفاقات متفاوتی برایش بیفتد. بیمه موبایل در تمام جهان یکی از ضروری‌ترین بیمه‌ها است، حتی در برخی کشورها خرید آن اجباری است. اما متاسفانه در کشور ما اجباری وجود ندارد و هنوز مردم متوجه اهمیت بالای خرید این بیمه نشدند.

پوشش‌های باورنکردنی بیمه موبایل

بیمه موبایل، زیر مجموعه‌ی بیمه تجهیزات الکترونیک و دیجیتال است که خود، شاخه‌ای از بیمه مهندسی به حساب می‌آید. با خرید بیمه موبایل، خسارت گوشی شما را بیمه موبایل پرداخت می‌کند. ریسک‌های تحت پوشش بیمه موبایل شامل موارد زیر هستند:

  • آبدیدگی یا نم‌زدگی (بیمه آب خوردگی موبایل)
  • نوسانات برق و القای الکتریکی (بیمه نوسانات برقی موبایل)
  • شکستگی یا ضربه خوردگی(بیمه صفحه نمایش موبایل)
  • آتش سوزی و انفجار(بیمه آتش‌ سوزی موبایل)
  • سیل و طوفان (بیمه حوادث طبیعی)
  • سرقت با شکست حرز یا به هر علت (بیمه سرقت موبایل)

عجیب‌ترین پرونده‌های بیمه موبایل

با خواندن این پرونده‌ها، به این نتیجه می‌رسید که علاوه بر خطراتی که هر روزه تلفن همراه ما را تهدید می‌کنند؛ خطراتی نیز وجود دارند که فکرش را هم نمی‌کنیم اما برای برخی افراد اتفاق افتاده است.

خوشبختانه این افراد بیمه موبایل داشتند و از گزند خسارات هنگفتی که برایشان پیش آمد در امان ماندند. در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

فردی که گوشی را برای دزدها خرید

1

یک مرد 35 ساله در یک روز گرم تابستان، پس از فراز و نشیب‌های بسیار و ارائه تمام مدارک به شرکت بیمه، توانست از طرح تعویض گوشی خراب با نو بیمه موبایل استفاده کند و یک گوشی جدید و نو از بیمه دریافت کند. این فرد سربلند و خوشحال از دفتر بیمه  خارج شد و با اولین تماس گوشی نو خبر موفقیتش را به خانواده‌اش داد. درست همین لحظه بود که طعمه‌ی دزدها شد و در کمتر از چند ثانیه موبایل از دستش رفت. ناامید بر زمین نشست و فرار دزدها را مشاهده کرد و تمام زحماتش برای ارائه مدارک جهت دریافت این گوشی نو از مقابل چشمانش گذشت. بلند شد به دفتر بیمه بازگشت و در رابطه با استفاده از پوشش سرقت موبایل با قاپ زنی سوال کرد و تمام کارکنان آنجا را نیز در بهت فرو برد.

تنها در شرایط زیر می‌توان گوشی خود را با یک موبایل جدید تعویض کنید:

  • گوشی دچار خسارت کلی (غیر قابل تعمیر بودن) شده باشد.
  • افزایش ارزش گوشی تا 40 درصد پوشش داده می‌شود.

فردی که ماهی یک بار بیمه موبایل خرید

1

یک مرد 30 ساله رکورد خرید بیشترین بیمه موبایل را به خود اختصاص داده است. این فرد در طول سال 2023، هر ماه بیمه موبایل خریده است و جالب این است که هر ماه از یک پوشش مختلف استفاده کرده است، مثل سیل و طوفان، آتش سوزی و انفجار و نوسانات برق و...

شاید فکر کنید که این مرد رکورد بدشانس‌ترین انسان را نیز دارد اما در واقع خوش شانس است که بعد از استفاده هر ماه از بیمه موبایل، خریدش را متوقف نکرد و توانست خسارات فیزیکی وارد شده به گوشی همراهش را دریافت کند.

·      مردی که گوشی تمام خاندانش را بیمه کرد

این فرد پس از گذشت یک سال از خرید موبایلش و استفاده از آن، متوجه بروز مشکل و خرابی شد. اما پیش از بردن به تعمیر کار به یاد بیمه موبایلش افتاد و طی یک تماس با شرکت بیمه، متوجه شد که در صورت بردن گوشی به تعمیرکارهای اعلامی شرکت بیمه، خسارت موبایلش را به طور کامل می‌پردازند. حال خوشحال از این اتفاق بودو باورش نمی‌شد زمانی که حتی گارانتی موبایل به کارش نیامد، بیمه موبایل نجاتش داد. این فرد با گفتن این قضیه به اقوام خود و اعلام اینکه می‌توانند حتی گوشی کارکرده را بیمه کنند، اقدام به خرید بیمه موبایل برای 40 نفر در کمتر از یک ماه پرداخت و تشابه فامیلی آن‌ها، شرکت بیمه را شگفت زده کرد.

ظهور گوشی غرق شده پس از گذشت ماه‌ها

2

این شخص در کنار رودخانه مشغول ماهیگیری بود و پس از گذشت دقایقی موفق به گرفتن یک ماهی بزرگ شد، کنار رودخانه رفت تا شاهکارش را با دقت بیشتری بررسی کند. در همین حین بود که با خم شدنش، گوشی از جیبش به رودخانه افتاد و جریان سریع آب به سرعت آن را دور کرد. ناامیدانه به شرکت بیمه مراجعه کرد و این اتفاق را شرح داد اما به دلیل عدم وجود گوشی آب خورده، موفق به دریافت خسارت و گوشی نو نشد. 6 ماه از این اتفاق گذشته بود و مجدد در حال ماهیگیری بود که متوجه شد جریان آب چیزی را به سمتش می‌آورد، در کمال شگفتی و ناباوری رودخانه گوشی خراب را به او بازگردانده بود. مرد خوشحال و متعجب بود و فورا به دفتر بیمه مراجعه کرد و پس از 6 ماه از طرح بیمه آب خوردگی موبایل استفاده کرد و یک گوشی نو دریافت کرد.

رکورد دریافت خسارت از بیمه‌ها در یک سال

1

کارکنان بیمه با بررسی پرونده‌های سال 2023 به نامی آشنا برخوردند. به این صورت که در هر رشته بیمه این نام را می‌دیدند و این نام تبدیل به نمادی برای استفاده بیش از اندازه در بیمه برای آن‌ها شده بود. این مرد در یک سال تمام بلاها را تجربه کرده بود و مجبور به استفاده از انواع بیمه شده بود. در تصادف با ماشین از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، در سرقت منزلش از بیمه آتش سوزی، در انفجار موبایلش هنگام شارژ کردن از بیمه موبایل و به هنگام دزدیده شدن پاسپورت و مدارکش در مسافرت از بیمه مسافرتی استفاده کرده بود. البته که این مرد را می‌توان به عنوان تنها شخصی معرفی کرد که علاوه بر استفاده از تمام بیمه‌ها، به میزان اهمیت خرید بیمه‌ نیز پی برده است.

دریافت خسارت بیمه موبایل در ایران به چه صورت است؟

با خواندن این اتفاقات شگفت انگیز و با توجه به آمار بالای سرقت موبایل در ایران به اهمیت خرید این بیمه پی بردیم. با داشتن بیمه موبایل در ایران نیز می‌توان به سادگی اقدام به دریافت خسارت کرد، فقط کافی است تا پوشش مربوطه را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله راهنمای صفر تا صد دریافت خسارت از بیمه موبایل را در سایت بیمه دات کام بخوانید. این سایت ارائه‌دهنده بیمه موبایل نیز هست و شما می‌توانید کاملا آنلاین و بسیار ساده اقدام به خرید نمایید و از پشتیبانی 24 ساعته‌اش استفاده کنید. برای خرید بیمه موبایل از بیمه دات کام به این سایت بروید و در کمتر از 5 دقیقه مراحل زیر را طی کنید.

۱- استعلام قیمت بیمه موبایل

  • با تلفن همراه خود وارد صفحه بیمه موبایل سایت بیمه دات کام شوید.
  • در صفحه استعلام بیمه موبایل، برند، مدل و ارزش روز تلفن همراه خود را وارد کرده و روی دکمه «تأیید و جستجو» کلیک کنید.
  • در صفحه بعدی، لیستی از طرح‌های شرکت‌های مختلف به همراه قیمت آن‌ها نمایش داده می‌شود. برای مشاهده پوشش‌های هر طرح، روی گزینه «جزئیات» کلیک کنید.
  • بعد از مقایسه و انتخاب بیمه موبایل مورد نظرتان، بر روی دکمه «انتخاب بیمه» کلیک کرده و نحوه پرداخت را انتخاب کنید.

۲- تکمیل اطلاعات بیمه‌نامه

  • در این مرحله، باید اطلاعات تکمیلی را جهت نهایی سازی سفارش، تکمیل کنید.
  • سپس مشخصات دستگاه و گارانتی را وارد نمایید.
  • در نهایت آدرس محل سکونت خود را ثبت کنید.

۳- تست سلامت موبایل

در ادامه، باید تست صفحه نمایش را پشت سر بگذارید. اگر صفحه نمایش گوشی شما سالم باشد، با لمس کردن تمام نقاط صفحه نمایش، تست با موفقیت به پایان می‌رسد.

۴- تایید اطلاعات

اگر نکته خاصی در خصوص صدور بیمه‌نامه دارید، در قسمت توضیحات آن را ثبت کنید. سپس اطلاعات وارد شده را بررسی و تأیید کنید.

۵- پرداخت و صدور بیمه‌نامه

با پرداخت حق بیمه، بیمه‌نامه به صورت آنی صادر می‌شود و امکان دانلود و ارسالش نیز وجود دارد.

البته شما می‌توانید قبل از خرید، از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۳۷۲، برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این بیمه تماس بگیرید، سپس سفارش خود را نهایی کنید.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها