(تصاویر) گیاهان آپارتمانی که به اندازه یک انسان عمر می کنند!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.6 دقیقه

راهنماتو- این روزها نگهداری از گیاهان آپارتمانی به یکی از کارهای پرطرفدار در میان بسیاری از افراد تبدیل شده است. نگهداری از چند گیاه آپارتمانی علاوه بر اینکه تکه ای از طبیعت و زیبایی را به منزل و محل کار شما می آورد، با جذب کربن دی اکسید و آزاد کردن اکسیژن هوا محیط را تصفیه می کند، استرستان را کاهش می دهد و خلق و خویتان را بهبود می بخشد. اما گیاهان آپارتمانی چقدر عمر می کنند؟ این مساله به تنوع و شرایط مراقبت از گیاه بستگی دارد. در ادامه قصد داریم 8 گیاه آپارتمانی با طول عمر بالا و مراقبت آسان را به شما معرفی کنیم:

1- گل یشم

به گزارش راهنماتو، گل یشم یا  کراسولا یکی از زیباترین گیاهان زینتی است که هم در فضای خانه و هم در آپارتمان به خوبی رشد می کند. این گیاه یک درختچه مینیاتوری همیشه سبز با برگ‌هایی به رنگ سبز یشمی، گوشتی و آبدار است و بیش از 1400 گونه مختلف دارد. گل یشم در فنگ شویی نماد ثروت، قدرت و خوش شانسی است و به آبیاری کم و به موقع، نور غیر مستقیم خورشید و خاک سبک و حاصل خیز نیاز دارد. جالب است بدانید گل یشم در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب حتی تا 100 سال هم عمر می کند.

گل یشم


2- سانسوریا

سانسوریا یک گیاه آپارتمانی محبوب است که به دلیل ظاهر زیبا، مقاومت و نگهداری آسان در دسته گیاهان پرطرفدار قرار می گیرد. این گیاه بر خلاف بسیاری از گیاهان آپارتمانی عمری طولانی دارد و حتی می تواند تا 25 سال هم زنده بماند. سانسوریا همچنین قادر است سمومی مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن را از محیط جذب کرده و از این طریق کیفیت هوای اطراف شما را بهبود ببخشد. این گیاه گونه های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به سانسوریا امریکن، لاله ای، مهتابی، پاکوتاه و شمشیری اشاره کرد.

 سانسوریا


3- کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس یا زیگوکاکتوس می تواند آنقدر عمر کند که گاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود! این گیاه یکی از محبوب ترین گیاهان زمستانی با برگ های جذاب و شکوفه های بسیار زیبا است که نیاز به نگهداری چندانی ندارد و کمی رسیدگی کافی است تا در روزهای سرد زمستانی و ایام کریسمس، شاهد شکوفه‌های خوش رنگ آن باشید. برگ های کاکتوس کریسمس در اصل بخش‌های ساقه مانندی هستند که به زیبایی از گلدان و سبد گیاه آویزان می‌شوند و گل های آن نیز از نوک برگ ها آویزان می شوند. اغلب گل های این گیاه قرمز رنگ هستند؛ اما به رنگ های صورتی، بنفش و نارنجی نیز دیده می شوند.

کاکتوس کریسمس


4- لیتوپس

لیتوپس یا کاکتوس سنگی گیاهی کوچک و جالب است که برای اولین بار در سال 1811 در جنوب آفریقا توسط William John Burchell کشف شد. این گیاه ظاهری شبیه به سنگ دارد و زمانی جذاب می شود که به گل بنشیند. این ساکولنت می تواند بین 40 تا 50 سال عمر کند و به دلیل ظاهر متفاوت و زیبایش، در میان علاقمندان به نگهداری از گیاهان آپارتمانی بسیار پرطرفدار است.

لیتوپس


5- شفلرا

گیاه شفلرا یا چتری نوعی گیاه استوایی همیشه سبز با برگ های پنجه ای و چرمی است که به دلیل نگهداری آسان و فرم زیبای برگ هایش مورد توجه بسیاری از علاقمندان به گل و گیاه قرار گرفته است. این گیاه رشد نسبتا سریعی دارد و می تواند در مدت کوتاهی به یک درختچه تبدیل شود. شفلرا در زیستگاه اصلی خود می تواند تا بیش از 10 متر هم قد بکشد. اما در محیط آپارتمان و گلخانه معمولا تا 2 متر رشد می کند. این گیاه در صورت مراقبت مناسب و فراهم بودن شرایط مطلوب حتی می تواند تا 25 سال هم عمر کند.

شفلرا


6- برگ عبایی

برگ عبایی یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب است که به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و  شرایط گوناگون زیستی به آن گیاه چدنی می گویند. این گیاه همیشه سبز حتی قادر است در مکان های کم نور و خشک نیز بخوبی رشد کند و می تواند تا 50 سال نیز عمر کند. اگر بخوبی از این گیاه نگهداری کنید، شاهد رشد گل های بنفش و زیبایی بر روی آن خواهید بود که البته دوام چندانی ندارند.

 برگ عبایی


7- فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا یک گیاه آپارتمانی جذاب با برگ های بزرگ، براق و چرمی به رنگ سبز و ابلق است که  در برابر نور و تغییرات دما مقاوم بوده و در فنگ شویی نیز به عنوان گیاه جاذب خوش شانسی، ثروت و رفاه شناخته می شود. این گیاه یک دفع‌کننده قوی سموم و تصفیه‌کننده هوا است و برگ های آن مقادیر زیادی از آلاینده های هوا را به خود جذب می کنند. از این رو به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای نگهداری در اتاق خواب شناخته می شود. فیکوس الاستیکا در زیستگاه خود در جنوب شرقی آسیا قادر است بیش از 100 سال عمر کند. اما در آپارتمان معمولا تا 10 سال دوام می آورد.

 فیکوس الاستیکا


8- لیندا

لیندا یا گیاه دم اسبی یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی با برگ های بلند و تنه نسبتا ضخیم است که رشد بسیار کمی دارد و به دلیل نیازهای مراقبتی محدود، توسط افرادی که وقت زیادی برای نگهداری از گل و گیاه ندارند، مورد توجه قرار گرفته است. این گیاه برگ های آویزان و زیبایی به شکل دسته مو یا دم اسب دارد که زیبایی منحصربه فردی را برای آن به ارمغان می آورند. گیاه لیندا قادر است به مدت چندین دهه و حتی تا یک قرن زندگی کند.

 لیندا

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها