(تصاویر) گاور ؛ حیوانی که با بدن و هیکل خود بیننده را متعجب می کند!

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.9 دقیقه

عصرایران نوشت: گاور حیوانی اجتماعی است. آنها به طور معمول در گروه هایی شامل 30 تا 40 راس زندگی می کنند. 

گاور (Gaur) گونه ای از گاویان شبیه به بوفالو آمریکایی است. گاور یا گاومیش هندی بزرگترین و قد بلندترین نمونه در خانواده گاوهای وحشی محسوب می شود.

1

گاومیش هندی حیوانی عظیم الجثه و بسیار قوی است. آنها شکلی محدب در قسمت پیشانی خود دارند. گاور دارای بدنی بسیار قوی و عضلانی است. گاورهای نر بزرگسال وزنی بین 600 تا 1500 کیلوگرم دارند. وزن ماده ها بین 400 تا 1000 کیلوگرم است.

گاومیش هندی حدود 240 تا 340 سانتیمتر طول دارد و طول دم آن حدود 70 تا 105 سانتیمتر است. قد این حیوان نیز حدود 170 تا 230 سانتیمتر است. آنها یک برآمدگی برجسته در امتداد پشت خود دارند. گاوهای نر و ماده هر دو دارای شاخ هستند که حدود 85 تا 100 سانتیمتر طول دارد.

1

گاور حیوانی اجتماعی است. آنها به طور معمول در گروه هایی شامل 30 تا 40 راس زندگی می کنند. گاورها حیواناتی چرنده هستند و از خوردن برگ ها، میوه ها، ساقه ها، گل ها و دانه ها لذت می برند. در زمان کمبود غذا، این حیوانات با کندن و مصرف پوست درختان، غذا و مواد معدنی مورد نیاز خود را تامین می کنند. پوست درخت ساج که سرشار از کلسیم و پتاسیم است از گزینه های مورد علاقه آنها محسوب می شود.

از سال 1986، گاومیش هندی به دلیل کاهش جمعیت در فهرست گونه های آسیب پذیر قرار گرفته است.

1

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها