اندازه دقیق حبوبات آش رشته نذری و مجلسی

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

نمناک نوشت: آش رشته از غذاهای پرطرفدار و همچنین برای مناسبت ها و نذری هاست اما بسیاری از افراد اندازه گیری حبوبات آن برایشان سخت است که مقدار آن را بر حسب تعداد توضیح داده ایم.

مقدار حبوبات آش رشته نذری و مجلسی به ازای هر نفر

آش رشته یکی از غذاهای پرطرفدار است که نه‌تنها طعم و عطر خوبی دارد، بلکه به دلیل استفاده از انواع سبزیجات و حبوبات و... خواص زیادی دارد. این آش می‌تواند شما را تا مدت زیادی سیر نگه دارد، به همین دلیل استفاده از آن در وعده‌های اصلی می‌تواند یک غذای مقوی و کم کالری محسوب شود. بسیاری از ایران در فصول سرد سال، در ماه رمضان، در مناسبت‌های خاص مانند شب یلدا، چهارشنبه سوری و سیزده به درو...این آش خوشمزه را طبخ می‌کنند. طرز تهیه آش رشته آسان است و این آش از ترکیب حبوبات، سبزی آش، رشته آش و... تهیه می شود. برخی از کدبانوهای ایرانی به خصوص تازه عروس ها نمی دانند که چه مقدار حبوبات درون آش رشته بریزند، در این بخش از نمناک به شما خواهیم گفت که به ازای هر نفر چقدر حبوبات در آش بریزید.

نخود:به ازای هر نفر یک تا دو قاشق غذا خوری

نخود یکی از اصلی ترین حبوبات آش رشته است، شما به ازای هر نفر می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری نخود درون آش رشته بریزید، برای 5 نفر نصف لیوان نخود و برای ده نفر یک لیوان نخود درون آش رشته بریزید.

لوبیا:به ازای هر نفر یک تا دو قاشق غذا خوری

لوبیا قرمز و لوبیا چیتی از دیگر حبوبات آش رشته هستند، اگر دوست دارید لوبیا موجود در آش رشته شما بیشتر از نخود باشد، به ازای هر نفر یک تا دو قاشق غذا خوری لوبیا چیتی و یک تا دو قاشق غذا خوری لوبیا قرمز درون آش بریزید، در غیر اینصورت می توانید برای 5 نفر نصف لیوان ترکیبی از لوبیاها را در آش بریزید.

عدس :به ازای هر نفر یک تا دو قاشق غذا خوری

درون آش رشته می توانید از عدس و ماش نیز استفاده کنید، برای 5 نفر نصف لیوان عدس کافی است یعنی به ازای هر نفر تنها یک یا دو قاشق غذاخوری عدس درون آش بریزید. در صورت تمایل می توانی از ماش نیز استفاده کنید.

نکات مهم:

  1. حبوبات آش رشته به جز عدس را را از شب قبل بخیسانید و آب آن را چند بار عوض کنید.
  2. اگر وقت کافی برای خسیاندن حبوبات نداشتید،یک خیار نصف کرده را داخل آب حبوبات قرار دهید تا نفخشان را از بین ببرد.
  3. برای تیره نشدن رنگ آش، حبوبات را جداگانه بپزید.
  4. لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و نخود را جداگانه بپزید اما عدس را نیم‌پز کنید در غیر این صورت در طول پختن آش رشته عدس وا رفته و خراب می‌شود.
  5. مقدار حبوبات داخل آش را میتوانید کم یا زیاد کنید.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها